اثبات تخت بودن زمین با یک تصویر- قسمت دوم

در بالا تصویری از جزیره مَن (انسان) در دریای ایرلند را میبینید که از ساحل روسال در ۱۰ اوت ۲۰۱۲ تهیه شده است. فاصله بین ساحل روسال تا بندر soderick (در جزیره انسان)حدود ۶۳ مایل(۱۰۱ کیلومتر) است. ساحل روسال ارتفاعی در حدود ۲۰ فوت (۶ متر) دارد. ۶ فوت (۱.۸۲۸۸ متر) به این ارتفاع به عنوان ارتفاع ناظر(عکاس) اضافه میکنیم که ۲۶ فوت( حدودا ۸ متر) میشود.

با کروی فرض کردن زمین، افق در چشم ناظر در فاصله ای در حدود ۶ مایل( ۹ کیلومتر) کم کم افت میکند. ۶ مایل را از ۶۳ مایل کم میکنیم. بنابراین ما ۵۷ مایل(۹۱ کیلومتر) از جزیره انسان فاصله داریم. حال ما باید میزان انحنا زمین بین عکاس و ساحل جزیره انسان را حساب کنیم.

با این فرمول پیش میرویم: 

M^2 * 8=D

با استفاده از این فرمول ما عدد ۲۱۶۶ فوت (۶۶۰ متر) را به دست می آوریم. یعنی ۲۱۶۶ فوت انحنا.(۲۱۶۶=۸×۲^۵۷). جزیره انسان دارای ۲۰۳۷ فوت(۶۲۰ متر) ارتفاع (بیشترین ارتفاع) که بدین معناست که اگر زمین کروی باشد، بلندترین قسمت از جزیره باید در حدود ۱۲۹ فوت (۳۹ متر) زیر خط افق باشد.(بطور کلی جزیره نباید قابل مشاهده باشد)

توجه: عدد بدست آمده از فرمول بالا ۲۵۹۹۲ اینچ است که میشود ۲۱۶۶ فوت.

بلندترین کوه در جزیره انسان کوه snaefell است که ۲۰۳۷ فوت بالاتر از دریای ایرلند است. فاصله آن سوی دریای ایرلند تا کوه snaefell حدودا ۶۳ مایل است. توربین های بادی که در تصویر دیده میشوند ۹ مایل (۱۴ کیلومتر) از ناظر فاصله دارند چرا که آن ها به ناظر نزدیک تر از جزیره انسان هستند بنابراین بسیار بزرگتر از آنچه هستند به نظر میرسند. توربین های بادی دارای بیشترین ارتفاع در حدود ۴۲۵ فوت (۱۲۹ متر) بالاتر از سطح آب هستند.

این تصویر فاصله بین ساحل روسال تا بندر soderick را نشان میدهد

جزیره انسان به هیچ وجه نباید از ساحل روسال قابل مشاهده باشد مگر اینکه زمین تخت باشد. تصویری که از جزیره انسان تهیه شده یکی از بهترین دلایل تخت بودن زمین است چرا که در یک کره امکان پذیر نمی باشد.

منبع عکس: http://www.rossallbeach.org.uk/iom.html

 

Share this post

53 comments

اضافه کنید
    • flatearther ۱۲ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۴:۵۴ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      بستگی به میزان مطالعات شما دارد. هرچقدر بیشتر موضوعات علمی را مطالعه کنید بیشتر به حقیقت پی می برید. معمولا چیز هایی که با روش و متد علمی قابل اثبات هستند ارزش بسیار بیشتری از تخیلات و خرافات دارند.
      موفق و سربلند باشید

  1. حجت ۱۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۳:۱۷ پاسخ دادن

    سلام
    محیط کرۀ زمین ۴۰.۰۰۰ کیلومتر است؛ یعنی در هر ۱۱۱ کیلومتر، یک درجه انحنا دارد و این یک درجه باعث عدم رؤیت نقاط مرتفع جزایر صد و دویست و حتی پانصد کیلومتری نمی‌شود.

