افسانه سیاره سرخ

باسمه تعالی

بنا بر ادعای ناسا، مریخ نورد Curiosity روز ۶ آگوست روی سطح مریخ فرود آمدماموریت این مریخ نورد کشف حیات در مریخ و یا مولفه های اصلی که به ایجاد حیات منجر میشوند، اعلام شده است. انتظار اولیه از NASA این است که در صدد اکتشافات فضایی باشد، کشفیات خود را در اختیار همه انسان ها قرار دهد، و در نتیجه گیری های علمی بیطرف باشد. واقعیت این است که بودجه هنگفت ناسا را دولت آمریکا تامین میکند و طبیعتا در پس این تامین بودجه، به دنبال اهداف نظامی و تبلیغاتی خود باید باشد. بنابراین انتظارات فوق نمیتواند با واقعیت منطبق باشد. لذا بعضی ها به طعنه اسم ناسا را مخفف NASA: Not About Space Anymore خوانده اند. در این مقاله سعی دارم گوشه هایی از هدف اصلی پروژه جدید ناسا را بیان کنم.

درباره دروغ بودن افسانه سفر به کره ماه مطلب زیاد نوشته شده است و این لینک فقط نمونه ای مقدماتی است. درباره این که چرا این کار از نظر مهندسی با تکنولوژی های موجود در آن زمان قابل انجام نبوده، مطلب زیاد است و خارج از حوصله این مقاله است. فقط به این نکته بسنده میکنم که با گذشت حدود ۴۳ سال از اولین ماموریت آپولو و پیشرفت های چشم گیر تکنولوژیک در مقایسه با آن زمان، هنوز پیاده کردن بشر در سطح کره ماه مقدور بشر نیست. البته گاه و بیگاه بعضی کشورها ادعا میکنند که در ۱۰ یا ۲۰ سال آینده قصد دارند فضانوردانشان را در کره ماه پیاده کنند، اما این ادعاها بیشتر به ژست های تبلیغاتی برای انتخابات شبیه است و پس از مدتی به بهانه کمبود بودجه، پروژه را به تعویق انداخته تا به آرامی به فراموشی سپرده شود.

اما در پس این نمایش، جدا از اهداف تبلیغاتی آمریکا و معرفی این دولت به عنوان ابرقدرت به جهان، هدف دیگری وجود داشت و آن این بود که در اذهان مردم القا کنند که اگر بشر توان سفر به کره ماه را دارد، پس موجودات کرات دیگر نیز میتوانند به زمین سفر کنند، و البته در القا این مطلب به جهانیان موفق عمل کردند. تصور وجود موجودات فضایی و رفت و آمد آنها به زمین به آنها این فرصت را میدهد که این توهم را القا کنند که منشا خلقت در زمین، موجودات فضایی هستند که بشر را از روی ژن خود کپی برداری کردند و حیات را با خود به زمین آورده اند، و روایت دینی از خلقت افسانه ای بیش نیست. آنها چنین القا میکنند که پیامبران کسانی بوده اند که با این موجودات فضایی در ارتباط بوده اند و بدین وسیله توانسته اند بعضی مفاهیم جدید و یا معجزات را ارائه کنند. داستان آنها به این صورت ادامه پیدا میکند که بعضی از این موجودات فضایی با نسل بشر دشمن هستند و بعضی از پیامبران از طرف آن موجودات معاند ماموریت گمراه کردن و نابودی بشر را دارند. ممکن است این مطلب دور از ذهن بیاید، ولی این گروه های شیطانی حتی برای سناریوهایی مانند نمایش هولوگرام فرود عیسی مسیح تقلبی با یک سفینه فضایی نیز برنامه ریزی کرده اند. جمع کردن همه مردم زیر یک لوا و وادار کردن آنها به اطاعت یک گروه بدون وجود دشمنی که با همه آنها دشمن است، عملی نیست. لذا برنامه قدرت های شیطانی این است که پس از حذف ادیان الهی و تسلط بر جهان، آن موجودات معاند فضایی را به عنوان دشمن معرفی کنند و بدین واسطه بتوانند جهانیان را تحت کنترل و سلطه نگاه دارند.

پرده بعدی این نمایش فرستادن مریخ نوردهای Opportunity و Spirit در سال ۲۰۰۴ بود. در اینجا قصد ندارم ادعا کنم که ادعای فرود و ارسال عکس های این مریخ نوردها از اساس دروغ بوده است. اصل قضیه از نظر فنی و مهندسی امکان پذیر است. اما آنچه که در این سالها رخ داده این است که این مریخ نوردها که برای انجام ماموریتی ۹۰ روزه طراحی شده بودند، برای سالها کار کردند و یکی از آنها بیش از ۳۰۰۰ روز است که به ادعای آنها کار میکند و عکس هایی را از مریخ ارسال میکند. نکته جالب درباره این مریخ نوردها این بوده که هر از چند گاهی پایان ماموریت آنها اعلام میشد و ادعا میشد که ارتباط با آنها قطع شده است. بعد از آن هر بار که برای جبران ضعف در عرصه تبلیغاتی نیازی احساس میشد، ادعا میشد که این مریخ نوردها شارژ شده اند و تماس مجدد با آنها برقرار شده است و عکس های جدیدی ارسال کرده اند. مشکل این عکس ها این بود که مثلا در عکس قبلی قسمتی از مریخ نورد که در عکس نشان داده شده بود، زنگ زده بود و گرد و غبار گرفته بود و در عکس بعدی کاملا براق و تمیز بود. در حالی که چنین چیزی محال است در مریخ رخ بدهد. این لینک اول و دوم در این باره بیشتر توضیح داده اند. این اشتباه فاحش باعث شد بعضی ها ادعا کنند اگر ثابت شد که این مریخ نوردها واقعا  در مریخ هستند، باید حتما مریخی ها آنها را پیدا کرده باشند و مرتبا تمیز و سرویس کنند. اما با توجه به حجم دروغ هایی که ناسا تا بحال گفته، احتمال این که این عکس ها از مشابه این مریخ نورد در زمین گرفته شده باشد، بالاتر است.

بهرحال آنچه ناسا با فرستادن این مریخ نوردها و همچنین فونیکس بدست آورده این است که ادعای وجود آب در مریخ را در اذهان مردم دنیا جا انداخته است و هدف بعدی که با کمک پروژه Curiosity به آن میخواهد برسد، این است که شواهدی ساختگی از وجود حیات در مریخ ارائه کند، و این باور را در مردم ایجاد کنند که موجودات هوشمند در سیارات اطراف ما به وفور پیدا میشوند، تا در قدم بعد راحت تر بتوانند تصور وجود موجودات فضایی که به زمین رفت و آمد میکنند و در صدد دشمنی با بشر هستند، را به مردم تحمیل کنند.

به ادعای ناسا این مریخ نورد جدید از همان لحظات فرود شروع به ارسال عکس کرده است. با توجه به اینکه برای نیل به چنین هدفی اصلا احتیاج به فرستادن سفینه و مریخ نورد به طرف مریخ نیست، فکر میکنم زحمت این کار را به خود نداده اند و تمام صحنه سازی ها در همین زمین انجام میشود. همین مطلب باعث شده که بعضی از دانشمندان از شباهت بسیار محل فرود مریخ نورد جدید با زمین ابراز تعجب کنند.

آنچه که به عنوان جمع بندی میتوانم بیان کنم این است که ناسا این پروژه را نیز جلو خواهد برد و ادعای کشف حیات و یا موجودات هوشمند را در مریخ خواهد کرد. قدم بعدی آنها این است که پس از شکست آخرین دولتهای مستقل در دنیا و برقراری نظم نوین جهانی، با هولوگرافی فرود سفینه های فضایی و پیاده شدن موجوداتی از آنها را به نمایش بگذارند. با توجه به پیشرفت های در عرصه ژنتیک و پزشکی، امکان اینکه فرم بدن چند نفر را به صورتی تغییر دهند که این باور در مردم ایجاد شود که آنها فضایی هستند، نیز وجود دارد.

منبع این متن: http://shakeri.net/321/curiosity/

 

تا الان باید دانسته باشید که سازمان ناسا در دروغگویی،جعل و فریب همتا ندارد. از جعل سفر به ماه گرفته تا جعل ارسال فضانوردان به فضا،جعل تصاویر زمین از فضا،دروغ درباره ایستگاه فضایی،قتل فضانوردان و هزاران مورد دیگر.

چنین سازمانی ناگهان تبدیل به یک سازمان صادق و نگران جوامع بشری نمیشود. ناسا سالانه میلیارد ها دلار بودجه از دولت آمریکا دریافت میکند اما این بودجه ها صرف چه چیز میشود؟ در مقالات قبل درباره مواردی که در بالا اشاره شد خواندیم که هیچ تصویر حقیقی ای از زمین وجود ندارد! هیچ فضانوردی به فضا ارسال نمیشود. آیا میتوان به ارسال کاوشگر به مریخ شک کرد؟ چرا نشود!

جزیره دوون (به انگلیسی: Devon Island) از بزرگ‌ترین جزایر مجمع‌الجزایر قطبی کانادا در اقیانوس منجمد شمالی است که در غرب خلیج بافین، جنوب جزیره الزمیر و در قلمروی نوناووت کانادا واقع شده است. این جزیره دومین جزیرهٔ بزرگ از جزایر ملکه الیزابت، ششمین جزیرهٔ بزرگ کشور کانادا و ۲۷مین جزیرهٔ بزرگ جهان است.
درازای جزیرهٔ دوون حدود ۵۱۵ کیلومتر (۳۲۰ مایل)، عرض آن حدود ۱۳۰ تا ۱۶۰ کیلومتر (۸۰ تا ۱۰۰ مایل) و مساحت آن ۵۵٬۲۴۷ کیلومتر مربع (۲۱٬۳۳۱ مایل مربع) می‌باشد. بلندترین نقطهٔ آن ۱٬۹۲۰ متر ارتفاع دارد. جزیره دوون در سال ۱۶۱۶ توسط ویلیام بافن کشف شد. هیچ انسانی بطور دائم در این جزیره زندگی نمی‌کند و تنها تعداد اندکی از پژوهشگران بطور فصلی در آن به تحقیق می‌پردازند.
منبع: ویکی پدیا

محققی به نام هارولد سایو (Harold Saive) میگوید: “تعداد افرادی که باور دارند کاوشگر های ناسا از جو زمین خارج نشده اند هر روز درحال افزایش است. آن ها معتقدند که تمامی تصاویر در زمین تهیه میشود و ناسا هیچ کاوشگری به مریخ نفرستاده است”

همچنین Scott C Waring مینویسد: ” این کاملا مشخص است که ناسا از رنگ های مصنوعی و فیلتر های خاص برای تصاویر ارسالی از مریخ استفاده میکند تا محیط را سرخ رنگ نشان دهد”

 

البته ادعا میشود چنین تصاویری مربوط به تمرین فضانوردان و کاوشگران برای سفر به مریخ است اما چنین چیزی حقیقت ندارد. تصاویر ارسالی از مریخ در حقیقت تصاویر ارسالی از زمین هستند. در تصاویر ارسالی ناسا از مریخ، محیط بیشتر شبیه به یک باغ وحش است. حیوانات زمینی مختلفی در تصاویر ناسا دیده میشوند. حیواناتی مانند خرس، میمون، موش، خرچنگ و عقرب که امکان ندارد در سیاره سرخ وجود داشته باشند.

 

شاید برخی این را خطای دید بدانند و یا برخی به موجودات فرازمینی مربوط بدانند. اما حقیقت این است که با توجه به سابقه درخشان ناسا در جعل و فریب و البته اشکالات بسیاری که در فیلم ها و عکس های ارسالی اش از مریخ وجود دارد، میتوان نتیجه گرفت که ناسا هرگز پای خود را فراتر از زمین نگذاشته است.

پس از پایان دادن به دروغ درباره سفر ماه، ناسا فریب دیگری را آغاز کرد. او از ۱۹۷۶ شروع به جعل کردن سفر به مریخ کرد. ناسا با این دروغ سیارات را مانند زمین توصیف کرد که مکان هایی برای فرود و قدم نهادن دارند درحالی که آن ها اجرامی نورانی مانند بقیه اجرام آسمانی هستند و مکانی برای قدم نهادن و فرود نیستند. ناسا هزاران تصویر جعلی از فضا و البته مریخ ارائه داده تا بتواند ادعای خود را به اثبات برساند.

حتی با فرض اینکه مریخ یک سیاره بیابانی و مکانی شبیه به زمین است، این برای آن ها غیر ممکن است تا با آزمایش و محاسبات خود بتوانند کاوشگری را در سطح آن فرود بیاورند.

آن ها می گویند که فشار سطح مریخ تنها ۳/۱۰ از ۱٪ فشار سطح زمین است و این معادل با فشار در ارتفاع ۲۳ مایل از سطح زمین است. در آن فشار ماده هوا کافی نیست. بنابراین ناسا بر روی کاوشگر خود از چتر نجات برای فرود استفاده می کند اما هیچ چتر نجاتی برای استقرار در آن ارتفاع هنوز ساخته نشده.

Joe Kittenger که رکورد بالاترین،پرسرعت ترین و طولانی ترین سقوط از درون لایه جو در ۱۹ مایلی را دارد میگوید که با سرعت ۷۶۷ مایل برساعت حدود ۱۵ دقیقه آن بالا بود و چتر نجات مخصوص او که برای کاهش سرعت یک جسم با سرعت بسیار استفاده میشد بی فایده بود و او گفت هیچ کاهش سرعتی با آن سرعتی که داشتم ندیدم و کاهش سرعتی ایجاد نشد.

اما ناسا هنوز میخواهد که ما باور کنیم، برای مثال چتر نجات کاوشگر فونیکس، موفق به کاهش سرعت آن از ۱۲,۷۳۸ مایل بر ساعت تا ۱۲۳ مایل بر ساعت شده است! آن هم فقط در ۲.۸۶ دقیقه! این چگونه ممکن است؟

به عبارت دیگر، ناسا ادعا دارد میتواند همه چیز را میلیون ها مایل دورتر بر روی مریخ از زمین کنترل کند که حتی برای انجام آن در زمین و در ارتفاع پایین تر و با سرعتی ۱۶ بار کند تر از آن نیز توانایی ندارد.

در زیر شما میتوانید تبلیغاتی بسیار جالب از شرکت تویوتا را در رابطه با مریخ ببینید که به موضوع مرتبط است:

 

در اینجا به مدافعان ناسا باید بگوییم که هیچ مدرک علمی و قابل قبولی برای اثبات ارسال کاوشگر به مریخ وجود ندارد. شاید برخی بگویند در آینده ناسا پروژه سفر بی بازگشت به مریخ را عملی خواهد کرد اما خبر های جدید نشان میدهند که ناسا تنها درحال عقب انداختن این سفر و پروژه های دیگر می باشد و هیچ خبری از پروژه سفر به مریخ نیست. آن ها امواج و تشعشات کیهانی را بهانه ای برای نرفتن به مریخ خواهند کرد البته ممکن است بهانه های دیگری بیاورند اما درحال حاضر که بهانه آن ها این می باشد.

متاسفم آقای آلدرین شما بار دیگر نمیتوانید مردم را فریب دهید. به همان نوشته بر روی لباستان دلخوش باشید

سوره اعراف آیات ۲۴ و ۲۵:

قَالَ اهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَکُمْ فِی الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِینٍ ﴿۲۴﴾

فرمود فرود آیید که بعضى از شما دشمن بعضى [دیگر]ید و براى شما در زمین تا هنگامى [معین] قرارگاه و برخوردارى است (۲۴)

قَالَ فِیهَا تَحْیَوْنَ وَفِیهَا تَمُوتُونَ وَمِنْهَا تُخْرَجُونَ ﴿۲۵﴾

فرمود در آن(زمین) زندگى مى ‏کنید و در آن مى‏ میرید و از آن برانگیخته خواهید شد (۲۵)

آیه ۳۳ سوره الرحمن:

یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ ﴿۳۳﴾

اى گروه جنیان و انسیان اگر مى‏ توانید از کرانه ‏هاى آسمانها و زمین به بیرون رخنه کنید پس رخنه کنید [ولى] جز با [به دست آوردن] تسلطى رخنه نمى ‏کنید (۳۳)

 

در آخر ما این مقاله را با سخنان تلخ بیل نای برای مدافعان ناسا به اتمام میرسانیم:

 

Share this post

68 comments

اضافه کنید
  1. نگار ۲۷ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۲:۵۸ پاسخ دادن

