علم و دین: زمین تخت و ثابت است

سلام خدمت شما دوستان عزیز و گرامی ما در این پست قصد داریم با جمع بندی چند موضوع تخت و ثابت بودن زمین را(البته برای چندمین بار) اثبات کنیم.

در این مقاله هم از آیات قرآن استفاده میشود و هم دلایل علمی آورده میشود.

به ادامه مطلب مراجعه کنید

۱- ثابت بودن زمین

سوره روم ۲۵ «وَمِنْ آیَاتِهِ أَن تَقُومَ السَّمَاء وَالْأَرْضُ بِأَمْرِهِ ثُمَّ إِذَا دَعَاکُمْ دَعْوَةً مِّنَ الْأَرْضِ إِذَا أَنتُمْ تَخْرُجُونَ»

و از نشانه های قدرت اوست که آسمان و زمین به فرمان او برپای ، ایستاده اند سپس شما را از زمین فرا می خواند و شما از زمین بیرون می آیید

سوره فاطر ۴۱ «إِنَّ اللَّهَ یُمْسِکُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَکَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا»

خدا آسمانها و زمین را نگه می دارد تا زوال نیابند ، و اگر به زوال گرایند ، هیچ یک از شما جز او نمی تواند آنها را نگه دارد هر آینه خدا بردبار و آمرزنده است

سوره لقمان ۱۰ «خَلَقَ السَّمَاوَاتِ بِغَیْرِ عَمَدٍ تَرَوْنَهَا وَأَلْقَى فِی الأَرْضِ رَوَاسِیَ أَنْ تَمِیدَ بِکُمْ».

آسمانها را بی هیچ ستونی که ببینید بیافرید و بر روی زمین کوهها را بیفکند تا نلرزاندتان و از هر گونه جنبنده ای در آن بپراکند و از آسمان آب فرستادیم و در زمین هر گونه گیاه نیکویی رویانیدیم

سوره النحل ۱۵ «وَأَلْقَى فِی الأَرْضِ رَوَاسِیَ أَنْ تَمِیدَ بِکُمْ وَأَنْهَاراً وَسُبُلا لعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ».

و بر زمین کوههای بزرگ افکند تا شما را نلرزاند و رودها و راهها، پدیدآورد شاید هدایت شوید

سوره النمل ۶۱ «أَمَّن جَعَلَ الْأَرْضَ قَرَارًا وَجَعَلَ خِلَالَهَا أَنْهَارًا وَجَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَجَعَلَ بَیْنَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا أَإِلَهٌ مَّعَ اللَّهِ بَلْ أَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُون»

یا آن که زمین را آرامگاه ساخت و در آن رودها پدید آورد و کوهها ، و، میان دو دریا مانعی قرار داد آیا با وجود الله خدای دیگری هست ? نه بیشترینشان نمی دانند

سوره الأنبیاء ۳۱ «وَجَعَلْنَا فِی الأَرْضِ رَوَاسِیَ أَنْ تَمِیدَ بِهِمْ وَجَعَلْنَا فِیهَا فِجَاجاً سُبُلا لعَلَّهُمْ یَهْتَدُونَ».

و بر زمین کوهها بیافریدیم تا نلرزاندشان و در آن راههای فراخ ساختیم ،، باشد که راه خویش بیابند

در ادبیاتی که در قرآن استفاده شده است، کلمه «ارض» به معنی زمین است، و کلمه «فلک» به معنی حرکت کردن و در چرخیدن در مدار و مسیر معینی است. البته از جاری شدن نیز در قرآن برای توصیف چیزهایی که حرکت میکنند استفاده شده است اما این دو کلمه هرگز در یک آیه در کنار هم نیامده اند، یعنی خداوند هرگز به اینکه زمین نیز در حال حرکت است اشاره ای ندارد. در عوض در بسیاری از آیات مختلف همانند آنچه در بالا آمده است زمین را ثابت و بدون لرزش توصیف میکند و کلمه حرکت کردن فقط برای خورشید و ماه و ستارگان به کار رفته است نه زمین.

سوره النبأ آیات ۷ و ۸ «ثُمَّ کَلَّا سَیَعْلَمُونَ، وَالْجِبَالَ أَوْتَادًا»

آیا ما زمین را بستری نساختیم؟، و کوهها را میخهایی؟

سوره النحل ۱۵ «وَأَلْقَى فِی الأَرْضِ رَوَاسِیَ أَنْ تَمِیدَ بِکُمْ وَأَنْهَاراً وَسُبُلا لعَلَّکُمْ تَهْتَدُونَ».