    • flatearther ۱۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۷:۱۴ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      وقتی کشتی ها حدودا چند کیلومتر از ساحل فاصله میگیرند ناپدید میشوند و دوستان کروی گرا میگویند به علت انحنای زمین بوده. خب اگر با فرض شما پیش برویم که کشتی ها نباید تنها با چند کیلومتر از دید خارج شوند! درضمن در این پست ما بصورت کاملا دقیق و با استفاده از ریاضیات اثبات کردیم زمین تخت است. انحنای اصلی ای که معمولا در اغلب موارد در نظر گرفته میشود ۸ اینچ در هر مایل است.
      موفق باشید

      • یحیی ۱۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۸:۳۴ پاسخ دادن

        مغلطه نکنید!
        در جواب آقای حجت ، خودتون یه فرض اشتباه مطرح میکنید، خودتون تحلیل اشتباه میکنید و بعد جواب بیربط مورد نظر خودتون رو تحویل میدین!!!
        «معمولا» «در اغلب موارد» انحنای زمین رو ۸ اینچ در هر مایل در نظر میگیرن؟!!!!! D: آقاجان دودوتا چهارتا : هر ۱۱۱ کیلومتر: یک درجه انحنا. قطعا اینو میفهمین اما از بی اطلاعی مردم سواستفاده میکنید…. امیدوارم خدا به راه راست هدایتتون کنه…

        • flatearther ۱۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۸:۴۲ پاسخ دادن

          سلام خدمت شما
          حال چرا عصبانی میشوید؟ چو میدانید که حق با ماست. شما ادعا دارید تا ۵۰۰ کیلومتری هم میشود همه چیز را دید خب ما چالشی برای شما مطرح میکنیم که باید آن را جواب دهید.
          ۱- چرا طبق ادعای کروی گرایان(همفکران شما) کشتی ها تنها با چند کیلومتر فاصله گرفتن از دریا به زیر خط افق میروند؟
          ۲- چرا ساختمان هایی که در ۱۰۰ کیلومتر یا بیشتر در آن سوی دریا حضور دارند معمولا زیر خط افق دیده میشوند؟ همفکران شما ادعا میکنند این انحنای زمین است.
          ۳- چرا برای ساخت پل verrazano در آمریکا انحنای زمین در یک نیم کیلومتر را در نظر گرفتند و پل دارای انحنا است؟
          حتی فیزیک دانان و منجمان نیز حرف های شما را قبول ندارند چون اشتباه میکنید. کروی گرایان و همفکران شما نیز این حرف هارا قبول ندارند. تنها کسانی چنین حرفی میزنند تا از حقیقت فرار کنند. این پست یک اثبات برای زمین تخت است و ثابت میکند زمین کروی نیست پس مورد خوبی برای انکار است تا امثال شما آن را انکار کنند. حتی برنامه و شبکه های ماین استریم در تلوزیون نیز برای فرار از حقیقت (تصویر پست قبلی از میشیگان) آن را یک سراب خواندند اما دستشان رو شد و اثبات شد که تصویر یک سراب نمی باشد و حقیقت تخت بودن زمین را نشان میدهد. شما همه چیز را زیر سوال بردید تا یک ادعای غیر قابل اثبات را مطرح کنید
          زمین تخت گرایان برای سه مورد بالا پاسخ های خوبی دارند اما امثال شما و همفکران شما هرگز پاسخ هارا قبول نخواهند کرد. شما حتی تمامی سایت های محاسبه انحنا بصورت دقیق را زیر سوال بردید چرا که آن ها نیز بر اساس فرض شما ساخته نشده اند
          موفق باشید

          • یحیی ۱۴ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۴:۴۸

            باز هم مغلطه، باز هم سفسطه…
            دلایل شمارو فقط کسایی میتونن بپذیرن که نتونن عدد ۴۰۰۰۰۰ (محیط زمین) رو تقسیم بر ۳۶۰ کنن D:

          • flatearther ۱۴ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۹:۵۷

            سلام خدمت شما
            لطفا کمتر حرص بخورید. بازهم میگویم که شما نیاز دارید تا چالشی که مطرح کردیم را حل کنید. چرا تمامی سایت های محاسبه انحنا مخالف آنچه شما میگویید محاسبه میکنند؟ چرا در مهندسی مخالف آنچه شما میگویید محاسبه میشود؟ چرا در هندسه کروی برخلاف گفته شما محاسبه میشود؟ پاسخ ندادید در نتیجه شما درحال مغلطه هستید نه بنده چون شما ادعا میکنید نه اثبات. ما اثبات میکنیم نه ادعا.
            موفق باشید

        • flatearther ۱۴ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۱:۴۰ پاسخ دادن

          سلام مجدد
          بله اشتباه است چرا که در هیچ کدام از مراکز علمی و تخصصی از چنین چیزی استفاده نمیشود. حتی در مهندسی و ساخت پل ها. همیشه از تئوری فیثاغورث یا معادلات و فرمول های مشابه استفاده میشود مانند آنچه ما در رابطه با همین پست گفتیم. درضمن به گفته مجری شبکه ماین استریم دقت کنید! به زور قصد توجیه دیده شدن شیکاگو از میشیگان را دارد و میگوید در مدل کروی قادر نیستیم آن را ببینیم.
          موفق باشید

  2. فرزام گنجی ۱۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۵:۰۸ پاسخ دادن

    من الان وارد این سایت شدم. ینی شما بعد این همه سال از اثبات گرد بودن زمین و این همه تصاویر ماهواره ای و غیر ماهواره ای و این همه فضاپیما و فضانورد که از بالا زمین رو دیدن و الی آخر…… میخواید بگید زمین صافه؟😐😐😐😐😐😐😐😐

    • flatearther ۱۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۶:۰۶ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      همه چیز نیاز به اثبات دارد. ما اثبات کردیم هیچ بشری نتوانسته از مدار نزدیک زمین خارج شود و زمین کروی نیست.هیچ بشری نتوانسته زمین را از ارتفاع چند صد یا چند هزار کیلومتری ببیند. میتوانید به مقالات زیر مراجعه کنید:
      http://yon.ir/NcTOI
      http://yon.ir/HVySJ
      http://yon.ir/AMvy5
      http://yon.ir/5h2HS
      http://yon.ir/v4TJA

      موفق باشید

      • یحیی ۱۴ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۴:۵۶ پاسخ دادن

        اثبات کردین؟!؟!؟!؟
        اثبات یا مغلطه؟
        اثبات های شما دقیقا اینطوری هست:
        یک ضربدر یک میشه یک. در حالیکه غربی ها اومدن گفتن دو دو تا میشه چهارتا ! اما ما با مثال اولی که زدیم اثبات کردیم که دو دو تا میشه سه تا …. دیدید؟ دیدید کاملا علمی اثبات کردیم اما یه مشت آدم احمق تو دنیا نمیخوان باور کنن و هنوز میان میگن دو دو تا چهارتا؟!! D:

          • یحیی ۱۵ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۸:۲۲

            الحمدلله شما از عقل استفاده میکنید…
            من از دوستان میپرسم: محیط زمین ۴۰۰۰۰ کیلومتر هست ، تقسیم بر ۳۶۰ ((درجه)) میشه ۱۱۱ کیلومتر. یعنی هر ۱۱۱ کیلومتر ، یک درجه از دید ما خارج میشه… آیا هیچ آدمی که از عقل خودش استفاده میکنه چیزی جز این نتیجه رو میگیره؟؟؟