    اقا شکی نیست که زمین گرد نیستش وگرنه قرآن كریم نمی‌فرمود:
    «فَوَلِّ وجهَكَ شطرَ المسجِدِ الحَرامِ و حیثُ ما كنتُم فوَلُّوا وجوهَكُم شطرَه؛[بقره/۱۴۴]
    پس روی به طرف مسجد الحرام كن و شما مسلمانان هر كجا باشید، در نماز روی بدان جانب كنید»
    یا در جایی دیگر اشاره نمیکرد
    «وَ لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ فَأَیْنَما تُوَلُّوا فَثَمَّ وَجْهُ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ واسِعٌ عَلیمٌ؛[بقره/۱۱۵]
    مشرق و مغرب ، از آنِ خداست ؛ و به هر سو رو کنید، وجه الله آنجاست. همانا خدا گستراننده ی علیم است».
    و حتی حدیثی از امام صادق (ع) وجود داره
    «عَنِ الصَّادِقِ ع أَنَّهُ سُئِلَ لِمَ سُمِّی الْكَعْبَةُ كَعْبَةً قَالَ لِأَنَّهَا مُرَبَّعَةٌ فَقِیلَ لَهُ وَ لِمَ صَارَتْ مُرَبَّعَةً قَالَ لِأَنَّهَا بِحِذَاءِ بَیتِ الْمَعْمُورِ وَ هُوَ مُرَبَّعٌ فَقِیلَ لَهُ وَ لِمَ صَارَ الْبَیتُ الْمَعْمُورُ مُرَبَّعاً قَالَ لِأَنَّهُ بِحِذَاءِ الْعَرْشِ وَ هُوَ مُرَبَّعٌ فَقِیلَ لَهُ وَ لِمَ صَارَ الْعَرْشُ مُرَبَّعاً قَالَ لِأَنَّ الْكَلِمَاتِ الَّتِی بُنِی عَلَیهَا الْإِسْلَامُ أَرْبَعٌ سُبْحَانَ اللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ لَا إِلَهَ إِلَّا اللَّهُ وَ اللَّهُ أَكْبَر». «از امام صادق علیه السّلام پرسیدند : چرا كعبه ، كعبه نامیده شد ؟ فرمودند: چون چهار گوش یا چهارضلعی است. گفته شد چرا چهار گوش شده؟ فرمودند: چون بر راستای بیت المعمور است كه چهار گوش است. گفته شد: چرا بیت المعمور چهار گوش است؟ فرمودند: چون بر راستای عرش است كه چهار گوش می باشد. گفته شد : چرا عرش چهار گوش شده؟ فرمودند: چون اساس اسلام بر چهار كلمه است ، سبحان، و الحمد للَّه، و لا إله إلّا اللَّه، و اللَّه أكبر». ابن بابویه، محمد بن على‏، علل الشرائع‏، قم، كتاب فروشى داورى‏، ۱۳۸۵ش/ ۱۹۶۶م، ج۲، ص۳۹۸‏؛
    و از همه مهم تر خداوند اشاره مستقیم به صاف بودن زمین دارد:
    وَ إِلىَ الْأَرْضِ کَیْفَ سُطِحَت‏ [ غاشیه : ۲۰ ]
    ترجمه : و به زمین که چگونه گسترده و هموار گشته است؟
    وَ اللَّهُ جَعَلَ لَکمُ‏ُ الْأَرْضَ بِسَاطًا [ آیه ۱۹ نوح ]
    ترجمه : و خداوند زمین را براى شما فرش گسترده‏اى قرار داد .
    وَ یَوْمَ نُسَیرُِّ الجِْبَالَ وَ تَرَى الْأَرْضَ بَارِزَةً وَ حَشَرْنَاهُمْ فَلَمْ نُغَادِرْ مِنهُْمْ أَحَدًا [آیه ۴۷ کهف ]
    ترجمه : و روزى را به خاطر بیاور که کوه‏ها را به حرکت درآوریم و زمین را آشکار و مسطح مى‏بینى و همه آنان [انسانها] را برمى‏انگیزیم، و احدى از ایشان را فروگذار نخواهیم کرد.
    وَ هُوَ الَّذِى مَدَّ الْأَرْضَ وَ جَعَلَ فِیهَا رَوَاسىِ‏َ وَ أَنهَْارًا وَ مِن کلُ‏ِّ الثَّمَرَاتِ جَعَلَ فِیهَا زَوْجَینْ‏ِ اثْنَینْ‏ِ یُغْشىِ الَّیْلَ النهََّارَ إِنَّ فىِ ذَالِکَ لاََیَاتٍ لِّقَوْمٍ یَتَفَکَّرُون‏ [ آیه ۳ رعد ]
    ترجمه : و او کسى است که زمین را گسترد و در آن کوه‏ها و نهرهایى قرار داد و در آن از تمام میوه‏ها دو جفت آفرید (پرده سیاه) شب را بر روز مى‏پوشاند در اینها آیاتى است براى گروهى که تفکر مى‏کنند.
    توی قرآن حتی راجب چرخش ماه و خورشید دور زمین توضیح داده شده
    وَ الشَّمْسُ تجَْرِى لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَالِکَ تَقْدِیرُ الْعَزِیزِ الْعَلِیم‏ [آیه ۳۸ یاسین]
    ترجمه : و خورشید (نیز براى آنها آیتى است) که پیوسته بسوى قرارگاهش در حرکت است این تقدیر خداوند قادر و داناست‏…
    و باز هم اشاره کرده که خورشید و ماه باهم به دور زمین می چرخند اما به هم نمیرسند
    لَا الشَّمْسُ یَنبَغِى لهََا أَن تُدْرِکَ الْقَمَرَ وَ لَا الَّیْلُ سَابِقُ النهََّارِ وَ کلُ‏ٌّ فىِ فَلَکٍ یَسْبَحُون [آیه ۴۰ سوره یس]
    ترجمه : نه خورشید را سزاست که به ماه رسد، و نه شب بر روز پیشى مى‏گیرد و هر کدام در مسیر خود شناورند …

    • دکتر زارع ۲۷ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۱۰:۳۴ پاسخ دادن

      آفرین
      بنده توضیحی اضافه کنم.
      اگر زمین گرد بود قبله از دو جهت قابل قبول بود.چون درخلاف جهت قبله هم اگر روو کنید بازم باید روو به سمت کعبه باشه که نیست.(خصلت کره اینه که دور میشه زد اطرافش).چون قبله یک سمت دارد پس زمین گرد نیست.

  2. reza ۲۸ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۲:۱۵ پاسخ دادن

    دروغگو
    اون کلیپ اخر که از اون داشنمتده گذاشتی کات شده است

    تو اون کلیپ اولش توضیح میده زمین تخت گرایان چه ادعایی دارن بعدش همه اون ادعا رو رد میکنه.

    شما اومدی فقط اون تیکه که داره نظر تخت گرایان رو میگه رو کات کردی.

    دروغگو دروغگو دروغگو

    • flatearther ۲۸ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۴:۳۵ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      دوست عزیز و گرامی در کلیپ کامل اصلا بیل نای در رابطه با زمین تخت صحبت نمیکند. این شخص هیچ وقت بطور واضح و شفاف در رابطه با زمین تخت صحبتی نکرده است. چه فکر خوبی است که اگر ادعا دارید ما دروغ میگوییم آن را اثبات کنید و کلیپ را همانطور که خودتان میگویید ارائه دهید تا حرف شما اثبات شود.
      موفق و سربلند باشید

        • flatearther ۲۸ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۶:۰۷ پاسخ دادن

          سلام مجدد
          این شخص در این کلیپ درباره محیط زیست و زمین و… حرف میزند و در انتها میگوید زمین تنها مکان برای بشر است زمین یک سیستم بسته است و نمیتوان از آن خارج شد و جایی برای زندگی وجود ندارد و در حقیقت بصورت زیرکانه ای به حقیقت زمین تخت که یک سیستم بسته است اشاره کرده است. در بیوگرافی اش نوشته شده که دانشمند است و البته نجوم هم تدریس میکند
          موفق باشید

  3. reza ۲۸ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۲:۴۵ پاسخ دادن

    فرض کنیم همه چیزهایی که تو این سایت گذاشتی درست.
    تئوری شما میتونه همه چیزهایی که تئوری زمین کروی توضیح میده رو توضیح بده.
    اما فقط یه چیز رو تئوری شما نمیتونه توضیح بده و زمین کروی میتونه توضیح بده و برای همین تئروی زمین کروی درسته اینه که در قطب جنوب ستاره شمالی دیده نمیشه که در زمین تخت باید دیده بشه.

    به جاش ستاره سیگما دیده میشه و این ستاره در همه جای قطب جنوب دیده میشه که اگه تئوری زمین تخت درست بود وقتی ۱۸۰ درجه دیوار های قطب جنوب رو دور بزنی میری اون طرف زمین تخت و نباید ستاره سیگما دیده بشه.

    این رو حل کنی من خودم رسمآ عضو کانالتون میشم.

    بای

  4. reza ۲۸ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۵:۴۸ پاسخ دادن

    تو اون کلیپی که گذاشتی فکرکنم داره میگه از شرق به غرب جهت چرخش ستارگان برعکس میشه ولی در واقعیت ما وقتی از شمال به جنوب میریم چرخش عوش میشه. اینم یه مشکل دیگه

  5. جعفر عربگری ۲۸ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۲۱:۵۲ پاسخ دادن

    با سلام
    متن این مقاله بسیار خوب و و نویسنده ش قابل تقدیر هست

    در بخش نظرات هر چه نظر موافق یا مخالف باشه به هر حال به باز شدن حقیقت بیشتر کمک می کنه، ولی لطفا دوستان، محبت کنند تا زمانی که در الفبای ترجمه حتی کلمات ساده عربی و قرآنی وامانده اند نهایت سعی شون رو بکنن که از قرآن برای مقاصد مبهم خود مایه نذارن.
    معنی آیات قرآن برای هر عرب زبان و کسانی که با عربی و قرآن موانست دارن خیلی روشنه.

    مشکل اساسی و بغرنج ایرانیان با قرآن و کلا با تمام مردم جهان، شبه زبان “فارسی” هست که علیرغم اینکه قریب ۹۵ ساله با بودجه عظیم ملی داره وصله پینه و پاسداشته میشه ولی هنوز نتونستن حتی براش یه قاعده پیدا کنن که استثناهاش بیشتر از قاعده مندی هاش نباشه و در دنیا هرگز فارسی رو زبان حساب نمی کنن فقط تبلیغات دولتیه که از اون در ذهن ما غول ساخته!
    عربی و به خصوص قرآن که به عربی است هرگز مثل فارسی نیست که برای انبوهی از مفاهیم، از یک کلمه منفرد استفاده بکنه مثل کلمه “شیر” یا “زدن” که هر طور دلتون بخواد در جملات متعددی قرار میدین و هر بار یه معنا ازش خارج میشه.
    هر کتابی که به فارسی ترجمه شده محتوای بسیاری از اون از دست رفته و هویت جدیدی گرفته و این همیشه برای ایرانیان مساله ساز بوده است. دوستان بسیاری دارم که سالهاست روی فارسی دارند کار میکنند و حتی علت باخت دائمی ایران در قراردادهای بین المللی رو همین نقص عظمای فارسی میدونیم.
    غرضم از این مقدمه طولانی این بود که خانم نگار، در هر بار یک کلمه با سابقه و ریشه دار عربی از قرآن را به معنای تخت بودن زمین معنا کرد.
    .
    آیا در عربی به سمت و جهت ثابت میگن شطر؟
    در حالی که مدیر این سایت توضیح داده است که در مدل تخت اصلا جهت ثابت نداریم! چون به هر سمتی اشاره کنید نهایتا به قطب جنوب اشاره کرده اید.
    شطر فقط در کره معنا داره.
    .
    وقتی در مدل تخت هرگز شما حتی یک مشرق و یک مغرب هم ندارید پس چرا خدا گفته باشه مشرق و مغرب از آن خداست؟
    .
    در مورد حدیث، اول باید به قدری توانمند بوده و علم غیب داشته باشید که بتونید موثق بودن اون حدیثو به اثبات برسونید و بعد ازش شهادت بگیرید در حالی که یه حدیث جعلی رو سند آوردید و نهایتا هم نفهمیدید که چه ربطی است بین ۴ گوشه بودن کعبه(البته که هر مکعبی ۸ گوشه داره نه چهار گوشه) و عرش و … و چهار رکن دین، چه ربطی به تخت بودن زمین داره که اصولا هیچ شکل از زمین به گوشه ارتباطی پیدا نمیکنه چه تخت باشه چه کروی.
    .
    یا آیه “الی الارض کیف سطحت”، چه ربطی به مدل زمین تخت داره؟ آیا کوهستانها و پرتگاههای بلند و دره های عریض و تند و جنگلهای پهناور و دریاهای مواج رو ندیده اید که با ترجمه شما به هموار بودن زمین جور در نمیاد؟
    پس نتیجه اینکه مسطح بودن زمین در اون آیه، چه زمین تخت باشه یا کروی یا هر مدل دلخواه دیگه، اشاره به نقاط مسطح جغرافیایی که خدا در اختیار بشر گذاشته تا بشر از کوهها پرت نشه و جای دنجی داشته باشه هست، نه اینکه نتیجه بگیرید زمین تخته.
    .
    آیا وقتی بساطا را فرش گسترده معنا گرفته اید فقط در مدل تخت این معنا درست میشه و در زمین کروی نمیشه فرش گسترده؟
    .
    یا در آیه ای که میگه در قیامت کوهها حرکت کرده و میریزند و زمین را بارز می بینی به معنای تخت بودنه؟
    یعنی وقتی الان به جایی بریم که کوه نداشته باشه مثل اقیانوس، آیا کل زمین رو بصورت بارز خواهیم دید که حالا منتظر باشین تا قیامت هم مانع کوهها رو از بین ببره و ببینیم که ای دل غافل زمین تخت بوده؟
    شما که در آیه قبلی گفتید زمین همواره، حالا چی شد ناهموار و دارای کوه شد که منتظر قیامت میشید تا کوهها از بین برن؟
    .
    آیا مد الارض یعنی زمین را تخت کرد یا زمین را کشید و گسترش داد؟
    .
    وقتی آیه ای از حرکت ماه و خورشید حرف بزنه ولی از زمین نام برده نشه، آیا به معنای سکون زمینه؟ مگه گفته زمین بر خلاف ایندو ساکنه؟
    .

    اما آیه ۴۰ یس، ادامه داستانی است که از چندین آیه قبلتر شروع میشه ولی شما فقط آیه آخرش رو آوردید.
    این آیات از توصیف روز و شب و زمین شروع میشه تا به خورشید و ماه در آیه ۴۰ میرسه و جمع بندی میشه و در این آیه کلمه نکره “کل” که تنوین رفع داره در قواعد عربی یعنی “تمام اون چندین مواردی که قبلا ذکر شد” هست و خیلی روشنه که اگه منظور فقط خورشید و ماه بود باید از کلمه “کلهما” یعنی “این هر دو” استفاده می کرد که اینگونه نیست.
    پس اگه به قول شما خوب فکر کنیم متوجه میشیم که زمین و خورشید و ماه کلا در “فلک یسبحون” هستند یعنی حرکت دارند.
    .

    پس سعی کنید اول یاد بگیرید زحمت بکشید و بعد یاد بدهید.

    تفسیر به رای یا تحریف معنوی آیات قرآن، گناه بسیار بزرگیه بهتره قرآنو با شبنامه ها اشتباه نگیریم.

    • flatearther ۲۹ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۶:۵۴ پاسخ دادن

      سلام متشکر از متنی که نوشتید
      نکات جالبی اشاره کردید اما معمولا هر شخصی با توجه به خواسته و دلخواه خود از قرآن برداشت میکند. شخصی که به کرویت زمین باور داشته باشد هرگز قانع نخواهد شد که در قرآن به تخت بودن زمین اشاره شده است و اگر کسی به تخت بودن معتقد باشد باز هم قانع نخواهد شد که در قرآن کروی بودن زمین اشاره شده است گرچه هیچ اشاره مستقیمی به هیچ دو مدل نشده است. نه کروی و نه تخت. برخی اشارات قرآن را اگر بصورت بی طرفانه بررسی کنیم، جدا از تخت یا کروی بودن زمین، نکات عجیبی از آنان خواهیم یافت:
      سوره الحجر:
      وَلَقَدْ جَعَلْنَا فِي السَّمَاءِ بُرُوجًا وَزَيَّنَّاهَا لِلنَّاظِرِينَ ﴿۱۶﴾
      و به يقين ما در آسمان برجهايى قرار داديم و آن را براى تماشاگران آراستيم

      وَحَفِظْنَاهَا مِنْ كُلِّ شَيْطَانٍ رَجِيمٍ ﴿۱۷﴾
      و آن را از هر شيطان رانده‏ شده‏ اى حفظ كرديم (۱۷)

      إِلَّا مَنِ اسْتَرَقَ السَّمْعَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ مُبِينٌ ﴿۱۸﴾
      مگر آن كس كه دزديده گوش فرا دهد كه شهابى روشن او را دنبال مى ‏كند (۱۸)

      سوره الصافات:
      إِنَّا زَيَّنَّا السَّمَاءَ الدُّنْيَا بِزِينَةٍ الْكَوَاكِبِ ﴿۶﴾
      ما آسمان اين دنيا را به زيور اختران آراستيم (۶)

      وَحِفْظًا مِنْ كُلِّ شَيْطَانٍ مَارِدٍ ﴿۷﴾
      و [آن را] از هر شيطان سركشى نگاه داشتيم (۷)

      لَا يَسَّمَّعُونَ إِلَى الْمَلَإِ الْأَعْلَى وَيُقْذَفُونَ مِنْ كُلِّ جَانِبٍ ﴿۸﴾
      [به طورى كه] نمى‏ توانند به انبوه [فرشتگان] عالم بالا گوش فرا دهند و از هر سوى پرتاب مى ‏شوند (۸)

      دُحُورًا وَلَهُمْ عَذَابٌ وَاصِبٌ ﴿۹﴾
      با شدت به دور رانده مى ‏شوند و برايشان عذابى دايم است (۹)

      إِلَّا مَنْ خَطِفَ الْخَطْفَةَ فَأَتْبَعَهُ شِهَابٌ ثَاقِبٌ ﴿۱۰﴾
      مگر كسى كه [از سخن بالاييان] يكباره استراق سمع كند كه شهابى شكافنده از پى او مى‏ تازد (۱۰)

      در آیات بالا و بسیاری از آیات مشابه دیگر خداوند فرموده که ستارگان و بروج در آسمان برای دوری شیاطین آفریده شده اند. اگر بصورت بی طرفانه به این موضوع نگاه کنیم، در می یابیم که چنین موضوعی هرگز نمیتواند با توجه به مدل زمین کروی که ستارگان را میلیون ها یا میلیارد ها سال نوری دورتر میداند، قابل درک باشد چرا که شیاطین به راحتی میتوانند از زمین خارج شوند و وارد فضای خلا شوند و موجوداتی نیستند که نیاز به اکسیژن برای تنفس داشته باشند.
      در مدل زمین تخت آسمان جامد فرض میشود که ستارگان به آن چسبیده اند. این مدل میتواند به ما در درک بهتر این آیه کمک کند. همچنین توصیفات خداوند از آسمان در قرآن بسیار جالب و قابل توجه هستند. کلماتی که برای آسمان به کار رفته شده معمولا برای جسم جامد بکار میرود مانند شکافته شدن، فرو ریختن،افتادن، تکه تکه شدن، از جای کنده شدن، بلند، رفیع و…. نمیخواهم از این آیات نتیجه بگیرم که زمین تخت است اما این موارد را بیان کردم تا نظر شما را در موردشان بدانم. در آخر باید گفت که نمیشود تنها از قرآن برای تشخیص شکل زمین استفاده کرد. شما میگویید در قرآن حرکت زمین بیان شده است و خب بر روی چه حسابی میتوانید این حرکت را به حرکت زمین به دور خورشید ربط دهید؟ شاید منظور قرآن حرکتی دیگر است به عنوان مثال حرکت ماه و خورشید و زمین به جهت بالا یا جهتی که تا بی نهایت ادامه دارد. چگونه میتوانیم بفهمیم که منظور قرآن چرخش به دور خورشید بوده است؟ هرچند در قرآن اشاره ای به حرکت زمین نشده است.
      در آیه ۴۰ سوره یس خداوند به ۴ چیز اشاره داشته است: خورشید و ماه. شب و روز که معمولا برای بیان این ۴ چیز از جمع استفاده میشود. البته شب و روز به معنای زمین نمی باشد چون همانطور که از برخی آیات مشخص است شب و روز آفریده ای جدا از خورشید و ماه هستند و اگر دقت کنید در آیه ۴۰ گفته شده که “نه خورشید را سزد که به ماه رسد و نه شب بر روز پیشی جوید و هرکدام در سپهری شناورند” که به نکات جالبی اشاره داشته است چرا که خداوند شب و روز را نیز مانند خورشید و ماه در گردش دانسته است که از یکدیگر پیشی نمیگیرند البته این مورد نیاز به بررسی بسیار بیشتری دارد. در رابطه با اینکه در آیات قبلی سوره یس به چه نکاتی اشاره شده و با توجه به آن باید آیه ۴۰ را بررسی کرد باید بگویم که اشارات بسیاری به چیز های مختلف شد آیا میشود همه آنان را در حرکت دانست؟ قرآن به حرکت یا ثابت بودن زمین اشاره مستقیمی نداشته است.
      موفق و سربلند باشید