و بر زمین کوههای بزرگ افکند تا شما را نلرزاند و رودها و راهها، پدیدآورد شاید هدایت شوید

معمولا بر روی چیزی که نمیخواهند حرکت کند، سنگ و یا چیز سنگین دیگری قرار میدهند، یا آنرا میخکوب میکنند تا حرکت نکند، خداوند نیز در قرآن از هردو وسیله برای ثابت نگه داشتن زمین استفاده کرده است، یعنی هم کوه ها را مانند میخ به زمین کوبیده که زمین حرکت نکند و آرام و ساکن باقی بماند، هم کوه ها را از آن جهت که وزنشان زیاد است آفریده است تا مانع حرکت زمین شوند. خداوند بعد ها زمین را به فرش تشبیه میکند، که بدان نیز خواهیم پرداخت. معمولا وقتی در محیط طبیعت فرش و یا زیراندازی را روی زمین پهن میکنند یا فرش میکنند، بر گوشه های آن سنگ هایی میگذارند تا آن فرش آرام باشد و حرکت نکند، منظور قرآن در این آیات بدون هیچ تفسیر خاصی نیز همین است.

حال علم در این مورد چه میگوید؟

در طول تاریخ تلاش های بسیاری شد تا ثابت کنند مدل خورشید مرکزی کوپرنیک صحیح و مدل زمین مرکزی نادرست است تمامی تلاش ها در این راستا با شکست مواجه شدند معروفترین آن ها که قابل انکار نیز نمیباشد آزمایش مایکلسون مورلی است که توسط فیزیک دان آلبرت مایکلسون (۱۸۵۲ تا ۱۹۳۹) و شیمی دان ادوارد مورلی (۱۸۳۸ تا ۱۹۲۳) انجام شد آزمایش مایکلسون مورلی از یک تداخل سنج برای اندازه گیری پرتو های نور استفاده کرد و ثابت کرد که زمین هیچ حرکتی ندارد و کاملا ثابت است. مایکلسون کاملا از نتیجه آزمایش متعجب بود زیرا آن نتیجه ای که میخواستند بدست نیامد.

در آزمایش مایکلسون مورلی نور تقسیم به دو پرتو شده که یکی از نور های تقسیم شده در یک زاویه قائمه به جهت حرکت فرضی زمین منتشر شد و دیگری همراه مسیر جهت فرضی حرکت زمین. نوری که در جهت زمین حرکت میکند باید زمان بیشتری نسبت به نوری که در زاویه قائمه حرکت میکند بگیرد.

نبود تفاوتی در سرعت پرتو نور به معنای این بود که زمین ثابت است برای دنیای علم این نتایج معنایی نداشت زیرا مخالف مدل خورشید مرکزی بود و ثابت میکرد زمین حرکتی ندارد و ثابت است.

نتایج آزمایش مایکلسون مورلی دنیای علم را شوکه کرد و پیامد های بد و ویران کننده ای برای مدل کوپرنیک داشت که زمین چرخان به دور خورشید را توصیف میکرد.

 

 

حال به آزمایش علمی جرج ایری میپردازیم. همه ما میدانیم که جرج ایری برای اثبات حرکت زمین این آزمایش را انجام داد.

ستاره‌ شناس انگلیسی جورج بیدل ایری شخصی بود که با انجام آزمایشاتی توانست اثبات کند این ستارگان هستند که حرکت میکنند نه زمین (زمین ثابت است) که بعد ها آزمایش او به عنوان یک آزمایش شکست خورده معرفی شد زیرا هیچکس حاضر به قبول کردن زمین ثابت نبود بنابراین این آزمایش عمدا کنار گذشته شد و دیگر جای بحث و گفتگویی در جوامع علمی نداشت زیرا کسی ثابت بودن زمین را نمیپذیرفت.

اگر یک تلسکوپ به سمت یک ستاره متمرکز شود و هردو ثابت باشند بدیهی است که نور به صورت مستقیم به سمت تلسکوپ میرسد در ۱۷۲۹ جیمز بردلی دریافت که نوک تلسکوپ به سمت جلو و سمت یک ستاره در مرکز تلسکوپ فرض میشود که این مطابق با حرکت زمین به دور خورشید بود.

اجازه دهید که فرض کنیم که تلسکوپ با ۵ درجه انحراف با سرعت پنج مایل در ساعت حرکت میکند اگرچه این انحراف پنج درجه میتواند به همان اندازه ناشی از حرکت آسمان(گنبد) با سرعت پنج مایل در ساعت باشد که ستاره را به دور زمین میچرخاند.