          • flatearther ۱۵ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۹:۲۰

            سلام مجدد
            سوال مارا جواب ندادید. پس چرا چنین روش محاسبه ای در جایی در نظر گرفته نمیشود؟ روش های مختلفی برای محاسبه انحنا وجود دارد گاهی انحنا را بر حسب استرادیان حساب میکنند اما در این روش فیثاغورثی ما از روش هشت اینچ در هر مایل که کاملا معتبر است استفاده کردیم. این روش و فرمول معتبر، دقیق و درست است و شما نمیتوانید منکر آن شوید.
            پیروز و موفق باشید

        • حسین گودرزی ۱ مهر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۰ ۱۱:۲۰ پاسخ دادن

          چقدر عصبانی هستید
          اصن زمین کروی
          خوبه

          ولی شما به درختان کنار یه خیابان مستقیم نگاه کنید وفرض کنید که که یه سری دریا ویه سری اسمان هستند
          دراین صورت متوجه میشویم که چرا ما دریا رو رو به نزدیک شدن به اسمان میبینیم
          در دید ما دو خط موازی همدیگر رو قطع میکنن
          ولی اگه دریا منحنی بود ما ان را روبه بالا نمیدیدیم بلکه روبه پایین میدیدیم

  3. سپید ۱۵ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۴:۴۹ پاسخ دادن

    یا من منظور شما رو از ۸ اینچ انحنا نمیفهمم یا شما اشتباه محاسبه کردید..
    ۱۲۹ضربدر ۸ مساوی ۱۰۳۲ اینچ انحنا….۱۰۳۲ ضربدر ۲.۵(هر اینچ ۲.۵ سانت) مساوی ۲۵۸۰ سانتی متر …هر صد سانتی متر مساوی ۱ متر…۲۵۸۰ سانتی متر مساوی با ۲۵متر و ۸۰ سانتی متر…چطور توی محاسبه شما شد ۳ کیلومتر؟؟؟

    • flatearther ۱۵ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۵:۴۲ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      اشتباه کردید عزیز جان.
      فاصله ۱۲۷ مایل.
      ۱۲۷x۱۲۷x8=۱۲۹۰۳۲
      ۱۲۹۰۳۲ اینچ برابر است با ۱۰۷۵۳ فوت که میشود ۳۲۷۷.۵۱۴۴ متر. یا همان ۳ کیلومتر و خرده ای.
      در این فرمول M (مایل) به توان ۲ میشود.
      اگر زمین کره ای با محیط ۲۵۰۰۰ مایل باشد، باید در هر مایل ۸ اینچ انحنا داشته باشیم، در دو مایل ۳۲ و در سه مایل ۷۲ اینچ.

      فرمول کاهش در هر مایل(فرمول انحنا) بصورت زیر است:

      M^2 * 8=D

      M تعداد یا عدد مایل از ناظر در سطح زمین، ۸ عدد کاهش اینچ در هر مایل و D افت فاصله افق است.

      فرمول بالا برای زمین با محیط دقیق ۲۴۹۰۱ فرض میشود.

      اعتبار این فرمول میتواند توسط تئوری فیثاغورث تایید شود.
      موفق باشید

  4. مجید ۲۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۳:۰۷ پاسخ دادن

    خیلی خوب باشه اقا زمین تخته! هیچ انسانی هم از مدار زمین بالاتر نرفته و همش دروغ. ولی این زمین تخت لبه اش کجاست؟ ماژلان دنبال همین لبه رفت و پیدا نکرد!

  5. ابراهیم ۲۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۸:۵۹ پاسخ دادن

    ناسای آمریکا فراماسونیه،گالیله ماسونیه…
    میر شوروی چی؟!فضانوردای روسیه چی؟!
    چینی های کمونیست و بی دین چی؟!
    شیخ طوسی و ابوریحان و …. چی؟! که همگی ثابت کردن زمین گرده…
    تو قرآن هم زمین رو با مختصاتی توضیح داده که فقط در صورت کروی بودن زمین درسته.
    همین بحث ساده روز و شب و تغییر فصول که فقط با کروی بودن زمین جور در میاد.