      • جعفر عربگری ۲۹ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۸:۴۲ پاسخ دادن

        بله،
        بنده و دوستان همفکر بنده نیز مواردی را که در همین پیام اخیر در جواب بنده فرمودید مردود نمیدونیم.
        فقط فکر میکنم اگه تعریف از خودنباشه دقت بنده کمی بیشتر از شما باشه!
        مثلا می فرمائید که شیطان و اجنه در مدل زمین کروی و اجرام کروی سماوی که علم به اون قائله میتونه از زمین و جو خارج بشه ولی از مدل تخت به دلیل وجود مثلا گنبد شیشه ای یا هر ماده دیگه نمیتونه عبور کنه!
        اولا که این ادعا به هیچ وجه توسط بشر قابل اثبات نیست چون بشر قادر به درک ماهیت موجودات غیر مادی مثل جن و شیطان نیست. ثانیا خودتون گفتید که اونا مادی نیستند که در زیر یا بالای جو گیر بیفتند! خب برای موجود غیر مادی مثل شیطان، گنبد شیشه ای یا بتونی یا فولادی، چگونه می تونه مانع بشه؟
        از نظر منطق هیچگونه.
        این مقررات خداست و قوانینی است که خدا وضع کرده و هر موجودی رو براش محدودیت گذاشته همانطوری که بشر با جسم خود نمی تونه وارد کوره آتش بشه مگر اینکه خدا معجزه براش در نظر بگیره.
        پس نفوذپذیری یا ناپدیری‌ جو یا گنبد هرگز نمیتونه در مورد شیطان و اجنه منظور بشه. جنی که از دیوار و عمق دریا و میان آتش و برق و… بگذره چرا نتونه از گنبد بگذره.
        چنانکه یکی از قضایایی که غیر ممکن بودن سفرهای فضایی رو دامن میزنه، کمربند ون آلن در ورای جو زمینه که اجازه عبور هیچ موجود زنده و تجهیزات مخابراتی رو نمیده.
        اما شکافته شدن آسمان هم هیچ ربطی به جامد بودن نداره همچنان که ستونهای نامرئی آسمان، به وضوح مادی نیست و خود خدا گفته نامرئی است که نیروهایی است که هر چیزی رو در سر جای خود نگه میداره.
        در حال حاضر میدونید که گازهای گلخانه ای تهدیدی بدای جو محسوب میشن کاری به درست و نادرستش ندارم ولی برای همین جو گازی رقیق، همین امروزه هم از اصطلاح “شکاف لایه ازون” استفاده میکنن و کسی ایراد نمیکنه که برای گاز، چرا شکاف میگید! می خوام بگم مگه کلمه یا اصطلاح دیگه ای هم هست که خدا یا بشر در مورد شکافته شدن جو گازی و نابودی اون استفاده بکنه؟
        مثلا فرض کنیم شما معتقد به زمین کروی با جو گازی هستید، در اینصورت برای شکافته شدن و از بین رفتن و یا نازک شدن بخشی از لایه های جو، از چه کلمه ای استفاده می کردید؟ کلمه ای وجود نداره.
        خیلی از اشکالاتی که دوستان در قرآن گیر میکنن و بنده جواب میدم همینگونه هست مثلا یارو میگه منطور از “قطع دست دزد” در قرآن، بریدن نیست بلکه ممانعت از دزدی است!
        بنده می پرسم خیلی خب اگه منظورش این بوده باشه که هیچ نشانه ای بر این نیست، پس بفرمائید اگر خدا می خواست بگه که دست دزد را ببرید و بیندازید دور، و خون دستش بریزه، باید از چه عبارتی استفاده میکرد؟
        جواب هیچ است.
        پس همانطور که گفتم این محدود نگری در ترجمه قرآن درست نیست.
        برخلاف تصور شما قرآن آنگونه نیست که هر کسی بتونه منظور خودشو از قرآن برداشت بکنه!
        بله میتونه اینکارو بکنه ولی به راحتی معلوم میشه که اشتباه میکنه چون قرآن مدام میگه فکر کنید و با فکر کردن، حقیقت در میاد.
        گرچه طولانی میشه ولی مثالی این مطلبو زودتر میرسونه:
        فرص کنیدمی خواهید از تهران به تبریز برسید و عزمتون خیلی جزمه.
        پیاده راه می افتید و به شهری می رسید که مردم همگی فارسی صحبت میکنن و یه زیارتگاه بزرگ دارن.
        با خود میگید خب اینجا کرج هست ولی زیارتگاهش فعلا مهم نیست الآن راجع به اون حرفی نمیزنیم بعدا میفهمیم که در اینجا چکار میکرده!
        دو روز دیگه به همراه قوم حرکت میکنید میرسید به جایی که مردم فارس هستند و گلهای سرخ پرورش میدن! بازم میگید خب اینجا زنجانه لابد مردم فارسی یاد گرفتن و به جای انگور و زردآلو دارن گل محمدی می کارن!
        به راه ادامه میدین و بعد از چند روز خودتونو وسط کویر می بینین و از تشنگی هلاک میشین ولی هنوز معتقدین در مسیر تبریز هستید و…
        .
        ببینید تمام مسیر شما در رسیدن به زمین تخت همینگونه اشکالاتو داره:
        – تفاوت چرخش فلکی در شمال و جنوب زمین
        – نداشتن شرق و غرب برای هیچ نقطه جغرافیائی
        – تضاد با سایر آیات قرآن
        – تولید فصلها
        – یکسانی ساعات تابستانی نیمکره شمالی و ساعات تابستانی نیمکره جنوبی
        – تساوی دقبق نیمه روز و نیمه شب زمین
        – رنگ سرخ ماه در ماهگرفتگی
        – غیر ممکن بودن وجود گنبد و نبود محل اتصال اون به زمین
        – غیر ممکن بودن چرخش گنبد و ثابت بودن زمین وقتی که اینا مجبورن به هم به محکمی وصل باشن
        – محو شدن نیمه پایینی کوهها و کشتیهای بزرگ در دوردستهای دریا و دیده شدن فقط نیمه بالایی اونا
        – نحوه تشکیل هلالهای ماه
        – نقض تمام قوانین ابتدائی و کلاسیک فیزیک فقط در بی دلیل چرخیدن اجرام زیر گنبد و تمام عوارض حاصل از اون
        – شش ماه روز در قطب شمال و بعدا شش ماه روز در قطب جنوب
        – و…
        همگی اینا نشانه اینکه که شما به قصد تبریز از تهران خارج شدید ولی چون به نشانه ها بی اهمیت هستید سر از کویر لوت در میارید.
        .
        .
        دوستان خیلی خوب متوجه شده اند که اقلا برای شخص بنده هیچ تفاوتی نمیکنه که حقیقت چی باشه به هر حال به دنبال اونم و گرنه:
        – اولین نفری نمیشدم که وجود انرژی هسته ای و بمب اتم را باطل کنم و نسبیت را نپذیرم
        – دروغ بودن تصاویر زمین از فضا رو باطل کنم
        – موافق دروغ بودن سفر به ماه و به فضا باشم
        – دروغ بودن دایناسورهارو ثابت کنم
        – دروغ بودن اسلام ۱۴۰۰ ساله رو ثابت کنم
        – دروغ بودن نزول تدریجی رو ثابت کنم
        – جعلی بودن تمام احادیث رو از نظر عقلی و از نظر قرآن ثابت کنم
        – و…
        .
        پس مطمئن باشید اگر کمترین مطلب علمی در ادعای تخت بودن زمین بود قطعا تا انتهاش پیگیری میکردم.

        نکته آخر هم اینکه هیچ آیه ای از قرآن، هرگز نگفته ستارگان به زمین فرو میریزند که شما مدام اینارو تکرار میکنید
        هرگز نگفته که خورشید به زمین سقوط میکنه که شما تکرار میکنید
        .
        اینارو قبلا هم گفته بودید و همانجا هم جواب داده بودم.
        آیات قرآن را نباید ترجمه به مطلوب کرد و گرنه میشه ثابت کرد شیطان همان خداست!
        چیزی که خدا در قرآن گفته ایناست:
        – خورشید در خودش فرو میریزه
        – ماه شکاف برمیداره
        – ستارگان تاریک میشن(خاموش میشن: دیده نمیشن)
        – آسمان میشکافه
        – و…
        پس هیچ بحثی از سقوط نیست.
        .
        خدا میگه آسمانو با نیروهایی نا مرئی در بالای سر نگه داشته. بله قوانین فیزیک تونسته به کمک جاذبه و کشش خلا و فشار گازها و کشش مولکولی و جاذبه اتمها و … همیشه تعادلی بین زمین و فضا ایجاد کنه بدون اینکه زندگی در مشقت بیفته.
        نمیدونم چرا توجه نکرده اید که با وجود اینکه خدا بشرو در زمین اسکان داده ولی در اغلب موارد آسمان و ستارگان و خورشید و ماه و سایر کواکب، نامشان مقدم بر نام زمین آمده است.
        .
        شما مدعی شدید بشر اشرف مخلوقاته!!!
        حاشا!
        خدا کی چنین خبری داده؟
        اقلا فرشتگان، و قرآن بسیار بسیار بسیار نسبن به انشان اشرف هستند و خدا حتی در بهشت هم اجازه نمیده ارشد ترین مومنان با فرشتگان دمخور باشن. بلکه فقط براشون حوری تدارک میبینه.
        خدا انسانو حتی گاهی از حیوان هم پست تر میدونه.
        .
        لطفا از این به بعد خرافات یهودیان رو در لابلای مباحث تکرار نکنید.
        فقط یهوده که فکر میکنه اشرف هست و با خدانسبت فامیلی داره
        فقط اونان که ادعا دارن زمین کل جهانه
        فقط اونا به خرافات دامن میزنن
        .
        البته اعلب علوم به کمک یهودیانی که معتقد به تورات نیستند جلو رفته و برای همین همیشه مرتد نامیده شده و جام زهر نوشیده اند.

        • flatearther ۲۹ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۱۰:۱۹ پاسخ دادن

          سلام مجدد خدمت شما
          در اینکه دقت شما بسیار بالا است شکی نیست چون میتوان از مقالات دروغ داستان سفر به ماه یا ماهواره ها این را فهمید اما در برخی موارد اشتباهاتی و قضاوت های سریعی نیز دارید که البته چندان هم مهم نیستند. در رابطه با گنبد باید بگویم همانطور که خداوند در قرآن فرموده خود آسمان چیزی برای جلوگیری از ورود شیاطین و جنیان ندارد بلکه این ستارگان و بروج یا شهاب ها هستند که اجازه ورود شیاطین را به آسمان نمیدهند. اگر دقت کنید کاملا این را متوجه خواهید شد. بله حرف شما کاملا صحیح است اما از کجا مطمن شویم که آسمان منظور جو زمین است؟ در برخی موارد مفسران قرآن السما را جو زمین، گاهی آسمان معنوی، گاهی کهکشان،گاهی فضا و…تفسیر میکنند که از نظر بنده همگی غلط هستند و کلمه السما چیزی فراتر از این حرف ها می باشد. منظور جو زمین نمی باشد چرا که ما در حال حاضر همگی داخل جو زمین حضور داریم و محیط زندگی ما با هوا و گاز های موجود در جو زمین پر شده است. بنابراین باید به این نکته توجه کرد که خداوند فرمود آسمان بام بلند است سقف بلند یا رفیع که با ستارگان زینت شده است. آیا میتوان نتیجه گرفت ستارگان درون جو زمین هستند؟ قطعا خیر. آسمان چیزی ورای تصور بشری است و به همین سادگی ها قابل درک نمی باشد اما احتمال اینکه آسمان، گنبد مدل زمین تخت باشد بسیار بیشتر است. آسمانی که بلند است، شکاف بر میدارد و در قیامت فرو خواهد ریخت حتی آیاتی در قرآن دیدم که به آسمان در قیامت اشاره داشتند و اینگونه توصیف کردند: آسمان بصورت در های متعددی در خواهد آمد. (اگر آیات را پیدا کنم برای شما ارسال خواهم کرد). مواردی که در رد زمین تخت بیان کردید همگی پاسخ داده شده اند دوست گرامی. منتها این پاسخ ها برای شما قابل قبول نیست. بنده شخصا جایی ندیدم که شما موضوعی را قبول داشته باشید و همیشه درحال نقد کردن هستید پس طبیعی است که ما هر پاسخی ارسال کنیم از نظر شما دارای اشکال می باشد. شما منتقد خوبی هستید اما گاهی نقد های باعث میشود موضوع از مسیر اصلی خود خارج شود. اینکه برخی موارد در زمین تخت هنوز پاسخ قطعی ندارند درست است اما دلیلی بر کرویت زمین نمی باشد. زمین تخت راه بسیاری برای کامل شدن دارد و هنوز ناقص است اما برخی موارد ساده ای که بیان کردید را کاملا پاسخ داده است. خداوند فرموده آسمان را بی ستون هایی که ببینید بر افراشته. جاذبه نقشی مانند ستون ندارد و نیرویی کاملا متفاوت است چرا که جاذبه مربوط به آسمان نمی باشد بلکه در مدل زمین کروی جاذبه در همه جهات وارد میشود و مربوط به زمین است. آسمان نیز در قرآن از نظر مفسران یا افراد دیگر معنا های مختلفی دارد و هنوز اختلاف در این بین وجود دارد که السما در قرآن به چه معناست. سوالی که از شما دارم این است که چرا تمامی سازمان های فضایی در جهان درباره سفر به فضا و تصاویر فضایی دروغ میگویند؟ به عنوان مثال تصویر ژاپنی ها، چینی ها،روس ها و… از زمین همانند تصویر ناسا یک توپ آبی رنگ را نشان میدهند و حتی مدارگرد ژاپنی سفر به ماه ناسا را تایید کرده است. تمامی سازمان های فضایی دنیا با اینکه میدانند زمین کروی است بازهم تصاویر جعلی میسازند و نمیتوانند به فضا سفر کنند؟ علت چیست؟ چرا یکی از سازمان های فضایی تصویری سرخ رنگ از زمین نمایش نمیدهد یا سازمان های دیگر را رسوا نمیکند؟ اگر آیاتی مقدم آمدن نام خورشید و ماه را اشاره کرده اند معرفی کنید ممنون میشم. جهانی عظیم که زمین در آن درحال حرکت است؟ جهانی که حتی انسان های آن نمیتوانند پای بر قمر سیارشان بگذارند؟ شاید نه به علت وجود کمربند ون آلن بلکه به این علت دروغ میگویند که هیچ فضای خلایی در خارج از زمین وجود ندارد. هیچ ماه کروی شکلی که بتوان بر روی آن فرود آمد وجود ندارد و ماه تنها یک جسم نورانی است. و شاید دلیل این همه دروغ و جعل سفر به فضا پنهان کردن حقیقتی عظیم است. شما از من نیز بهتر یهودیان را میشناسید پس باید بدانید هرچیزی را که آنان بزرگ میکنند و آن را تبلیغ میکنند یک دروغ بیش نیست. اگر زمین در حقیقت کروی باشد، یهودیان قطعا زمین را به شکل دیگری در تصاویر جعلیشان نشان میدهند. هرشکلی به غیر از کره تا با این کار آیات خداوند را نقض کنند. اما مدل زمین کروی و خورشید مرکزی مورد حمایت کامل یهودیان و فریماسونر ها از ابتدای تاریخ بوده است. امیدوارم با چشمان بازتر از قبل به دنیا نگاه کنید تا محدوده دید شما فراتر برود.
          موفق و سربلند باشید