    • flatearther ۲۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۹:۲۳ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      پست هایی که در زیر لینکشون رو میگذارم بخونید لطفا:
      نقد ایستگاه فضایی و فضانوردان (روس،چینی،آلمانی،آمریکایی و..)
      http://flatearthfarsi.com/?p=550

      تاریخچه زمین تخت:
      http://yon.ir/NiZDn

      قرآن و زمین تخت:
      http://yon.ir/fAoKs

      صد دلیل زمین تخت:
      http://yon.ir/yTCU0

      درباره شب و روز:
      http://www.aparat.com/v/z4leQ

      چرا خورشید در زمین تخت نمیتواند تمامی سطح زمین را روشن سازد؟ چرا خورشید غروب میکند؟:
      http://flatearthfarsi.com/?p=3953

      درباره ابوریحان باید بگویم که ایشان به مدل زمین مرکزی معتقد بودند (همراه گنبد آسمان) و زمین را ثابت در مرکز جهان میدانستند که اجرام آسمانی درحال چرخش به دور آن هستند. مدل خورشید مرکزی (چرخش زمین به دور خورشید) مورد قبول ایشان نبوده. میتوانید به کتاب التفهیم ابوریحان بیرونی مراجعه کنید.

      موفق باشید

  6. ابراهیم ۲۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۹:۱۴ پاسخ دادن

    ایران خودمون چی؟؟؟یعنی ایران هم،هم صدا با تشکیلات سری و فراماسونی شده و تمام این حقایق رو پنهان کرده؟؟!ایرانی که اگه خارجی ها بگن روزه میگه شبه!اگه اونا بگن سیاهه میگه سفیده!
    آخه اونجور که شما میگی باید آدم کلا کافر بشه تا بیاد دوباره از صفر شروع کنه حرفهای شمارو باور کنه!…

  7. ابراهیم ۲۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۹:۲۰ پاسخ دادن

    پس ماهواره ها چجوری دور زمین میگردن؟!همین GPS که استفاده میکنیم مگه تو صفحه تخت امکانپذیره؟!پس زیر این صفحه تخت چه خبره چی هست؟؟
    بابا ولمون کنید تو رو خدا!

    • flatearther ۲۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۹:۲۶ پاسخ دادن

      سلام مجدد
      کامنت های قبلی را چک کنید. (پاسخ داده شد). در این مورد هم میتوانید به مقاله ماهواره ها مراجعه کنید.
      لینک:
      http://yon.ir/7VxHI

      همچنین ده باور غلط درباره زمین تخت:
      http://yon.ir/l6w0r

      تمامی مطالبی که برای شما ارسال شد را مطالعه کنید. کامل مطالعه کنید و تا زمانی که تمام نکرده اید سوال دیگری مطرح نکنید چرا که همگی سوالات شما پاسخ داده شده
      موفق باشید

    • حسین گودرزی ۱ مهر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۰ ۱۱:۲۳ پاسخ دادن

      اتفاقا در مدل کروی امکان پذیر نیست
      ماهواره ها در داخل گنبد اسمان حول محور قطب شمال میگردند واز کل نقاط زمین قابل رصد هستند
      اگر زمین گرد بود همیشه نیمی از مردم زمین نمیتوانستند رثد کنن وفرکانس بگیرند

  8. ابراهیم ۲۴ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۶:۲۹ پاسخ دادن

    باسلام،
    در پاسخ های شما در بالا نکاتی هست که هم میشه روی اونها بحث کرد و هم نکاتی که به نظرم سوء تفاهماتی درباره اونها وجود داره.
    ۱.در چند تا از کلیپها اشاره شد که فضانورد در حین حرکت داره دکمه ناشناسی رو فشار میده؛در حالی که با نگاه ساده مشخصه که اون دکمه نیست و تنها لبه یک دستگاهه و فضانورد برای کنترل حرکتش با دستش اون رو گرفته و از اون کمک میگیره.
    ۲.درباره دیده شدن حبابها،چیزهایی که دیده میشه کاملا شبیه حباب نیستن و میشه گفت بیشتر شبیه ذرات معلق هستن،و اشاره کردید که چون در فضا نیروی جاذبه وجود نداره این ذرات یا به قول شما حبابها نباید حرکت کنن،درسته در فصا نیروی جاذبه وجود نداره ولی کلیپهای مربوط به حبابها، از بیرون فضا پیما گرفته شده و از اونجا که فضا پیما در حال حرکت هست و از بین این حالا حبابها حرکت میکنه قطعا ما تصور میکنیم که حبابها دارن حرکت میکنن،مثل اینکه شما راننده یک ماشین هستید و با سرعت از کنار یک ماشین ثابت میگذرید،مسلما در نگاه اول شما هم فکر میکنید که اون ماشین هم در حال حرکت به سمت شماست و باید تاثیر حرکت فضاپیما و فضانورد رو درفضای اطرافش هم محاسبه کرد حتی اگر محیط خلا باشه،چرا که فضاپیما یا فضانورد در حین حرکت کمترین تاثیری که بر محیط اطرافش میگذاره برخورد با مولکولها یا اجسام اطراف و تغییر مسیر اونها و برخورد دوباره مولکولها یا اجسام به هم دیگه هست که اونهارو به جنب و جوش وامیداره.
    ۴.درباره سمت نگاه فضانورد به قطرات آب در حین بازی با قطرات آب موردی نیست که بشه از اون یه نتیجه قطعی استنتاج کرد،بازی با قطرات آب که هیچ؛بسیاری ازما در زندگی روزمره شده که در حین کارهای بسیار مهم که باید تمام حواسمون متوجه انجام اون کار بشه،نه تنها سهوا؛که عمدا!حواسمونو ازجمله نگاهمون،از کار مورد نظر منحرف شده،مثلا در حین رانندگی،ولی آیا میشه گفت که ما در اون لحظه ادای رانندگی رو در میاریم؟!
    ۳.در دیگر موارد مثل بسته شدن طناب به لباس فضانورد،پرده آبی،شنیده شدن صدای آب و….
    موارد عجیبی هستن،ولی نمیشه به قول معروف یک طرفه قاضی رفت و تنها از طرف خودمون صحبت کنیم،چرا که اگر این قضایا اگر با حضور متخصصین (مثلا خود سازمانهای فضایی)مطرح بشه چه بسا اونها نه تنها منکر این موارد نشن بلکه توضیحاتی بدن که قانع کننده هم باشه و در هر صورت موافق و مخالف باید در حضور هم ادعاهاشون رو مطرح کنن.
    ۴.نکته دیگه ای که هست اینکه هیچ کس ادعا نکرده که زمین کاملا کروی هست؛بلکه گفته شده تقریبا کروی هست و شکل معروف سیب رو مثال میزنن،که در بالا و پایین سطح زمین صاف هست و کروی نیست،در هر صورت باید توجه کرد سطح زمین در جاهایی صاف هست نه کروی و شاید برخی موارد مانند دیده شدن جزیره از فواصل دور،یا غیره باید با توجه به شکل سطح زمین در اون منطقه بررسی بشه.