          • جعفر عربگری ۲۹ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۸:۲۰

            *****
            باز رسیدیم به دور تسلسل ارائه دلیل از طریق علمی و سانسور دلیل علمی‌.
            .
            کاری به تعصبات شما ندارم ولی در شیوه علمی به این میگن باخت مام عیار
            *****
            ۱- در حدود ۴۰۰ آیه کلمه سماوات قبل از ارض اومده
            مثلا یسبح لله ما فی السماوات و ما فی الارض
            اینکه می فرمائید مفسرین چنین و چنان گفته اند مفسرین متاسفانه کسانی جز بزرگان یهود نیستند بهشون آنوسی میگن
            ضمنا اونا در کار خودشون موندن چه رسد به مسائلی که در باب علم در قرآن بحث میکنند
            بنده نزدیک به دو ماهه در مورد نقصان ارض که در آیات ۴۱ رعد و ۴۴ انبیا اشاره شده تحقیق می کنم نه در ترجمه ها چیزی هست و نه در تفاسیر، طباطبائی یهودی هم با دست خالی از کنارشون گذشته و فقط یه گرد و خاک چند سطری کرده و با یه حدیث جعلی ماموریت خودشو تمام کرده.
            داستان راجع به زمینه نه افراد
            یک هفته است در گروه گذاشته ام از احدی جیکی در نیامده
            حالا از شما می خوام اگه فکر میکنید احادیث موثق هستند و اگه فکر میکنید امامان علم غیب داشته اند معنای این دو آیه رو در بیارید.
            اما اینکه سماوات قبل از ارضه، پس نشانه وسعت اون میتونه باشه
            آیات میگن در سماوات عده ای مشغول عبادتند
            ۲- در سوره شمس خدا به ترتیب به خورشید و ماه و روز و شب و آسمان و زمین قسم می خوره
            در سوره رحمان از آیه ۵ تا ۱۰ به ترتیب از خورشید شروع میکنه و به زمین ختم میشه
            آیات ۱۶ و ۱۷ نوح از شمس و قمر تا ارض
            و… بسیارند
            ۳- اما پرسیدید از کجا بفهمیم آسمان جو زمین هست؟
            اولا که اگه هنوز براتون ابهام داره پس هرگز نباید راجع به آسمان حرفی بزنید چون نمیدونید کجاست.
            ثانیا آسمان جایی است که خدا میگه باران میاد و میدونیم باران از ابرها میاد و ابرها در جو زمین هستند
            ولی سماوات دیگه فراتر از جوه، همان جایی که در مدل منظومه شمسی بهش کیهان یا فضا میگیم
            در وافع باز اون محک رو از خودمون می پرسیم و میگیم اگه خدا می خواست به آسمون ما اشاره کنه باید از چه کلمه ای استفاده میکرد؟ میبینیم از کلمه سماء.
            ۴- محاسبات علمی که خودتونم میتونید انجام بدید میگن که ستارگان فراتر از جو قرار دارن ولی همین ستارگان بدون وجود جو زمین برای بشر قابل رویت نخواهند بود حتی خورشید با این عظمت بدون وجود جو، نمیتونه چیزی جز نوری که از یه نقطه می تابه مثل چراغ نوربالای خودروها در شب، احساس بشه.
            پس ستارگان فقط در آسمان ما قادر به رویت هستند و خارج از جو، دیده نخواهند شد. این مربوط میشه به علم اوپتیک.
            ۵- در هیچ نقطه ای در دنیا هیچ جرمی بدون تاثیر جاذبه وجود نداره
            چون شما هیچ درکی از جاذبه ندارید طبعا پیامدهای اونو نمیتونید تصور کنید
            ۶- چطور گنبد بی درب فعلی میتونه در قیامت دربدار بشه ولی جو نمیتونه؟
            چطور معتقدید گنبد از لبه ها محکم به زمین چسبیده و قابل نفود نیست ولی در عین حال میگید زمین ثابته و گنبد میچرخه؟ در واقع چطور میشه سر ادم دایما در یک جهت بچرخه ولی بدنش نچرخه؟
            چطور با وجود چرخش گنبد در یه جهت ولی در دو قطب زمین در دو جهت مختلف دیده میشه؟اصلا اگه در استوا هم بایستید دو جهت همزمان مشخص هستند و با تغییر زاویه هم باز دو نیمه مختلف الجهت هستند.
            ۶- چطور با مدل ناقص زمین تخت مدل بی نقص کروی رو میخواهید باطل کنید؟
            مثل این میمونه که کسی با ناخنگیر حمله کنه به انگلیس و ادعا کنه که این ناخنگیر اگه تقویت بشه به همه ارتش انگلیس می چربه و اونو نابود میکنه!
            آخه ما که تا حالا هیچ اشکالی از مدل زمین کروی از زبان شما نشنیدیم که شما رو مجبور کرده فکر کنید زمین تخت هست الا نبود تصویر فضایی.
            آیا نبودن تصویر فضایی از زمین به معنی تخت بودن زمینه؟؟؟
            ۷- بد زمانه ای شده، شما ادعا میکنید که به تمام اشکالات زمین تخت جواب داده شده!
            بنده شاگردانی دارم که در برگه امتحانی ازشون می پرسم ۲۵۰ سانتیمتر چند متره؟ نوشته ۲۵۰۰۰ متر!
            یا یکی در جواب اینکه دیفرانسیل تابع نمایی یا همانی چی میشه؟ جواب میده قائمه!
            و مصر هستند که حتما جواب دادم چرا نمره نمیدید؟
            نهایتا با هزار شرط و شروط برگه شو میارم و نشون میدم که اشتباه میکنه. ولی باز میگه منکه جواب دادم بی انصافی کردید.
            یک سال تمام هرگاه همدیگه رو می بینیم میگه نمره ندادید!!!
            دقیقا داستان اینه.
            جواب دادن دلیل بر درست بودن جواب نیست.
            نمیدونم این چه اپیدمی است که کل مملکتو پر کرده که همه مدعی هستند که چون چیزی نوشته اند پس درست جواب داده اند.
            من انتظار ندارم که شما حتما این مسائل رو بتونید لمس کنید چون رشته تون علمی نیست ولی بنده اتفاق می افته حتی با دوستانی با رشته های علمی هم مجادله میکنم و نهایتا آزمایش به نفع بنده حکم میکنه.
            ۸- شما اغلب اوقات بحث علمی نکرده اید چنانچه فقط ادعا کرده اید ماه دیسک است. خب بنده بی طرف قبول میکنم ولی ثابت کنید.
            با نشون دادن یک ویدئو و اسباب بازی که ادعا ثابت نمیشه.
            اینا مسائلی علمی(فیزیکی و ریاضیاتی) است و با اسباب بازی در جهان علم هیچ ادعایی ثابت نمیشه.
            اینجاست که ما میگیم هر کی بیشتر بدونه بیشتر عذاب میکشه چون کسانی مثل من میدونن که چه مصیبتی داره به سر جوانان میاد که اینگونه دچار قهقرایی در اندیشیدن شده اند.
            شما هنوز نتونستین نشون بدین که اون آزمایش دیسک مغناطیسی یا فرفره مغناطیسی در سطح شیبدار هم انجام شدنی هست.
            برای شما آزمایش مساوی اثباته، پس لطف کنید انجام بدید. علم لازم نداره هر چیز بدیهی رو انجام بده ولی لازم باشه دست به این کار میزنه. متاسفانه تمام و تمام آزمایشهای شما چشم بندی است و هیچ و هیچ اعتبار علمی ندارن کاش کمی مطالعات علمی می داشتین علم چیزی جز درست فکر کردن و روش منطقی رو دیدن نیست.
            به سبکی که شما پیش میرید میشه ثابت کرد که اصلا نه خورشیدی هست نه ماه و نه زمین.
            هر شیء دیسکی وقتی از بالای سر به سمت افق میخزه تبدیل به بیصی و نهایتا پاره خط میشه.
            شما میگید پرسپکتیو اصلاحش میکنه!
            خیلی جالبه چون این پرسپکتیو شما برخلاف پرسپکتیوی که ما تدریس میکنیم خیلی هوشمند و اتوماتیکه زیرا دقیقا به اندازه نقصان بیضی از دایره، کجی ماه و خورشیدو اصلاح میکنه نه بیشتر و نه کمتر!
            ۹- اگه فراماسونرها برای هر چیری که حقیقت باشه دروغ اونو تبلیغ میکنن پس متعجبم چطور هنوز ۴=۲×۲ هست؟
            چطور هنوز مجموع زوایای داخلی هر مثلث در صفحه ۹۰ درجه است و اونا نتونستن اونو تغییرش بدن؟
            چطور این همه کجی که در مدل تخت هست قبول نمیکنید کار فراماسونهاست که حقیقت رو مخفی می کنند؟
            ۱۰- هیچ چیز سختی در درک اینکه مدل تخت بودن زمین و سایر تبعاتش غلطه وجود نداره.
            این مدل بصورت خیلی ضد منطقی است و به هیچ وجه به مرزهای حقیقت هم نزدیک شدنی نیست چه رسد به اینکه شک کنیم نکنه واقعیت باشه.
            توصیه نمیکنم به درست اندیشیدن، چون لازمه اش مطالعه منطق و روشهای اونه، و این کار برای هر کسی قابل هضم نیست در واقع مهندس شدن از عهده هر کسی بر نمیاد. مهندسی یه مهارته نه مدرک.
            اینجا بود که استادی بر درب کلاسش نوشت هرکس هندسه نمیداند لطفا وارد نشود.

          • flatearther ۳۰ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۶:۴۷

            سلام خدمت شما
            کدام قسمت از نظر شما سانسور شد؟ کدام قسمت از نظر شما حذف شد؟ بنده دیشب پاسخ شمارا ندادم چون خسته بودم و از سایت خارج شدم تا امروز پاسخ شما را ارسال کنم. پیام شمارا سانسور نکردم و هیچ تعصبی هم ندارم نمیدانم چرا شما انقدر زود عصبی میشوید و جوش می آورید.
            اینکه بنده ابتدا درباره شما و سپس درباره یکی از دوستانم در جمعی صحبت کنم به این معنی است که شمارا برتر از او دانستم؟بنده کاری به مفسران قرآن ندارم اما آیا از نظر شما همگی یهودی هستند؟ این کمی بی انصافی نیست که همه را یهودی،دزد،دروغگو و… خطاب میکنید؟ در سوره شمس خداوند ابتدا درباره خورشید، سپس درباره ماه و زمین صحبت میکند و بعد از زمین درباره آسمان صحبت میکند و دوباره درباره زمین صحبت میکند. بصورت قطعی نمیشود نظر داد که کدام از یک دیگر برتر هستند چون همگی بارها تکرار شده اند. در آیه ۶ سوره الرحمان قبل از زمین به درخت اشاره میشود آیا درخت از زمین برتر است؟ در سوره نوح نیز قبل از آیاتی که اشاره کردید اشارات مختلفی به چیز های مختلف شده است که نمیشود گفت از آسمان و خورشید و ماه و زمین برتر هستند. خیر برای بنده ابهامی بطور کامل در این مورد وجود ندارد. البته فکر نکنم السما جو باشد:
            سوره قمر آیه ۱۱
            فَفَتَحْنَا أَبْوَابَ السَّمَاءِ بِمَاءٍ مُنْهَمِرٍ ﴿۱۱﴾
            پس درهاى آسمان را به آبى ريزان گشوديم (۱۱)

            خداوند آسمان را دارای در توصیف میکند که با آبی ریزان در زمان نوح گشوده شد. شما میگویید سما یعنی جو زمین؟ از شما میخواهم به این آیه از سوره جن دقت کنید:
            وَأَنَّا لَمَسْنَا السَّمَاءَ فَوَجَدْنَاهَا مُلِئَتْ حَرَسًا شَدِيدًا وَشُهُبًا ﴿۸﴾
            و ما بر آسمان دست‏ يافتيم و آن را پر از نگهبانان توانا و تيرهاى شهاب يافتيم (۸)

            از کلمه سما استفاده شده است.
            السما: دارای در، دست یافتنی، پر از نگهبان و تیر های شهاب. به نظر شما جو زمین است؟ به سوره النبا دقت کنید:
            وَفُتِحَتِ السَّمَاءُ فَكَانَتْ أَبْوَابًا ﴿۱۹﴾
            و آسمان گشوده و درهايى [پديد] شود (۱۹) یا و آسمان گشوده میشود و بصورت درهاى متعددى درمی آید.

            پس نمیتوان نتیجه گرفت آسمانی که دارای در است، آسمانی که شهاب و محافظ دارد و زمانی گشوده و شکافته خواهد شد جو زمین است. مگر اشاره نکردید لایه ازون سوراخ شده است؟ خب لایه ازون بخشی از همین آسمانی است که شما به آن سما میگویید. ازون لایه ای از همین آسمان است پس چرا قبل از زمان قیامت سوراخ شده است؟ خداوند در قرآن فرمود آسمان در قیامت شکافته خواهد شد و مانند آهن گداخته شده سرخ میشود اما چنین چیزی هرگز با جو گازی زمین قابل نشان دادن و اثبات نیست. نیاز به یک جسم جامد درست در بر فراز جو زمین است.
            در رابطه با ستارگان باید بگویم که خداوند فرمود آسمان یا سما را با ستارگان زینت داده است اما نگفته است که السما باعث میشود تا شما ستارگان را ببینید! چرا معنی مستقیم آیات را برداشت نمیکنید؟ و راه خود را دشوار و سخت میکنید؟ درضمن شما در مورد ۴ به این موضوع اشاره کردید که نور نمیتواند در خلا منتشر شود و برای انتشار نیاز به محیط مادی ای مانند جو زمین دارد که این نظر شخصی به نام اریک پی دولارد (نیکولا تسلا قرن ۲۱) می باشد که ادعا دارد ستارگان نزدیک تر از آن چیزی هستند که نجوم مدرن ادعا دارد و نورشان از میلیارد ها سال نور نمیتواند در خلا حرکت کرده و به ما برسد و هیچ سال نوری ای وجود ندارد بلکه نور آنان بلافاصله به ما میرسد (به علت وجود جو زمین).
            در رابطه با جاذبه بگویم که لطفا دوباره به خودتان مغرور نشوید جناب عربگری. هیچ بشری پیدا نمیشود که از جاذبه درک کاملی داشته باشد. حتی اخترفیزیک دانان که رشته ای کاملا مرتبط با کیهان و گرانش را خوانده اند نمیتوانند بطور مستقیم در باره گرانش نظر دهند نمونه اش نیل دگراس تایسون که در پاسخ جاذبه چیست گفت نمیدانم! و سپس برای اینکه سخنی گفته باشد فرضیات منسوخ شده انیشتین را بیان کرد که در حقیقت گرانش همان خمیدگی فضا زمان است و….
            پاسخ به اینکه گرانش چیست نمیتواند ساده باشد. گنبد بی درب نمی باشد بلکه در بالاتر هم اشاره داشتم که گنبد آسمان دارای در است. چرخش گنبد آسمان،اجرام آسمانی و… باعث ایجاد اثر کوریولیس میشود که باد های مخالف در دو نیمه زمین ایجاد میکند. درست است که گنبد میچرخد اما چون زمین بنابر گفته خداوند در قرآن با آفرینش کوه ها آرام گرفته است یا از حرکت ایستاده است، چرخش گنبد تاثیری بر زمین ندارد اما میتواند بر آب و هوای زمین تاثیر داشته باشد(هرچند این موردی که گفتم نیز یک فرضیه است)
            در رابطه با دو جهت چرخش بنده پاسخ دادم گرچه شما قبول نکردید اما در هر حال بنده در آینده یک پست کامل برای بررسی این موضوع خواهم گذاشت تا بطور کامل و دقیق آن را بررسی کنیم. نبود تصویر از زمین کروی به این معناست که زمین نمیتواند کروی باشد چرا که اگر زمین یک کره باشد، تهیه تصویر از آن در حقیقت کار دشواری نمی باشد. اما اگر زمین کروی نباشد، در نتیجه تمامی تصاویر باید جعلی باشند. اما درصورت کروی بودن زمین دلیلی ندارد که سازمان های فضایی تصاویر کرویت زمین را با اینکه میدانند زمین کروی است جعل کنند و تمامی سابقه و معروفیت خود را زیر سوال ببرند. بله کاملا درست است که پاسخ دادن به معنای درست بودن نیست و یا پاسخ ندادن به معنای نبود پاسخ هم نیست اما چرا یکبار هم شده این مثل ها را برای خودتان به کار نمی برید؟ مثلا در رابطه با مثال قایق موتوری ای که درباره کشتی ها زدید یا اینکه گفتید زمین تخت گرایان سوار بر هلیکوپتر شده و به سمت افق حرکت میکنند تا تصویر برداری کنند و نشان دهند دوربین سوپر زوم کشتی هارا ورای افق نشان میدهد. باور کنید این غیر منطقی ترین پاسخی بود که در تمام عمرم گرفتم. باور کنید اگر چنین چیزی که میگفتید درست بود، قطعا زمین تخت گرایان یک کلیپ از با قایق موتوری یا هلیکوپتر میساختند و به نوعی ادعا میکردند که با زوم در افق حتی در زمانی که خورشید در افق ناپدید شده است میتوانیم خورشید را به میدان دید برگردانیم اما چنین فیلم ها و کلیپ هایی هرگز دیده نشده اند. فعلا صحبت های ما در رابطه با ماه دیسکی شکل یا کروی شکل نیست همچنین در رابطه با دیسک مغناطیسی. دیسکی که در آن کلیپ دیدید معلق بوده در حقیقت در هر سطحی در هر شکلی معلق میشود حتی اگر صفحه مغناطیسی را برعکس کنیم.
            تصاویر ماه و خورشید بصورت بیضی در افق هم وجود دارند که بنده قبلا چند مورد را در وبلاگ قدیمی قرار دادم. کل جهان بر اساس ریاضیات ساخته شده است و ریاضی قانون طبیعت است یک زبان است. هیچ فریماسونری نیست که زمین تخت را قبول داشته باشد بلکه تمامی فریماسون ها و یهودیان باور به کرویت زمین دارند.
            موفق باشید

          • جعفر عربگری ۳۰ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۹:۴۵

            سلام علیکم
            .
            اولا
            معلوم نیست چرا در طلیعه جواب تون اتهام جوش آوردن رو در مورد انسان به کار می برید در حالی که همه میدونن جوش آوردن برای مایعات به کار میره و طبق سنت رفتاری شما اینکار نوعی عدم اعتقاد به سنخیت رفتار با عامل هست چرا که شما درب داشتن رو خاص جامدات میدونید ولی در عین حال ستون نامرئی داشتن رو هم خاص جامدات میدونید با این حساب بهتره وقتی یک مرجع ثابت و روشن برای استفاده از کلمات ندارید کمتر ایراد بگیرید آنگاه اینگونه اشتباهات هم کمتر خواهد شد .
            اما جای شما خالی، دیروز و دیشب در کنار دریا بودیم مطلبی رو در فرصت های غنیمتی که پیدا میکردم نوشتم و براتون ارسال کردم ولی بعدا فکر کردم که بهتر بود از سانسور سوالات بنده و جواب ندادن به اونا هم جمله ای می نوشتم ولی دیگه کار تموم شده بود، با اینحال به وب جدید تون سر زدم و دیدم مطلب نیست احساس کردم که به دلیل ریپلهای اینترنت مطلب بنده ارسال نشده بوده.
            لذا چند جمله اضافه کرده و ارسال کردم که در همون حال دیدم ارسال قبلی هم ثبت شده!!!
            خب . درخواست کردم یکیشونو حذف کنید.
            حالا با توضیحاتی که برای دفاع از سانسور دادید احساس میکنم که ممکنه سانسور بوده باشه چون خسته بودن شما مانعی برای عدم نمایش نظر کسی که نمیشه درسته؟
            به هر حال مهم نیست یاد رمان کوتاه “گربه سیاه” افتادم.
            ثانیا
            در پاسخ به نظرات قبلی بنده با حالتی ناباورانه فرمودید که:
            “اگر آیاتی مقدم آمدن نام خورشید و ماه را اشاره کرده اند معرفی کنید ممنون میشم”
            این پیام شما نشون میده که تا حالا به این قاعده بسیار مهمی که گل سر سبد تکنیکهای مفسرین هست کاملا بی توجه بوده اید!
            بنده نیز بیش از ۴۰۰ آیه یافتم که سماوات قبل از زمین اومده و براتون گفتم و سپس چندین آیه نشون دادم که کواکب و خورشید و ماه مقدم بر زمین بودند.
            به ندرت دیدم و شاید هم نباشه که زمین قبل از خورشید اومده باشه البته نیاز به بررسی مجدد دارم چون قبلا پیدا نکرده ام.
            این یعنی شکست تفکر شما.
            ولی حالا به جای پذیرش از در توجیه بر آمدید!
            درست مثل زمانی که ادعا میکردید ابرها در پشت خورشیدند و چون غلط بودنش ثابت شد کنار گذاشتید
            بعدا گفتید گنبد در یک جهت میچرخه و چون ثابت کردیم چرخش گنبد غلطه گفتید خب فعلا جوابی براش نداریم. بعد گفتید نور ماه سرده! بعد گفتید خورشید در تابستان نیمه جنوبی با سرعت دو برابر نیمه شمالی میگرده بعد که ثابت کردیم این محاله و فعلا در حال جستجوی توجیه هستید
            و حالا دیروز گفتید تقدم اجرام سماوی بر زمین در قرآنو نشون بدید و دادیم و حالا در پی توجیه هستید!!!
            اینکه من و شما اهمیتی به تقدم و تاخر ندیم امری طبیعیه چون بشر و نادان هستیم ولی خدا حکیم و داناست و هیچ کارش بی دلیل نیست به قول یه آخوندی که در مورد اعجاز عددی قرآن نوشته بود: یا خدا بصورت تصادفی این تقدم و تاخر را درج کرده که نشانه غفلت و بی حکمتی و نادانی خداست و یا اینکه خدا از روی حساب و کتاب و حکمتی این ترتیب رو در کتابش مراعات کرده پس اهمیت و پیامی دارن.
            طبعا شما بعد از خوندن قرآن استعاذه نمیکنید یا بسمله نمیگید چون خدا میگه در ابتدا بگید
            شما اول به پیامبر ایمان نمیارید بعد به خدا. شما اول ولاالضالین نمیگید بعد الحمدلله
            متاسفانه هیچ و هیچ مطالعه ای در باب اعجاز عددی ندارید چیزی که بنده حتی یک طرح دراز مدت و سناریوی اونو به تلویزیون دادم ولی دشمنان قرآن اجازه تولیدش را ندادند
            هیچ و هیچ اعرابی بدون حکمت نیست بعدا یادم بندازید بخشی از اعجاز عددی و ریاضی سوره توحیدو براتون بفرستم زمین تا آسمان متحول خواهید شد
            چطور خدا اول به خورشید و آسمان و ماه بی اهمیت در سوره شمس قسم می خوره ولی در آخر میرسه به قسم به زمین؟
            چرا؟
            آیا خدا مثل ما آدمها غافله و از درجه اهمیت و سلسله مراتب اونا بی خبره؟؟؟
            اگه بی خبره پس چرا همیشه زمین در آخره نه خورشید؟
            اصلا اولین بار بنده این تقدم رو ۳۰ سال قبل در المیزان دیدم و بسیار بهره ها بردم.
            گرچه نقش مفسرین و مترجمین و حدیث گرایان در اسلام، منطبق با نقش ناسا در ترویج سفر به ماه و انرژی هسته ای و بیگبنگ و تکامل و بیخدائی و … هست.
            بنده در مورد مفسرین هم هرگاه مجبور بودند حقیقتی ارائه کنند ازشون میپذیرم ولی دروغهاشونو با سند قرآن و عقل، باطل میکنم.
            ثالثا
            بسیار تعجب میکنم که چطور حاضر نمیشید یه نگاه به سوره کوتاه شمس بندازید تا ببینید برخلاف ادعای شما، بعد از ارض مجددا خدا حرفی از خورشید و ماه نزده!!!
            این اشتباه خطرناک تونو میذارم به حساب عدم موانست تون با قرآن نه به حساب تعصب.
            اما سوره شمس::::
            قسم به “خورشید” و تابندگیش.۱
            قسم به ماه و دنباله رویش.۲
            قسم به روز و روشناییش.۳
            قسم به شب و پوشانندگیش.۴
            قسم به آسمان و افراشتگیش.۵
            قسم به “زمین” و گستردگیش.۶
            قسم به نفس انسان و آنچه که ازش ساخته شده.۷
            که بعدش پلیدی و تقوا را به اون الهام کرد.۸
            قطعا هر که پاک گردانید رستگار میشه.۹
            و هر که آلودگی ساخت باخت.۱۰
            ثمود با طغیانش آنرا انکار کرد.۱۱
            آن دمی که شقی ترین شان برانگیخته شد.۱۲
            رسول گفت این ماده شتر و آب خودرنش را مراقبت کنید.۱۳
            پس تکذیبش کرده و شتر راکشتند و خدا به جرم گناهشان عذابشان داد و با خاک یکسان کرد.۱۴
            و خدا از آن قوم قدرتمند هیچ نهراسید.۱۵
            :::: این کل سوره شمس و ۱۵ آیه اش بود.
            آیا کجای این سوره بعد از زمین مجددا حرفی از خورشید زده شده؟؟؟
            لطفا خلط مبحث و فرافکنی نکنید ما داریم از موقعیت وارزش آسمان(ها) و خورشید و ماه و زمین بحث میکنیم طبیعی است که کاری به درخت و… نداریم چون همیشه اجرام سماوی رو خدا در کنار هم میاره و با هم مقایسه میکنه. اینایی که شما میگید سفسطه هست
            و گرنه شما دیروز حتی از اینکه نام خورشید قبل از زمین آمده است شوکه بودید ولی حالا که فهمیدید قطعی است پس به سراغ مطلب بی ربط رفتید
            خوتونم هرگز ماه رو با درخت مقایسه نکرده اید حالا چه شد به اون فکر کردید مگه درخت از صنف اجرام سماوی هست؟؟؟
            رابعا
            هرگز هیچ آدم عاقلی معجزات و احوالات قیامت را با وضع علمی فعلی مقایسه نمیکنه چرا که قیامت و اعجاز جزئی از قدرت خدا هستند که هرگز بشر قادر به درک اونا نیست
            اینکه در زمان طوفان نوح خدا از آسمان و حتی تنور نانوائی، آب فورانده دلیل بر این نمیشه که تنور و آسمان منبع آب هستند و همیشه دری به ماوراء دارند یا وقتی در قیامت حوادث ویژه رخ خواهد داد و مثلا کوهها متلاشی خواهند شد دلیل نمیشود ما اکنون کوهها را جزئی از خاک الک شده حساب کنیم نه از تخته سنگها مثلا.
            سعی کنید به بیراهه گریز نزنید
            کسی که در طوفان نوح از گنبد ساروجی و کریستالی شما شکافته و آب فرو ریخت می تونه از خلا ما هم طلا بریزه.
            ضمن اینکه یکی از سانسورهای چرا شکافتن آسمان برای باران را شکافتن وبهم خوردن ابرهای متعدد و متراکم باران زا که حاصلش رعد و برق و بوران و طوفانه معنا نمیکنید؟
            باز هم همان محک بنده، که اگه خدا می خواست بگه باران طوفان نوح از شکافتن ابرها بوده، مثل خروج چشمه ها از تنور، باید چگونه به ما حالی میکرد با چه کلمات و چه زبانی؟؟؟
            همچنین حالا که وارد آیه ۸ جن شدید و لمس کردن آسمان را الا و بلله فقط با آسمانی جامد و گنبدی میسر میدونید پس بفرمائید اون نگهبانان هم حتما باید از نوع بشر باشند چون نگهبانی هم از صفات بشری است پس بفرمائید بشر در گنبد چکار میکنه؟
            یا اگه اون پشت نگهبانان از نوع مثلا فرشته هستند پس چرا اونا نمی تونن به زمین بیان مگه فرشته ها فقط در پشت گنبد محاصره شده اند؟
            یا اگه می خواهید حرسا را به نیروهایی که نوعی ممانعت برای چیزی هستند معنا کنید خب چه فرقی میکنه اونو نیروهایی چون امواج کیهانی، خلا، جاذبه، کمربند ون آلن، ذرات باردار، و… در نظر بگیرید که نمیگیرید؟
            شما چون از دریچه ای اشتباهی به علم نگاه میکنید نه می تونید به اون نزدیک بشید و نه میتونید درکش کنید.
            همین الآن سرطانهای پوستی به دلیل نازک شدن لایه ازون بیداد میکنه و اکثرا از ضد آفتابها استفاده میکنند.
            در داستان سفر ذوالقرنین هم خدا اشاره میکنه که در شرق به قومی میرسه که در برابر خورشید دفاعی براشون نذاشته بوده ایم:
            حَتَّى إِذَا بَلَغَ مَطْلِعَ الشَّمْسِ وَجَدَهَا تَطْلُعُ عَلَى قَوْمٍ لَمْ نَجْعَلْ لَهُمْ مِنْ دُونِهَا سِتْرًا
            آیه ۹۰ – کهف
            تا آن گاه كه به جايگاه برآمدن خورشيد رسيد. آن را يافت كه بر قومى طلوع مى كرد كه براى ايشان در برابر آن پوششى قرار نداده بوديم.
            خب. به نظر شما خورشید توسط تسلاکویل شارژ میشه ولی در جاهای مختلف زمین گوناگون موج میده مضر در شرق و مفید در غرب؟
            اصلا تسلا کویل اسباب بازی آزمایشگاههایی است که بنده مجبورم سالهاست روزانه با اون تدریس کنم
            فقط اشعه ای است تک موج و بی خاصیت.
            اشعه خورشید انبوهی است از تمام طیفهای امواج الکترومغناطیسی و کیهانی و ذرات بسیار خطرناک سبک و سنگین.
            شما چه از اشعه الفا و بتا و گاما و ایکس و رونتگن و … و تخلیه الکتریکی و نحوه تولید و نگهداری پایدار اونا میدونید؟
            هیچ و هیچ و هیچ.
            کسی نمیگه لایه ازون سوراخ شده میگن نازک میشه و کارایی اون مختل میشه مثل دریاچه ای که آبش کم میشه و به خشکی نزدیک میشه و موجوداتش بیرون از آب می مونن و اگه اقدامات پیشگیرانه نشه حوادث جبران ناپذیر بر زندگی بشر میذاره.
            بنده نگفتم تخریب لایه ازون مساوی با قیامته بلکه تهدید موجودات زنده و طبیعته.
            قیامت از معجزات خداست اگه قرار باشه جواب بدیم شما باید بگید پس چرا قبل از قیامت درهای آسمان در طوفان نوح باز شد؟؟؟
            اما باز تهمت به قرآن!!!
            میشه بگید این استناد شما به قرآن در کدام آیه است:
            “خداوند در قرآن فرمود آسمان در قیامت شکافته خواهد شد و مانند آهن گداخته شده سرخ میشود “؟؟؟؟
            این گداخته شدن در کدام آیه است؟
            میخوام در واقع بفهمم آیا خدا از دید شما قادر نیست با جو گازی در قیامت آتش بباراند؟؟؟ یعنی الکی گفته “اذا اراد شیئا ان یقول له کن فیکون”؟ یعنی شما حتی برای خدا هم تکلیف تعیین میکنید که معجزه قیامت خودشو از طریق جامدات به ظهور برساند نه گازها و گرنه خیط خواهد کاشت؟
            این عین تعیین نیاز برای خدا توسط شماست:::نیاز به یک جسم جامد درست در بر فراز جو زمین است::::
            باز تکرار میکنم من فقط میتونم در موارد علمی با هر مدعی بحث کنم و وارد معجزات خدا یاخرافات و باورهای پوچ یهودیان و سایرین نخواهم شد که اونارو توجیه کنم چون اونا مطالبی عقلی نیستند.
            خامسا
            بنده مگه گفتم منکر مزین شدن آسمان توسط ستارگان هستم؟ بلکه باز خدا داره با اون آیه “به ماه اشاره میکنه ولی شما به انگشتش نگاه میکنید”! این یک خطای ساده است که آیات رو محدود به سطح مطلوب خود می کنید.
            حتما نمایش عروسکی با سایه ها رو دیده اید! اصلا حتما سینما رفته اید! آیا تصویر پرده سینما که مزین به گلها و قرآن و باران و چهره های مختلفه، مال خود پرده هست؟؟؟
            نخیر
            کل تصویر بصورت نور متغیر از یک نقطه بسیار کوچک چند میلیمتری دریچه آپارات خارج میشه و جالب اینه این تصویر دقیقا از فضای هوای بالای سرتون رد میشه و بر روی پرده می افته ولی شما هرگز تصویری در فضای سالن نمیبینید مگر به ندرت که کل فضا پر از دود سیگار باشه که شعاعهای نوری واگرای از آبارات تا پرده رو خواهید دید. و گرنه همه چیز در پرده نقره ای و عریض سینما بصورت مزین رویت میشه.
            البته میشه آپاراتو در پشت پرده هم جاسازی کرد که دقیقا مثل فضا و جو زمین بشه ولی در اینصورت باید همیشه یه سالن خالی هم برای آپارات اجاره کرد.
            اینکه شما و هیچکدام از مدیران تختگرا انسانهایی فنی و مهندسی نیستند دلیل بر این نمیشه که باز نشه وجدان و عقل اونارو با دلیل تحریک کرد. کمی در آیات و کمی در بیانات، خوب بیندیشیم شاید پیش زمینه ذهنی ما مانعی جدی برای درک وسیع شده باشه.
            سادسا
            داستان نور در خلا و نظر بنده را نیز اشتباه دریافت کرده اید.
            اینکه گفتم در ورای جو زمین ستارگان دیده نمیشن به این معنی نیست که نور در خلا نمیتونه حرکت کنه
            کاش یکی از دوستانی که چند روز پیش سوالات پست موقت شکل سطح آب شمارو برام ارسال کرد و جواب گرفت جوابارو براتون ارسال کرده باشه چون مفصلا راجع به خلا جواب دادم.
            همانطوری که در فضای سالن سینما چون هیچ نوری بین آپارات تا پرده سینما نمیبینید به همان شیوه هم در خلا بالای جو زمین نمیشه ستارگانو با چشم دید مگر اینکه به مانعی برخورد کنه(اینا قوانین اوپتیکه).
            حتی به نظر بنده در خارج از جو، ماه و خورشید و زمین، به هیچ وجه به صورتی که میبینیم واضح نخواهند بود انسان موجودی زمینی است و همه گیرنده هاش با زمین هماهنگه.
            البته که بنده منکر خلا خارج از جو زمین نیستم و اونجا علاوه بر امواج مضر دارای ذرات کیهانی و خورشیدی کشنده و نابودگر هست که شاید منظور اجنه از تیرهای کشنده، همان بوده باشه ولی خلا مطلق مطلق مطلق واقعا نمیتونه در کیهانی که حتی شامل یک جرم کوچک باشه موجود بوده باشه خلا همیشه نسبی است یعنی ممکنه در خلاترین فضا هم در یک ملیون متر مکعب، بازم مثلا ۱۰۰ هزار تا مولکول یا اتم باشه و این طبیعیه، ولی ما به همونا میگیم خلا.
            اما خلا چون هیچ ماده ای نداره پس هیچ مژاحمتی هم برای امواج الکترومغناطیسی که نیازی به ماده ندارند نمیشه.
            شما میتونید با یه محفظه محکم شیشه ای یه خلا نسبی با درجه حداکثری رو ایجاد کنید این کاری نداره.
            حالا از یک طرف نور بتابانید آیا عبور نخواهد کرد؟ آیا وقتی هوارو خالی میکنید اثر توش وارد میشه؟ آیا اگه اونطرف این محفظه بایستید از اینطرف دیده نخواهید شد؟
            میبینید که به فکر باطلی دچار شده اید.
            البته که امواج مکانیکی مثل صدا و حتی موج برق، برای حرکت نیاز به ماده داره و هر چه ماده رقیقتر باشه حرکتش بیشتر مختل میشه مثلا در آب صدا چندین برابر سریعتر از هواست در سطح دریا صدا سریعتر از قله کوههاست و در خلا امکان کمترین حرکتی برای صوت نیست.
            .
            .
            (البته منظورم از شما در این مباحث به هیچ وجه شخص شما نیست بلکه کلا همفکرای شما رو میگم و اصولا هرگز با شخصی کردن مباحث به خصوص با دوستان، نمیشه بحث علمی راه انداخت)
            .
            .
            سابعا
            در مورد جاذبه، جمله ای در موقعیتی بد به شما ارایه شده و برای همین تاثیر بدی داشته است.
            اینکه یه فیزیکدان میگه از جاذبه هیچ نمیدانیم!
            اولا انکار وجود جاذبه نیست
            ثانیا این میرسونه که جاذبه واقعا سرمنشا تمام پایداری مواد در هستی است که توضیحش مثنوی هفتاد من کاغذ میخواد.
            بنده اگه می خواستم به اعترافات کارگردانان شهیر برنامه هفت کشورمون تکیه کنم باید می پذیرفتم که در فیلمبرداری میزانسن وجود نداره! چون اونا هیچکدوم نتو نستن نه تعریفی ازش ارائه بدن و نه گاهی معتقد بودن که باید درگیر اون بود، ولی همونا بهترین میزانسن صحنه رو در کاراشون داشته اند.
            بعضی وقتا از یه مدیر کل می پرسید درآمدتون چقدره؟ ایشون چون نمیخواد درگیر حاشیه طول و درازدار موضوع بشه و پاسخگوی دهها مرجع نشه میگه من به اندازه یه کارمند حقوق میگیرم و کارمند دولتم! ولی وقتی وارد بشید یا پرده بیفته میبینید که در طول یک سال مدیریتش سه هزار میلیارد تومان یا دلار فقط یکجا بلعیده.
            در مسائل علمی باید دید که فرد برای چه کسانی داره از جاذبه صحبت میکنه بعصی وقتا از شگفتی عظمت اون بارها میگه بابا هیچی ازش نمیفهمم این طبیعیه ولی جای آتو و گزک برای مخالفین نباید باشه.
            شما حتی نمیتونید با یک جمله از خمیدگی فضا زمان توضیح بدید اونوقت چگونه انتظار دارید حرفهای دانشمندان جاذبه رو فهمیده باشید.اینا نمودارهایی هستند که ریاضی ارائه میکنه ولی به زبان ساده نمیشه با جملاتی جز این خمیدگی بیان کرد.
            بشر قادر به لمس بیش از سه بعد نیست ولی در ریاضی میشه مسائل n بعدی رو طراحی و حل کرد و انتظار نداریم کسی بتونه متوجه بشه چون علم محضه.
            ثامنا
            چطور ممکنه گنبد در یه جهت بچرخه ولی شما وقتی در استوا می ایستید و در شب از ستارگان عکاسی میکنید هر گونه هم زاویه رو تغییر بدید دو جهت مختلف و متقارن در میاد؟
            اینم از اون سوالاتی بود که بنده بارها پرسیده ام و شما چشم بهش بستید و جواب ندادید یعنی سانسور کردید.
            چطور در زمین تخت، استوا می تونه خط تقارن رفتارهای زمین و فضا باشه؟
            مگه بالا و پایین استوا در زمین تخت، متقارنه؟
            چطور گنبد بصورت مستحکم به زمین چسبیده ولی گنبد میچرخه و زمین ثابته؟ جواب اینم سانسور شده.
            آیا امور محال عقلی، میتونن جواب داشته باشن؟
            بله تصویری از زمین نیست چون گرفتن تصویری که کل زمینو نشون بده با تکنولوژی امروزی محاله
            همچنین رساندن دوربین به جایی که کل زمینو بشه دید هم به دلائل دیگری محاله(خودتون مقاله رو خوندید) ولی عقل و منطق نمیگه نبود تصویر از زمین، کرویت رو نقض میکنه!
            مگر اینکه معتقد به منطق خرافه باشیم.
            مثل اینکه دوست شما دنبال عکسی از نوزادی خودش باشه ولی چون عکسی پیدا نمیکنه اونو مساوی با تخت بودن کله خودش نتیجه گیری بکنه نه نبود امکانات در آن زمان.
            تاسعا
            فکر نمیکردم روزی جرات کنید در مورد دوربین دروغکی سوپر زوم چنین دفاعی به میان بیارید.
            نمیخوام بحث شخصی بشه ولی از طرفی هم گاهی واقعا احساس میکنم شما مقصر نیستید بلکه دوست ناباب فکر شما رو منحرف کرده لذا در واقع من دارم از اونا ایراد میگیرم و طبعا شما به اونا ایمان دارید ناراحت خواهید شد و این برای خودم هم آزارنده هست.
            در ویدئوی ۲۰۱۷ تون بنده دقیقا با دقیقه و ثانیه و تصویر صحنه، بخشی از ویدئو رو که پر زدن رو به جلوی پرندگان در ابتدا و عقب رفتن پرنده ها در انتها بود براتون گذاشتم.
            ولی شما چکار کردید نه تنها اون دقیقه رو نشان ندادید بلکه به عکس هاو توضیحات من هم دقت نکردید که متوجه بشید کجا رو میگم لذا بریده ای از جای دیگر که ربطی به حرف من نداشت رو گذاشتید و نتیجه خودتونو گرفتید. شاید هم ویدئوی کامپیوترتون با اونی که در آپارات گذاشته بودید از نظر زمانی سینک نبوده و شما رو به اون اشتباه انداخته!
            و بعدش از چند ویدئوی دیگه که ربطی به بحث من نداشت شاهد آوردید که اصلا خارج از داستان پارامترهای اشکال من بود.
            اما هر دوربینی که ادعا میشه سوپر زومه، قطعا پایه مستحکم و پیچهای تنظیماتی داره که باعث میشه موقع زوم، اون توانایی دوربین زایل نشه! یعنی نلرزه! ولی این چیری که در اون ویدئو شما مدعی سوپر بودنش شدید از همون ابتدا در تلاطم دریا نوسان میکرد و این یعنی سوپری در کار نیست بنده با دوربین بسیار کار کرده ام بخش اعظمی از دوره دبیرستان و دانشگاه من صرف ساخت تلسکوپهای شخصیم میشد اصلاح عدسیها و تجزیه نور در تلسکوپها و دوربینها چیزی نیست که در ایران هیچ دانشمند فیزیک یا حتی منجمی با خواندن دهها کتاب بتونه درکش کنه ولی بنده با گوشت و خون خود اونو لمس کردم و متاسفانه آن زمان هیچ عدسی در کشور نبود که این عیبهای اساسی در اونا رفع شده باشه و در واقع تلسکوپها و دوربینها مبلغ اعظم قیمت شون به دلیل همین اصلاح هست و…
            به هر حال تقریبا غیر ممکن است با اون تلاطمی که در حال مثلا زوم اون دوربین نمایش داده میشد بشود کشتی را پیدا کرد چون بحث از چند صد متر نیست کیلومترها فاصله زوم شده هست یعنی گویا شما در انبار کاه، چراع قوه رو بگیری و یکراست بری جلو و سوراخ سوزن رو نشون بدی!!!
            گرچه برای شما دریافت این حقیقت سخته ولی حقیقت برای کسانی که با این ابزار کار میکنند روشنه.
            قبلا هم در اینستاگرام ازتون پرسیده بودم که نمونه مشخصات دوربین سوپر زوم تونو برامون بگید، ولی شما به جای جواب دادن، بلاک فرمودید!!!
            زیرا که دوربین سوپر زوم فقط ساخته ذهن کسانی است که اینکاره نیستند و گرنه برای اینکاره ها تمام دوربینهای حرفه ای و تلسکوپها، دوربین سوپر زوم هستند ولی هرگز نمیگن‌این دوربین سوپر زومه.
            دوربینها و تلسکوپها و حتی میکروسکوپها، با ضریب بزرگنمایی شون طبقه بندی میشن نه با نامهای دهن پر کن دروغکی.
            مثلا میگن این تلسکوپ بزرگنمائیش ۲۰۰ برابره و این یکی ۱۰۰۰ برابره و کاری ندارن که شما بهش سوپر میگید یا اولترا سوپر.
            باز هم دیر نشده، شما که به دیگران توصیه میکنید اگه دوربین
            سوپر زوم به دست نگرفتن و کنار ساحل نرفتن پس راجع به تخت یا کروی بودن نظر نمی تونن بدن! بنده از شما که ادعای خبرگی در این زمینه رو دارید عاجزانه تقاضا دارم مشخصات زیر را برای دوربین خود بفرمائید تا ما هم باهاش آشنا بشیم:::
            -مارک دوربین سوپر زوم تون
            -ادرس فروشگاهی که اونو خریده اید
            -سال و قیمت خرید
            -بزرگنمائی دوربین سوپر زوم تون
            -اندازه و وزن اون
            -امکانات دوربین تون
            -دیجیتال یا اوپتیکی بودن اون
            -یک عکس از دوربین تون اقلا به همراه پایه و تجهیزاتش
            مطمئن هستم که شما به انحاء مختلف از پاسخگوئی به این سوالات از دوربین تون طفره خواهید رفت چرا که اگه چنین دوربینی در اختیار شما وجود داشت هرگز با این استحکام از فرضیه تخت بودن زمین دفاع نمیکردین چون در همون بار اول امتحانش متوجه دروغ تخت میشدید.
            حتی به این راحتی از کره ماه یه دیسک تصور نمیکردین.
            خدا اموات تونو بیامرزه دائی مرحومم میگفت دروغگو را باید تا خوان آخر تعقیب کرد تا به بن بست برسه و ناگزیر به اعتراف بشه.
            عاشرا
            بنده از شما نخواستم دیسک مغناطیسی اسباب بازی گردنده رو وارونه کنید چرا که یه آهنربای تخت بالا و پایینش یه خاصیت داره یعنی شما میتونید یه بشقاب پلاستیکی رو بصورت افقی چه رو باشه و چه پشت به پرواز در بیارید ولی عمودی یا مایل هرگز.
            یه سنگ پخ رو می تونید با پرتاب بر روی آب چندین بار اونو بجهانید ولی بصورت مورب یا عمودی نه، پس تصور نکنید با زور چانه میشه ادعایی را ثابت کرد.
            فرفره رو میشه از سر و هم از تهش دوران داده و متعادل ساخت ولی اینکارو هرگز نخواهید تونست مایل کنید. پس با این شعبده بازیهای کودکانه نمیشه تولید علم کرد چندمین باره دارم میگم اینا نه آزمایش هستند و نه اعتباری دارند فقط سرگرمی هستند که ما در کارگاه برق و مخابرات هر ساله برای بچه ها انجام میدیم شناوری با قانون لنز.
            بنده در کنار بهت و حیرت همکاران و شاگردانم و حتی گاهی اولیاء اونا، هر سال یک دستمو به فاز و دست دیگرم را هم به نول برق شهر وصل میکنم در حالی که روشن بودن لامپ روشنایی و تلویزیون، نشون میده که برق در اون سیمها جریان داره ولتمتر هم عقربه روی حول و حوش دویست و بیست ولت رو نشون میده حتی برخی از اولیاء و همکاران از شدت ترس از هوش میرن! ولی چرا برق منو نمیگیره؟ آیا برق دروغه؟!
            نخیر نکته ای علمی داره که بعدا به عنوان یکی از سر فصل ها به بچه ها یاد میدم ولی توصیه میکنم هرگز هیچکدام دست به اینکار نزنن چون در اثر بی احتیاطی که اونارو تذکر میدم کشته خواهند شد.
            پس هر تردستی و چشم بندی نکته علمی داره که شما به اون کاری ندارید.
            حالا که ادعا دارید خیلی وارد تر از من به آزمایش تسلا هستید بفرمائید که دلیل برق نگرفتگی من در آزمایش فوق چیه؟
            .
            اما تصویری که از خورشید بیضوی در افق قرار داده بودید به قدری خودفریبی بود که چند ماه قبلتر به نوعی بنده عارم اومد که جوابشو بدم(گرچه قبول دارم نباید اون احساسو به خود غالب میکردم)
            شما وقتی میخواید سرعت ماشینی رو اندازه بگیری ده تن بار بهش بار نمیکنی یا وقتی می خوای قدرت شوت یه فوتبالیستو بسنجی وقتی که پاش در گچ و آتل بسته شده امتحان نمیکنی!
            تعجب میکنم چطور برای نشون دادن بیضوی شدن قرص خورشید، تمام تصاویرتون در وضعیت هوای نامساعد و ابری هست؟ خب یکباره عکسی از خورسید پشت ابر میگرفتین و نتیجه میگرفتین که اصلا خورشید وجود نداره! این که سنگین تر بود.
            البته باز بر میگردیم به اینکه نداشتن رشته علمی و اینکه در زمان بدی با فرضیه زمین تخت آشنا شدید و کل ذهن تون به نوعی درگیر بی منطقی شده لذا سخت میشه از طریق این نوشته های تلگرافی با فواصل زمانی و به این مفصلی، کاری کرد، اگه چنین چیری ممکن بود دانش آموزان رشته های ریاضی و تجربی یا مهندسین و دانشجویان علوم پایه در خونه می نشستند و غیرحضوری علم می آموختند!
            اینکار نشدنیه و دانشگاههای غیرحضوری جامعه رو به فلاکتی رسونده که طرف دکترا گرفته ولی درکی از اوضاع سیاسی و علمی و فرهنگی و اقتصادی و علمی دور و برش نداره و حتی دزدی و زنا رو زرنگی حساب میکنه نه گناه و جرم!؟
            .
            حالا اگه شما تونستید تصویر یا ویدئویی از ماه و خورشید در جوی صاف ارائه کنید که قرص اونا بیضی شده باشه بنده در دم برده حلقه به گوش شما میشم ولی اگه نتونستید آیا حاضرید فقط بپذیرید که ممکنه شما باشید که خلاف جهت اتوبان می تازید؟
            .
            در مورد فرماسونری، تصورتون درسته ولی فقط در یک بعد.
            اگه اونقدر که من از فراماسونری میدونم شما میدونستید قطعا از حیرت به وضعیتی مثل سنکوپ میرسیدید.
            کتاب “ذریه پیامبران” از کتابهای زیر زمینی است که یکی از دوستان در وب قرار داده گرچه مفصله ولی حتما بخونید، این فقط یکی از معرفینامه هاست.
            بله جهان به زبان ریاضیاته ولی ریاضیات شما رو بنده که تخصصمه در حد کلاس نهم دریافته ام البته جای نگرانی نداره ولی بنده شخصا اگه خلبانی بلد نباشم اصرار نمیکنم که حتما کارهای اساسی هدایت هواپیمارو به گردن بگیرم و حتی توصیه خلبانان رو دروغ معرفی کنم.
            .
            در پایان دوست دارم حقیقت را دریابید چه تخت بودن چه کروی بودن زمین.
            شخصا پرداختن به مسائل علمی مورد علاقه خودم، از تقریبا تمام موقعیت های حرفه ای و شغلی دولتیم محروم شده ام فقط به خاطر همون که فراماسونها و به قول من که جامع تره یهود، هر کجا که احساس کرده موی دماغشم سریعا اقدام به بایکوت بنده کرده اند. پس بدونید من نه تنها نفعی از علم نبرده ام بلکه هر سال دارم بیشتر از سال قبل ضرر میکنم پس دفاع من از برخی مسائل و رد بسیاری از باورهای موجود، به صرف وظیفه دینی است که از قرآن دریافته ام.