    • flatearther ۲۴ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۷:۵۲ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      هر لحظه تمامی حرکات فضانوردان در آی اس اس زیر نظر است و زمین تخت گرایان هر کلیپ را بار ها آنالیز و بررسی میکنند. موارد عجیب را پیدا میکنیم و درباره آن ها صحبت میکنیم. پس چیز بیهوده ای در مطلب نمی یابید. ذرات معلقی در کار نیست. کلیپ های بسیاری از حباب ها در فضا وجود دارد. چینی ها بیشترین سوتی را در کلیپ هایشان داشتند و تمامی موارد به این حقیقت اشاره داشت که زیر آب هستند. رفتاری که آن ذرات نشان میدهند دقیقا مانند رفتار یک حباب است و از سمت کلاه فضانوردان خارج میشود.
      همانطور که در کلیپ پرده آبی آی اس اس دیدید، قطرات آب به راحتی قابل شبیه سازی با کامپیوتر و دنیای مجازی هستند. به چشم های اسکات توجه کنید! همراه قطره نیست و کاملا مشخص است که این قطره در آن مکان حضور ندارد.
      ناسا و دیگر سازمان های فضایی هرگز پاسخ به چنین مواردی ندادند. حتی در یک مورد پس از یافتن اشکال در یکی از تصاویر ناسا، ناسا به کل آن تصویر را حذف کرده و یکی دیگر مانند آن را (بدون اشکال و سوتی) در سایت خود آپلود کرد.
      چندین ادعا وجود دارد.
      زمین به شکل گلابی
      زمین به شکل تخم مرغ
      زمین به شکل کره
      زمین به شکل بیضی
      زمین به شکل سیب زمینی (بی شکل)
      و در آخر هم شما زمین به شکل سیب را اضافه کردید.
      اینها توجیهاتی برای مدل کروی است و البته هرکس برداشت دلخواه خود را از موارد بالا میکند. یک کره کروی است و سطح صاف ندارد.
      موفق باشید

  9. Lili ۳۰ مهر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۰ ۱۹:۵۱ پاسخ دادن

    سلام. میگم این تخت بودنه چه طوریه دقیقا؟ قبول دارید که خاکو میکنیم یه حجم زیادی داره دیگه؟ یه صفحه کاغذ نیست. پس تخت یعنی مکعب مربع یا مستطیله؟ تهش کجاس؟ رفتی شما؟😐
    نیفتیم یه وقت…..

    • flatearther ۳۰ مهر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۰ ۱۹:۵۶ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      زمین تخت شکل خاصی ندارد. اما از آنجایی که با یک گنبد احاطه شده باید به شکل یک سکه یا دیسک باشد. البته گروهی نیز معتقدند زمین بی نهایت است و لبه ای در کار نیست.
      موفق باشید

    • flatearther ۳۰ مهر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۰ ۱۹:۵۸ پاسخ دادن

      میشود گفت ماه و خورشید ۲ دیسک محدب هستند. ما هرگز سمت دیگر ماه را نمیبینیم نه به علت قفل گرانشی ماه بلکه به این علت که چنین چیزی وجود ندارد. سیارات کروی هستند اما زمین یک سیاره نیست. سیارات به عنوان ستارگان سرگردان شناخته میشوند. چیزی که در تلسکوپ میبینید درست است.
      موفق باشید

  10. مجید ۳۰ مهر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۰ ۲۰:۴۲ پاسخ دادن

    آقا شما یه عکس از زیر زمین به من نشان بده
    چون هرچیزی گه تخت باشه درواقع به گفته شما بصورت صفحه باشه باید به درواقع یک پشت و یا زیر داشته باشد
    شما پشتش رو بهم نشون بده
    و صد البته باید لبه هم داشته باشد از اون هم یه عکس برام بگیر
    مطمعنم با هواپیما پرواز نگردی چون اگه کرده بودی تقریبا با چشم غیر مسلح به این واقعیت پی می بردی
    البته هر چقدر به لایه مزوسفر جو نزدیک تر بشی می تونی واضح تر به این موضوع پی ببری و اینقدر خودت رو درگیر نکنی

  11. Amir ۲ آبان, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۰ ۱۶:۲۵ پاسخ دادن

    سلام آقا حجت
    فرض کنید زمین کرویه و محیطش دقیقاً ۴۰,۰۰۰ کیلومتره. حالا بفرمایید ناظری که در ارتفاع ۸ متری از سطح یک دریا قرار داره، وقتی داره به کوهی که در فاصله ۱۱۱ کیلومتری ناظر واقع شده نگاه میکنه، چند متر از پایین کوه در نظر اون به زیر افق میره و مخفی میشه؟ یعنی میزان اختفای کوه برای این ناظر چقده؟ (اگه از اثرات شکست جوی نور صرف نظر کنیم)

ارسال نظر جدید