          • flatearther ۲ مرداد, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۸:۴۰

            سلام مجدد خدمت شما
            جناب عربگری بنده و چند نفر از دوستان تصمیم بر این گرفتیم تا شمارا به یک گروه دعوت کرده و با شما صحبت کنیم. اینطور بهتر به نتیجه خواهیم رسید و نوشتن پاسخ و پیام های بسیار طولانی بی فایده خواهد بود. از شما خواهش میکنم تا آیدی تلگرام خود را بصورت پیام خصوصی برای بنده ارسال کنید تا لینک گروه را برای شما ارسال کنم. نگران نباشید هیچکدام از پیام های شما از سایت حذف نمیشود.
            موفق و سربلند باشید

    • هادی ۴ مرداد, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۱:۵۴ پاسخ دادن

      سلام
      من کاری به بقیه حرفاتون ندارم ولی اونجایی که فرمودین:
      “در مورد حدیث، اول باید به قدری توانمند بوده و علم غیب داشته باشید…”
      باید بگم علم غیب ففط آز ان حمخداست و اینو تو قرآنم میگه😂

    • سامان تنگسیری ۲ مهر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۰ ۱۰:۲۱ پاسخ دادن

      داداش اولا اگه از تاریخ هیچی حالیت نیست درباره زبان فارسی اظهار نظر نکن که همین خط پهلوی و زبان پهلوی دوره ساسانی از همه تمدن و کتاب اعراب بیشتره،دوما شما اول بیا مسأله قبله رو حل کن بعد بیا نظر در مورد زبان پر گهر و با قدمت ۲۵۰۰ ساله فارسی بده،با اون تمدن وحشیگریتون،راستی جریان قبله رو روی خط استوا هم توضیح بده متمدن

  6. جعفر عربگری ۲ مرداد, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۲۰:۵۷ پاسخ دادن

    سلام بر شما
    بنده با کمال میل در خدمت دوستان هستم
    *****
    یا
    *****
    فقط چون اکانت بنده از سوی تلگرام یهودیان ریپورت شده پس نمی تونم براتون پیام خصوصی بدم

    بنده هرگز نگرانی از حذف جوابهام نداشته ام
    چه بسا حاصل تحقیقات ۱۰ ساله ام در یه چشم به هم زدن در وبلاگهای مختلفم مسدود میشه هیچ غمی ندارم چون اگه کسی سر نخ به دستش برسه تا آخر میره
    ما هم وظیفه ای جز اشاره نداریم
    .
    نگرانی من از جایی است که کسی ادعا بکنه که «دو دو تا پنج تا» و ردیه های اونو که خوانندگان قرار میدن حذف کنه و مدعی بشه که کسی تا حالا بر این ادعای ما نتونسته ایراد بگیره!
    یا اینکه کسی در پاسخ سوال «دو دو تا چند تاست» هزاران بار بگه که قبلا جواب داده شده و جوابش همون «پنج تاست» در اینصورت متوجه می شیم که به احتمال زیاد یک مرکز با برنامه ای جهت تخریب و مسموم کردن فکر خوانندگان داره تلاش می کنه.
    ####
    حرف زدن و گفتگو و به عبارت صحیح تر مباحثه و مناظره، ابتدائی ترین پیش نیازش، پذیرش یک منطق گفتگوی مشترک هست
    مثلا یکی از اصول منطق اینه که اگه متوجه بشیم که X=100 و همچنین بفهمیم که Y=100 در اینصورت تنها نتیجه ممکن اینه که x=y یعنی که ایندو در حقیقت یک شیء هستند.
    شما در استدلالاتون به کرات و تقریبا روزانه این اصل بدیهی منطقی و عقلی رو نقض می کنید.
    ####
    در کل بنده هیچ مشکلی با هیچ بحث علمی، عقلی و منطقی ندارم. این فکر تون خیلی خوبه.

    • حدیث ۴ مرداد, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۲:۵۱ پاسخ دادن

      هه شمارو یهودیا میبندن؟چرا؟چون به زمین کروی اعتقاد دارین؟اینو که خودشونم دارن میگن .این اقای عربگری چون تمام عمرشونو صرف زمین کروی کردن نمیتونن قبول کنن زمین تخته چون این براشون وحشتناکه که بفهمن کل عمرشون دروغو چرتو پرت یاد گرفتن این دلیل نمیشه زمین کروی باشه چون عربگری یادگرفته کرویه پس کرویه؟!چ استدلالی

      • جعفر عربگری ۴ مرداد, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۹:۲۶ پاسخ دادن

        در بالا دست کم ۲۰۰ اشکال از ادعاهای سراسر تو خالی شما گرفته شده

        آیا تونستین حتی به یکی جواب درست بدین؟

        شما که حتی جواب هم ندادین.
        حتی قادر نیستید برای خود یک نام انتخاب کنید!

        شما که نمی تونین به قدری منطق و فکر داشته باشین که تجسم کنین وقتی از قطب شمال دارین به سمت قطب جنوب حرکت می کنین، چرا اول ستارگان و ماه و خورشید در جهت پادساعتگرد و بعد از عبور از خط استوا در جهت ساعتگرد حرکت می کنن
        یا نمی تونین بفهمین که چرا در زمین وقتی در استوا ایستادین و یه دوربین به سمت آسمون کاشتین ستارگانو در دو مرکز یکی در شمال و دیگری در جنوب و در دو جهت چرخش یکی پادساعتگرد و دیگری ساعتگرد نشون میده

        به نظر شما باید چگونه با شما تا کرد؟

        به نظر شما وقتی که دوربین موهوم سوپر زوم برای شما به قدری پیش پا افتاده هست که مثل اسباب بازی تون می مونه ولی نمی تونید حتی هیچ عکس و مشخصاتی از اونو که مال خودتون باشه ارایه کنید تا دیگران باور کنند که واقعا اونو اقلا یک بار لمس کرده اید آیا فکر می کنید مردم تا این حد عقب مانده ذهنی هستند که نمی تونند بفهمند این وسط سر کار رفتن؟

        در هر صورت اگه تصور فرمولهای پیچیده ریاضی و فیزیک برای درک اسرار طبیعت براتون تا این حد سخته که مجبورید دست به توهم بزنید چاره ای نیست، همه که نمی تونن مهندس بشن همه که نمی تونن دانشمند بشن همه که نمی تونن معلم بشن …

        جامعه به همه کس نیاز داره حتی به شما با همین بضاعت فکری.

  7. جعفر عربگری ۴ مرداد, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۹:۲۶ پاسخ دادن

    جناب Reza در ۲۸ تیر ۹۸ نکته بسیار قدرتمندی رو گفته که بنده به زحمت تونستم متوجه منظورش بشم
    اینکه فرض کنیم در قطب شمال ایستاده ایم و سمت راستمان امتدادش به قطب جنوب میرسه و سمت چپ مون هم امتدادش به قطب جنوب میرسه
    در واقع دو سوی مخالف هم در قطب جنوب که دورترین نقاط از همدیگه میشن######
    جواب دهید که چگونه ممکنه ستاره قطبی جنوبی سیگما هم در قطب جنوب سمت راست شما دیده بشه و هم در قطب جنوب سمت چپ شما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    چون در زمین تخت، اگه یه طرف ایندو قطب جنوب، روز باشه قطعا جنوب طرف دوم شبه.
    چطور سیگما در یک لحظه هم در نیمه روز دیده کیشه و هم در شب؟
    در واقع وقتی به قول شما ستاره قطبی شمال نهایتا فقط حد اکثر تا ۳۰ درجه زیرخط استوا دیده میشه ولی چرا ستاره قطب جنوب در دو سوی مخالف کره زمین دیده میشه ولی در فاصله نصف اون یعنی در قطب شمال دیده نمیشه؟؟؟؟؟؟

    همچنین چطور میشه بر روی شکل، ستارگانی بتونن به دور سیگما بگردند؟!؟!؟!

    همچنین سرعت گردش ستاره های قطب شمال با جنوب برابره یعنی هر ۲۴ ساعت یک دور می زنن در حالی که قطب شمال به مرکز دایره در زمین تخت نزدیکه و قطب جنوب دورترین فاصله رو داره.
    چگونه میشه مدار صور فلکی قطب شمال دهها برابر کوتاهتر از مدار صور فلکی قطب جنوبی باشن و هر دو در ۲۴ ساعت یک دور بزنن ولی سرعت شون هم یکی باشه؟؟؟؟؟
    اگه زمینو تخت فرض کنیم حرکت ستارگان قطب جنوب در آسمان به قدری سریع خواهند بود که شما احساس میکنی هواپیما داره از آسمان عبور میکنه!!!!!!!!

    دوست عزیز
    با چه تصویری می تونید نشون بدید که در زمین تخت که یک مرکز به عنوان قطب شمال داره و همه چیز حول اونه و طبعا گنبد هم یک مرکز به نام ستاره قطبی شمال داره بنونه مرکز دیگری هم در جنوب داشته باشه؟؟؟؟؟؟؟
    مگه جنوب زمین تخت یه نقطه منحصر به فرده که بتونه یه مرکز دیگه تصور بشه؟؟؟؟؟
    قطب جنوب مدل شما وسیعترین و گسترده ترین نواحی جغرافیائی زمینه که دور تا دور زمینه چطور میشه یه دایره لبه ها و محیطش هم مرکز باشه؟

    خب اگه یه مرکز در جنوب بتونه باشه که گنبدتون میشه یه کره آسمانی. و اگه بشه یه گنبد کروی پس زمین هم یه کره در داخل اون گنبد میشه. و اگه زمین کروی باشه که پس مجبور شدین اعتراف کنید که اشتباه کردین.

    • flatearther ۵ مرداد, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۱۱:۵۵ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      جناب عربگری ما که شمارا به گفتگوی حضوری دعوت کردیم! پس دلیل قبول نکردن شما چه می باشد؟ چرا یکسره ادعا و شبهاتتان را مطرح میکنید؟ مگر پاسخ نمیخواهید؟ پاسخ بطور کامل میتوانید از کارشناسان زمین تخت گرا در گفتگوی حضوری بگیرید.
      موفق باشید

      • جعفر عربگری ۵ مرداد, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۲۰:۱۵ پاسخ دادن

        سلام علیکم
        گیرم بنده اومدم گفتگوی حضوری، فکر می کنید این حدود ۲۰۰اشکالی که در همین کامنتها دادیم حل میشه؟
        شما نمی خواید به اشکالات جواب بدین تا خوانندگان تون قانع بشن؟

        حضور بنده در گفتگوی حضوری شما با اون دوستان اندک تون که حتی حاضر نیستند کوچکترین اطلاعاتی از خودشون در حد عکس و مدرک تحصیلی ارائه بدن و حتی یک سوال از اونهمه سوالاتی که در چت تلگرام از تون پرسیدیم جواب بدن ولی در عین حال عصبی شده و با متلک پرانی های کوچه بازاری گروه خودتونو ترک کردن، چه خیری خواهد داشت؟

        اگه من بیام به رویاروئی حضوری با شما از دو حال خارج نیست:

        حالت اول:

        یا شما اسناد و ادله ای رو به من نشون خواهید داد و من قانع خواهم شد که زمین تخت است!!!
        خب همین اسنادو همین جا بذارید تا همه بفهمند که زمین تخته.
        خواهید گفت نمیشه.
        خب ما هم همینو میگیم اسناد شما نشدنی هستند شما حتی به هیچکدام از سوالات و اشکالات بالاتر ما جواب نداده اید در جلسه حضوری چگونه می تونید جواب بدبد؟
        مگه می خواید با کتک کاری مجبور به پذیرش کنید؟

        اسناد و ادله ای که می خواهید در جلسه حضوری به من ارائه کنید در همین جا قرار بدید تا اینهمه شبهه برای مدل تون پیش نیاد.

        حالت دوم:

        یا شما هیچ سند و دلیلی نخواهید تونست به من ارائه کنید و نمی تونید منو قانع نمایید.
        پس آیا در اونصورت دلیل اینهمه اصرار تون بر عدم پاسخگویی و پاس دادن پاسخ ها به جلسه حضوری با عربگری چیه؟

        آیا با قانع کردن یا نکردن بنده، مشکل برای خوانندگان و سایر مردم دنیا حل میشه و دیگه کسی از شما نخواهد پرسید که چرا ستاره قطبی؟ چرا چرخش آسمان؟ چرا نیم روز و نیم شب؟ چرا ماه گرفته قرمز؟ چرا شش ماه روز و شش ماه شب؟ چرا ساعات نیمکره جنوبی با نیمکره شمالی؟ چرا انحنای دریا؟ و…؟؟؟

        واقعا فکر می کنید دارید مساله رو حل می کنید یا صورت مساله رو پاک می کنید؟

        اگه جوابها منوط به حضور من در جلسه شماست پس چرا به این بنده خدامثلا «امیر» در پایین جواب دادید؟
        چرا به سوالات کودکانه جواب میدید ولی به سوالات علمی جواب نمیدید؟

        چرا حتی نمی خواید مشخصات یه دوربین سوپر زومی که لمس کردید رو به همه بگید تا استفاده بکنن؟

        اگه فراموش تون نشده باشه در پیامهای بالاتر گفتید که قراره در گروه تلگرام خودتون منو دعوت کنید و در اونجا به سوالات بنده جواب بدید!
        پس چرا در گروه تون اینکارو نکردید؟

        حالا وعده جلسه حضوری میدید؟ چه تضمینی برای جواب دادن در جلسه حضوری دارید وقتی که در تگرام زیر حرف تون زدید؟

        با چه ضمانتی فکر می کنید ما باید بیائیم و به شما اطمینان کنیم؟

        هنوزم اگه مصر به حضور من هستید خودتونو برام معرفی کنید.

        • flatearther ۶ مرداد, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۶:۱۲ پاسخ دادن

          سلام مجدد
          دوست عزیز و گرامی بنده قبلا هم به شما پاسخ دادم. شبهاتی که مطرح کردید نیاز به استفاده از مدل و طرح و حضور دوستان هست. استفاده از متن طولانی و اینگونه کامنت و منتظر پاسخ بودن هیچ فایده ای ندارد و مشکلات شما با بحث حضوری حل خواهد شد. چرا که در یک بحث به عنوان مثال یک ساعته میتوانیم به نتایجی برسیم که در بحث ۵۰ صفحه ای در تلگرام نمی رسیم.شما اگر قبول کنید که در بحث حضوری شرکت کنید، دوستان خودشان را معرفی میکنند اما تا زمانی که شما میگویید نشناخته قبول نمیکنم و لج میکنید کسی از دوستان حاضر به گفگتو نخواهد شد چرا که خود شما حاضر به گفتگو نیستید.
          موفق و سربلند باشید

  8. امير ۵ مرداد, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۸:۴۹ پاسخ دادن

    سلام اگه زمين تخته بريم آخرش ميفتيم پايين؟
    يا شكلش توي فضا چه جوريه شبيه بشقابه؟
    يا چرا ماه و خورشيد گرد هستند اگه شكله بشقاب بودن از بعضي زوايا بايد بيضي ديده ميشدند؟

    • flatearther ۵ مرداد, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۸:۵۷ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      انتهای زمین قطب جنوب است و در انتها به گنبد آسمان میرسید و هیچ لبه ای در کار نیست. قطب جنوب دورتادور زمین را احاطه کرده است. زمین در فضا قرار ندارد بلکه فرض میشود که درون اتر قرار دارد. ماه و خورشید دو دیسک محدب هستند و میشود با رصد آن ها این را دریافت چرا که مانند یکدیگر چرخش دارند.
      موفق باشید

  9. جعفر عربگری ۶ مرداد, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۹:۲۸ پاسخ دادن

    flatearther ۲ مرداد, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۸:۴۰

    سلام مجدد خدمت شما
    جناب عربگری بنده و چند نفر از دوستان تصمیم بر این گرفتیم تا شمارا به یک گروه دعوت کرده و با شما صحبت کنیم. اینطور بهتر به نتیجه خواهیم رسید و نوشتن پاسخ و پیام های بسیار طولانی بی فایده خواهد بود. از شما خواهش میکنم تا آیدی تلگرام خود را بصورت پیام خصوصی برای بنده ارسال کنید تا لینک گروه را برای شما ارسال کنم. نگران نباشید هیچکدام از پیام های شما از سایت حذف نمیشود.
    موفق و سربلند باشید
    (جناب ادمین! این پاراگراف بالایی پیشنهاد خود شماست)
    .
    .
    .
    چطور شد متوجه شدین که در گروه هم نمیشه جواب داد و به فکر جلسه حضوری افتادین؟
    این که پیشنهاد خودتون بود مگه قبلا نمیدونستین چی می خواین بگین و در گروه نمیشه ارائه کرد؟

    • فراد ۱۳ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۸:۵۹ پاسخ دادن

      سلا
      جناب من تمامی صحبت های شما و طرف مقابلتون رو خوندم
      جسارتا بنده حس میکنم شما از جایی تغذیه میشید
      چون بجای جواب دادن بیشتر بحث رو می‌پیچونید
      جناب شما همش میگید یهودیان شمارا فلان کردند بسار کردند
      شما همش میگید اگر کسی بگه زمین تخته یعنی از یهودی ها پیروی میکنه البته اشاره مستقیم نکردید ولی خب میشه اینو حس کرد که قصد دارید با چسباندن این ماجرا به یهودیت ماجرا را به سمت کروی بودن بکشید
      و اما یک نکته شمایی که دم از دروغ گویی یهودیان میزنید بد نیست بدونید یهودیان بودن که نظریه هایی مثل تکامل و گرد بودن زمین رو نشر دادن و درست کردن
      و اما یک نکته
      شما اشاره ای داشتید به شکافته شدن لایه اوزون گفتید که با اینکه گاز است می گویند که شکافته شد
      دوسته من مگر جز این است که تمامی قوانین امروزه ی زمین به دست ماسون ها نوشته می شود؟
      مگر جز این است که قدرت جهان دست یهودیان فاسد است؟
      شما در حرف هایتان جوری حرف میزنید که انگار عالم بر کل اعمال هستید و جوری رفتار میکنید که یهودیان روی شما زوم کردند و قصد دارند شمارو تخریب بکنن
      جسارتا شما مگه کی هستید؟؟!!
      اگه فرد مهمی هستید خودتون رو معرفی بکنید و به جلسه حضوری برید و فیلم بگرید تا بفهمیم کی دست می گوید کی غلط
      و اما نکته ای دیگه
      من خودم به شخصه زمین تخت رو قبول ندارم اما قوانینی که این دوستان می گویند درست تر می باشد تا نظریات کروی گرایان
      شما اشاره ای داشتید به اینکه کشتی نصف از دید میره موقع دور شدن از ساحل اما واقعیتی که من و دوستانم دیدیم خلاف گفته ی شما بود
      من خودم بچه ی جنوبم کافیه یک دوربین قوی با زوم بالا خریداری بکنید و به ساحل برید
      کشتی ای که به قول شما نصف شد با کمی زوم کاملا دیده می شود
      حتی کشتی ای که کاملا از دید رفت هم با زوم این دوربین کاملا دیده میشه
      من نمی دونم زمین کروی هستش یا صاف اما احساس میکنم حرف های تخت گرایان به واقعیت بسار نزدیک تر از کروی گرایان هستش
      و اما باز هم سری بزنیم با ایات قران
      خداوند جوری ایات را نازل کردند که همه ی مرپم جهان ان را درک کنند
      ان کتابی که در ان زمان نوشته شد و همه ان را درک کردند امروز شما از پیچیدگی ان سخن می گویید؟
      کتاب های الهی برای مردم عادی نوشته شد تا همه ان را درک کنند
      خدای بزرگ الله برای زدن حرف هایش مانند استیون هاوکینگ سخن نمیگفت
      شما احتمال قوی نظریه تکامل هم قبول دارید
      مظریه ای که از میمون بودن ما صحبت میکند
      پس ادم و حوا چه می شود؟
      خداوند قصه گو که نبود حقایق را میگفت بله جناب در بالای سقف اسمان شهری است که فرشتگان ناظر بر کردار ما هستند
      من احساس میکنم حرف های شما بیشتر شباهت به حرف های فراماسون ها دارد تا یک فرد معمولی

    • flatearther ۹ مرداد, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۷:۰۰ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      مثلث برمودا تعریف خاصی ندارد. هرکس یک تعریف از آن ارائه میدهد و اصلا موضوع مهمی نیز نمی باشد چرا که رسانه ها بیهوده آن را بزرگ کرده اند
      موفق و سربلند باشید

  10. عالمی ۹ مرداد, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۴:۴۷ پاسخ دادن

    سلام
    میخاستم بدونم تا کی این دانشمندانی که شما میگید میتونن سرپوش بزارن بر این زمین تخت؟ پس تا چند وقت دیگه زمین تخت رو میشه و زمین کروی میره به زباله دانی؟!!!
    اینجوری شما فکر میکنین؟

      • عالمی ۹ مرداد, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۶:۴۹ پاسخ دادن

        الان شما میفرمایید سرپوش داشتن تمام شده پس چرا هنوز تمام مسائل علمی به همان نحوه همیشگی در حال گذر است؟ حتی مسائل جدیدی در تکامل به روز میگردد
        عبدالواحد مومند یک فضانورد افغان و مسلمان به فضا رفته حتی الان یک خانم ایرانی فضانورد شده. قاعدتا سازمانهای فضایی توانایی سرپوش گذاری زمین تخت برای اینها ندارن یا این اشخاص دروغگو هستن که بسیار بعید و یا ساده لوح هستن که باز بعید است. شما به ناسا بند کرده اید اما آیا ناسا تنها سازمان فضایی دنیاست؟ اگر ناسا تنها سازمان فضایی دنیا بود فرمایش شما کامل درست بود اما حتی سازمان فضایی ما هم ماهواره به فضا فرستاده… و بسیاری مسایلی دیگر

  11. شهاب ۲ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۸:۲۰ پاسخ دادن

    سلام و خسته نباشید.
    واقعا اطلاعات مفیدی اراّه میدید، “تحمیق مردم خیلی راحت تر از آن است که به آنها بفهمانی که فریب خورده اند” الان هم چون یک سری افراد ارزشمندترین سرمایه های زندگی خود را روی زمین کروی گذاشته اند و هرچند با دیدن مدارک به زمین تخت اعتقاد دارند ولی براشون بسیار سخته که به زبان بیارند و شروع به پرخاشگری میکنند.

  12. Bab ۶ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۲۳:۲۸ پاسخ دادن

    کم گوی و گزیده گوی ای دوست !
    هر کسی اومده یه داستان راستان از هابیل و قابیل گفته تا الا ماشالا
    دوستان با گوشی نیم وجبی چشوچالمون درومد
    خواهشا این بحث خیلی خیلی جالببو کوتاه تر بگن
    یه سوال :
    خورشید هر روز کجا میره ؟
    ممنون

    • flatearther ۷ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۲:۱۷ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      خورشید جایی نمیرود. در یک مدار دایره ای بر فراز زمین تخت درحال حرکت است اما قوانین پرسپکتیو همراه با غلظت جو باعث میشود که خورشید در افق طلوع و غروب داشته باشد. (بصورت کاملا خلاصه)
      موفق باشید

  13. امید ۱۲ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۹:۴۶ پاسخ دادن

    علي بن ابي طالب عليه السلام در مسجد جامع كوفه بودند كه مردي از اهل شام نزد ايشان آمد و عرض كرد: اي امير المؤمنين! من در خصوص چيزهايي از شما سؤالاتي دارم. فرمود: براي آگاهي و شناخت بپرس، نه براي اذيت كردن. همه مردم خيره شدند. عرض كرد: از اولين چيزي كه خداوند تعالي آن را آفريد، مرا با خبر ساز. فرمود: نور را آفريد. عرض كرد: پس آسمان ها از چه چيزي آفريده شدند؟ فرمود: از بخار آب. عرض كرد: پس زمين از چه چيزي آفريده شد؟ فرمود: از كف آب. عرض كرد: پس كوه ها از چه چيزي آفريده شدند؟ فرمود: از امواج. عرض كرد: پس چرا مكه، اُمّ القُرَي ناميده شد؟ فرمود: زيرا زمين از زير آن گسترده شد.

    از آسمان دنيا از ايشان پرسيد، و عرض كرد: از چه چيزي است؟ فرمود: از موجي كف دار. سپس از طول و عرض خورشيد و ماه از ايشان پرسيد. فرمود: نهصد فرسخ در نهصد فرسخ. و از طول و عرض كوكب از ايشان پرسيد؟ فرمود: دوازده فرسخ در دوازده فرسخ. و از رنگ و نام آسمان هاي هفت گانه از ايشان پرسيد؟ فرمود: نام آسمان دنيا، رفيع است كه از آب و دود است، و نام آسمان دوم، قيدوم است كه به رنگ مس است، و آسمان سوم، نام آن الماروم است كه به رنگ برنج است، و آسمان چهارم، نام آن ارفلون است كه به رنگ نقره است، و نام آسمان پنجم، هيعون است كه طلائي رنگ است، ونام آسمان ششم، عروس است، كه ياقوت سبز رنگ است، و آسمان هفتم، نام آن عجماء است، و آن مرواريدي سفيد رنگ است.
    منبع = عیون اخبار الرضا علیه سلام ، جلد ۱ ، ص ۲۱۸ ، ح۱
    اونایی که هفت آسمون رو به اتمسفر ها ربط میدن بیان بگن . آیا اتمسفر ها رنگی هستند ؟ 😀😁

  14. Saeed ۱۶ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۱۰:۴۲ پاسخ دادن

    پیشنهاد من که تقریبا میشه گفت از اولین طرفداراتون بودم و زمانی که حتی پیج اینستاگرام هم رونقی نداشت همراهیتون میکردم احداث گروهی در تلگرام!
    گروهی که با روبوت کنترل شده و مانع از اسپم میشود و در زمان های خاصی افرادی مثل جناب عربگری میتونن بیان و نظرشونو حتی با صدا بگن ! نترسین کسی نمیاد با صدا پیداتون کنه.
    قطعا این منظره ها در اول به نتیجه نمیرسه مثل مناظرات موجود در یوتیوب ولی در آینده کم کم به نتیجه میرسه و من نمیگم تخت بودن شاید حتی کرویت هم اثبات بشه!
    مشکلاتی داره بله قبول دارم ولی بهترین راهکاره این کامنت ها و درگیری ها بیشتر افراد طرفدار رو سست میکنه! من جمله خودم ! ولی گروه تلگرام یا هرجای دیگر (واتس اپ ، سیگنال ، هنگ آوتس و…) بهترین راه برای ارتباط و حل مساله است! کاری که حتی خود کروی گرایان در بین خودشون انجام دادن و بحث های روزانه میکنند ولی چرا مایی که هم کروی گرا داریم هم تخت گرا از چنین موهبتی برخوردار نیستیم؟! درضمن در گروه تلگرام مشکل ریپورت و اسپم و هک و … هم که جناب عربگری فرمودند نیست و افراد به راحتی میتوانند در ارتباط باشند
    ————————-
    خواهشی دیگر از ادمین داشتم که آدرس ایمیل در فرم نوشتم اگر امکان باشد جواب بدهید تا عرض کنم.

  15. مهدی رحمانی ۱ آبان, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۰ ۱۰:۵۶ پاسخ دادن

    با سلام خدمت دوستان عزیز

    افرادی ک میگن زمین گرده یا گرد نیست من نمبدونم حق با کیه ولی میتونم یه پیشنهاد بدم ک این داستان اثبات شه

  16. مهدی رحمانی ۱ آبان, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۰ ۱۱:۰۰ پاسخ دادن

    پیشنهادم اینه ک اگه زمین گرده چرا کشورها با هم توافق نمیکنن ک یک روز یه جت با سرعت از یه منطقه زمین همینطور مستقیم بره اگه زمین گرد باشه بعد از مستقیم حرکت کردن هرچقدر هم ک طول بکشه بالاخره باید برسه به همونجایی ک ازش شروع کرده برایه مثال ما از ایران همینطور مستقیم با هواپیما یا جت حرکت میکنیم درمیان راه هم هرجا لازم شد سوختگیری میکنیم بالاخره بعد از یه مدتی باید برسیم ب همونجایی ک ازش شروع کردیم و اگه نرسیدیم زمین گرد نیست بالکه صافه ولی اگه رسیدیم میفهمیم ک زمین گرده نظر من اینع ک کشور ها باه دیگه توافق کنن یک بار برایه همیشه این داستان رو حل کنن

  17. سرباز گمنام ۳ آبان, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۰ ۱۰:۲۶ پاسخ دادن

    بسم الله الرحمن الرحیم
    سلام علیکم :
    توجه و هشدار لطفا مراقب باشیم!در پاسخ به برخی اظهارات کامنت آقای”ج-ع”مقاله افسانه سیاره سرخ تاریخ۲۹/۴/۱۳۹۶
    مخاطب بنده مدیر محترم سایت ، مراجعه کنندگان و کامنت گذاران گرامی سایت شما هستند . مطالب شما دوست عزیز زمین تخت گرا،همچنین پاسخگویی با متانت و مستدل (بسته به میزان توانمندی شما و دوستانتان) همگی قابل تحسین و تقدیراست. قصد هیچگونه ایجاد بحث غیر علمی نا مرتبط با موضوع یا به چالش کشیدن دیگران با شما را ندارم و”احیانا اگر من دچار سوء برداشت شده ام ،پیشاپیش از شما و دوست گرامی کامنت گذار آقای”ج-ع”عذر خواهی می کنم” .اما چند نکته برای کامنت”آقای ج-ع” :اینکه هرکسی به نوبه خود (بسته به میزان مطالعه و درک شخصی) صاحب نظر یا تئوری استدلالیست، قابل توجه واحترام نیز هست. اما در این بین صاحب نظرانی همچون شما”که با عرض معذرت”بدلیل ظرف خاص ذهنی خود هر چند با مجاهدت…!تنها خود را مرکز تئوری جهان فرض کرده و دیگران را، هیچ می پندارید! تاسف بارتر اینکه ممکن است بدلیل عدم داشتن تخصص کافی در زمینه های دیگر : مثل تحلیل و تفسیر احادیث در درک جعلی یا واقعی بودن آن اظهار نظر قطعی کنید ! البته از نظر خود…! درست مثل آنکه چون هوا را نمی بینم ،پس وجود هوا کلا منتفیست ! چه اینکه در ادامه مطالب خود ،احضار نظر نامناسبی راجع به عالم برجسته دینی و بزرگواری چون علامه طباطبایی(با لفظ نامناسب یهودی) می نمایید ، که شایسته یک استاد دانشگاه ایرانی اسلامی نیست…! همه این موضوعات یک طرف ،این موضوع که امامان ،رابط بلافصل انسان با پیامبر و ذات ملکوت الهی هستند ،چه دردی به شما وارد می کند…! مگر نه اینست که طبق حدیث معروف و معتبر- ثقلین – پیامبر اکرم(ص) پس از بلند کردن دست حضرت علی(ع) و ولی امر قرار دادن ایشان برای مسلمین پس از خود ، همه مسلمانان را به پیروی از دو اصل جدانشدنی و مهم کتاب الله و عترتی دعوت نمودند . نتیجه آنکه در کنار قرآن مجید این احادیث (معتبر صد البته) هستند که جهت بررسی و تفسیر صحیح قرآن (و نه از روی نفس) توسط آیات و مراجع عظام تقلید حوزوی نقش مکمل را ایفا می کنند . والا دنیای کنونی منهای هر یک از ایندو ماحصلی جز طالبان ،القاعده یا کسانی که به تفریط انبیا را به خدایی می رسانند( نعوذ بالله) نخواهد داشت…! تا جایی که ، کاشف عدم وجود علم غیب ائمه اطهار(علیهم السلام)نیز هستید…؟؟؟ و راه و بی راه بصورت تک نکته…! اصل موضوع مورد بحث زمین تخت گرایی دوستان عزیز را به نحوه مکارانه ای…! با زوایای ذهن شخصی خود ،آلوده کرده و به اجبار به خورد بیننده کامنت می دهید؟ قصد جسارت به شما آقای”ج-ع”یا فرد خاصی را ندارم و امیدوارم که فرضیات من کاملا غلط باشد ؛ ولی در صورتی که برخی اظهارات از روی نوعی نفس ،جهل شخصی یا انحرافات افراطی مذهبی نباشد…! یک ایرانی هوشمند وآگاه را به یاد برخی نفوذی های یهودی خبره و آموزش دیده در آکادمی های فوق محرمانه اسرائیلی می اندازند ؛ که در سراسر دنیا از جمله ایران عزیز خودمان نیز هم اکنون مشغولند ! این افراد ضمن تسلط به زبانهای فارسی وعربی ،حتی قرآن کریم را با نیرنگهایی خاص تفسیر کرده و جهت انجام ماموریت خود،عامدا با حضور در محافل ،دانشگاهها و حتی سایتهای داخلی ،انواع انحرافات ریشه ای و دیکته شده را به جامعه ایرانی تزریق می کنند. (آقای”ج-ع”با عرض معذرت اگر فامیلی شما جعلی نباشد …! ترکیب”عرب”با حرف”گ”در فارسی بعید و ناشیانه است!) متشکر از عنایت شما دوستان با هوش عزیز و مدیریت محترم و مودب سایت ،ببخشید پر حرفی کردم . خدا قوت و موفق باشید – والسلام.

    • flatearther ۲۵ آبان, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۰ ۱۸:۱۳ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      اصلا مشارق و مغارب یعنی چه؟ خورشید از مشرق بالا می آید و در مغرب غروب میکند و این در به عنوان مثال یک شهر تنها یک مشرق و یک مغرب حساب میشود اما از آنجا که خورشید درحال چرخش به دور زمین است مکان های مختلف شاهد غروب و طلوع خورشید در ساعات مختلفی هستند بنابراین مشارق و مغارب برای آن به کار میرود و منظور قرآن نیز همین است مشارق و مغارب یعنی چندین مشرق و مغرب.

      سوره الرحمن ۵۵ امین سوره قرآن است که این آیه در آن آمده است. اگر این سوره را مطالعه بفرمایید خواهید دید که علاوه بر دو مغرب و دو مشرق (آیه ۱۷) به دو دریا که پیش راند تا به هم رسیدند ! (آیه ۱۹)، به دو مروارید و مرجان که از آن بیرون می آید (آیه ۲۲) دو بهشت (آیه ۴۶) دو چشمه که در آن دو بهشت جاری است (آیه ۵۰) دو نوع میوه (آیه ۵۲) دو بهشت دیگر (آیه ۶۲) دو درخت و دو میوه (آیه ۶۸) صحبت میکند و مشخص و واضح است که خداوند در این سوره همه چیز را بصورت جفت نام برده است و همه چیز دریا، بهشت، میوه، درخت و باقی را دوتا دوتا نام میبرد و میتوان گفت مشرق و مغرب نیز به همین علت به دو مشرق و مغرب تبدیل شده اند.
      آیه ۹ سوره مزمل (خدای مشرق و مغرب که خدایی جز او وجود ندارد، پس او را برای خود وکیل و نگهبان انتخاب کن) در اینجا خداوند از یک مشرق و مغرب صحبت میکند. آیه ۴۰ سوره معارج (پس قسم به خدای مشرق ها و مغرب ها که ما قادریم.) در این آیه خداوند به مشرق ها و مغرب ها اشاره میکند.
      آیه ۵ سوره صافات (خدای آسمان و زمین و آنچه بین آنهاست و خدای مشرق ها) در اینجا نیز خداوند تنها به مشرق ها اشاره کرده است. هیچ اشاره ای به کره بودن زمین نشده مشارق و مغارب مشرق و مغرب و … هیچ ربطی به کرویت زمین ندارند و تنها مانند اشارات دیگر قرآن مثلا به دریا ها و یا کوه ها هستند.
      خداوند در قرآن هیچگاه به حرکت زمین،کرویت زمین و وجود یک فضای خلا و بی نهایت اشاره نکرده است زیرا اصل آفرینش چنین نیست.

      موفق باشید

      • حمید جعغری ۲۵ آبان, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۰ ۲۰:۴۱ پاسخ دادن

        با توجه به توضیحاتت خوبتون بنظرم منظور خداوند از ‌دو مشرق و دومغرب تو سوره الرحمان رَب المَْشرِقَینِ وَ رَب المَْغْرِبَینِ(۱۷) اگه صفحه زمین تخت دایره در نظر بگیریم که مرکزش قطب شمال هست و خورشید وقتی که داره حرکت میکنه تو مدارش دور این دایره هر لحظه داره باخط فرضی این دایره زمین از وسط به دوتیکه نیم دایره جدا میکنه یعنی یه تیکه شبه یه تیکه روز خوب وقتی ما دو تا ناظر داشته باشیم به طور همزمان و یک ان هر دو رو به وسط دایره یعنی قطب شمال ایستادن یکی تو نیم دایره اول وسط روز بفرض ایران و اون یکی ناظر تو نیم دایره دوم بفرض نقطه مقالبش امریکا در شب. خوب بطور همزمان ناظری که ایران هست تو روز هست سمت راستش مشرق هست که خورشید طلوع کرده و سمت چپش مغرب هست که افتاب به طرفه اون سمت در حال حرکته تا غروب کنه خب به طور همزمان ناظری که تو امریکاست شبه اونجا که در مقابل ناظر ایرانی واستاده سمت راستش مشرقه که منتظره افتاب از شرف طلوع کنه و افتاب حرکت کنه به سمت مغربش تا غروب کنه. خب حالا چه اتفاقی افتاد پازل ما جور شد یعنی هر ان خورشبد میچرخه تو دایره زمین ما بی نهایت بطور همزمان مشرقها و مغربها داریم که در واقع دو مشرق و دومغرب میشه که با خط مرضی و مرز بین شب و روز داره ایجاد میشه که خداوند تو قران میگه نه شب به روز پیشی مبگیره نه روز به شب که با چرخش افتاب به دور دایره زمین درواقع وقتی ناظر ایرانی ما تو روز هست و منتظره غروب افتابه تو سمت چپش مغرب هست از اونور ناظر امریکایی ما تو شب همزمان با ابرانی منتظر طلوع افتاب از سمت دست راستش یعنی مشرق هست تا مغربش غروب کنه. البته تو متن توضینش سخته شکلشو کشیدم تو لینک زیر مراجعه کنید بهتر متوجه مشبد منظورمو که چگونه دو مغرب و دو مشرق داریم طبق ایه ۱۷ الرحمان
        http://s000.tinyupload.com/index.php?file_id=22790977478886222357

  18. حمید جعغری ۲۵ آبان, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۰ ۱۶:۴۶ پاسخ دادن

    یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَن تَنفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانفُذُوا لَا تَنفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ ﴿۳۳﴾الرحمان
    » آیت الله مشکینی
    ( در روز قیامت خطاب شود ) ای گروه جن و انس ، اگر توانستید از کرانه های آسمان ها و زمین ( به بیرون ) بگذرید ( تا از کیفر اعمالتان فرار کنید ) بگذرید ، ( اما ) نخواهید گذشت جز با قدرتی ( فوق العاده که آن را ندارید ) .
    » آیت الله مکارم شیرازی
    ای گروه جنّ و انس! اگر می توانید از مرزهای آسمانها و زمین بگذرید ، پس بگذرید ، ولی هرگز نمی توانید ، مگر با نیرویی ( فوق العاده ) !

    » آیت‌الله موسوی همدانی (ترجمه‌المیزان)
    ای گروه جنّ و انس! اگر می توانید از مرزهای آسمانها و زمین بگذرید ، پس بگذرید ، ولی هرگز نمی توانید ، مگر با نیرویی ( فوق العاده ) !

    ای گروه جنّ و انس ، اگر می توانید از اطراف آسمانها و زمین ( و از قبضه قدرت الهی ) بیرون شوید ، بیرون شوید ( ولی این خیال محالی است زیرا ) هرگز خارج از ملک و سلطنت خدا نتوانید شد.

    ای گروه جنّیان و انسیان ، اگر می توانید از کرانه های آسمانها و زمین به بیرون رخنه کنید ، پس رخنه کنید. [ ولی ] جز با [ به دست آوردن ] تسلّطی رخنه نمی کنید.
    » جناب آقای صفوی (بر اساس المیزان)
    در آن جا به شما می گوییم : ای گروه جنّ و انس ، اگر می توانید از کرانه های آسمان ها و زمین بگذرید و از تحت قدرت خدا خارج شوید و خود را از کیفر او برهانید ، بگذرید ، ولی هرگز نمی توانید بگذرید ، جز با نیرویی عظیم که آن هم در اختیار شما نیست .

    » حجت الاسلام انصاریان
    ای گروه جن و انس! اگر می توانید از کرانه ها و نواحی آسمان ها و زمین بیرون روید ، پس بیرون روید نمی توانید بیرون روید مگر با نوعی توانایی و قدرت.
    ● مرضيه علمدار .ب – ترجمه خرمشاهی
    اى گروه جن و انس اگر توانید که از گوشه و کنار آسمانها و زمین نفوذ کنید، نفوذ کنید، اما جز با نیرویى عظیم، نتوانید به درون راه برید
    » تفسیر نور استاد خرمدل
    ‏ای گروه پریها و انسانها ! اگر می‌توانید از نواحی آسمانها و زمین بگذرید ، بگذرید ، ولیکن نمی‌توانید بگذرید مگر با قدرت عظیم ( مادی و معنوی ) .‏

    همانطور بالا میبینید تو سوره ۳۳ الرحمان که به نوعی هم با عدد مقدس ۳۳ یهودیان ماسونام یکی هست و قران هم خدای رمز روموز و اعداد و ریاضی هست برداشت منه. به کله انسانها و اجنه میگه اگه تونستید از مرز زمین و اسمانها و نواحی که میتونه دورهادور زمبن قطب جنوب و جو زمین باشه خارج شدید که بعید استفاده شده یعنی هرگز نمیونتید مگه با قدرتی. که موید درست بودن تخت بودن زمین نسبت به کروی بودن هست استدلال کرد که شاید عدد۳۳ ماسونها که بالاترین درجشونم هست داره میروسونه که مخفیانه در تلاش خارج شن بگه نمونید این درک من بود شاید اشتباه باشه بهرحال ممنون بابته سایتتون

ارسال نظر جدید