چنانچه ما اینجا میبینیم که نور در زاویه یکسان خواهد آمد و تلسکوپ هنوز هم باید ۵ درجه منحرف باشد بنابراین انحراف تلسکوپ به ما نمیگوید که آیا ستاره حرکت میکند یا تلسکوپ. بهرحال این یک آزمایش ساده است که میتواند مشخص کند زمین حرکت میکند یا آسمان(منظور از آسمان همان گنبد آسمان است که ستارگان را به دور زمین میچرخاند) تمام چیزی که باید انجام دهید ثبت انحراف ضروری برای هر ستاره است سپس تلسکوپ را با آب پر کنید که تا حد زیادی موجب کند شدن سرعت نور در تلسکوپ شود.

خب اینجا تلسکوپ متحرک با ۵ درجه انحراف از آب پر شده است و شما درحال حاضر میتوانید ببینید که نور ستاره به انتهای تلسکوپ نمیرسد، علت این است که نور ستاره وقتی که درحال عبور از داخل آب است بسیار کند میشود اما اگر تلسکوپ انحراف بیشتری داشته باشد به عنوان مثال ۱۰ درجه نور ستاره قابل مشاهده خواهد شد با انحراف بیشتر باید اینطور باشد چون نور کند شده است وقتی وارد تلسکوپ شده.

اما اگر نور ستاره با ۵ مایل در ساعت از تلسکوپ عبور کرده باشد پس اگر تلسکوپ با آب پر شود هیچ انحراف بیشتری نیاز نیست به این دلیل که در هر صورت نور در ۵ درجه می آید. نور ستاره همان قدرت را دارد اما فقط هنگام عبور از آب کند میشود.

اگر تلسکوپ درحال حرکت باشد درحالی که با آب پر شده است باید انحراف بیشتری داشته باشد تا ستاره دیده شود اما در حقیقت ستاره در حرکت است و تلسکوپ ثابت است و نور ستاره بصورت آهسته به سمت ما حرکت میکند پس دیگر نیازی نیست که تلسکوپ بیشتر منحرف باشد. در ۱۸۷۱ جرج بیدل ایری ستاره شناس سلطنتی این آزمایش را انجام داد.

زمین ثابت است و این آسمان و ستارگان هستند که حرکت میکنند

(در متن بالا منظور از حرکت تلسکوپ،حرکت تلسکوپ همراه چرخش فرضی زمین است)

حال به آزمایش علمی سایناک میرسیم:

در ۱۹۱۳ فیزیک دان فرانسوی جرج سایناک بار دیگر وجود اتر و ثابت بودن زمین را اثبات کرد. او با استفاده از یک شکافنده پرتو دو نور را در جهات مخالف هم فرستاد و آن ها را باهم بازترکیب کرد، سپس حاشیه تداخل آن هارا مشاهده کرد اولین بار میز آزمایش ثابت بود و دومین بار میز را دوبار در ثانیه چرخاند. تغییرات در الگو های تداخل بین آزمایش متحرک و ثابت، ثابت کرد که نور و البته زمین، ثابت است.

در ۱۹۱۴ ویلیام وستفیلد کتابی با عنوان ” آیا زمین میچرخد؟ نه” نوشت و زمانی که شاهکار جراد هیکسون با عنوان “پادشاهان سرنگون: تاریخچه تکامل نجوم از زمان امپراتوری روم تا امروز” در ۱۹۲۲ منتشر شد، مدل جهانی خورشید مرکزی آخرین نفس هایش را می کشید.

در ۱۹۲۵ آزمایش مایکلسون-گیل، دوباره نتیجه ای به نفع زمین ثابت داشت و جامعه فریماسونی علمی به یک چیز بسیار بزرگ تر برای بازگشت به دوران طلایی خود نیاز داشت!

همانطور که در بالا خواندید، معروفترین آزمایشات تاریخ بشریت نتوانستند حرکت زمین را به اثبات برسانند و تا اینجا دین و علم باهم توافق دارند

 

 

 

حال آیا آزمایشی در تاریخ وجود دارد که توانسته حرکت زمین را نشان دهد؟ اگر پاسخ شما بله است، حتما به آزمایش شکست خورده فوکو اشاره دارید

نیم قرن بعد، در ۱۸۵۱ یک دانشمند فرانسوی به نام لئون فوکو یک آزمایش مشابه آزمایش کاوندیش انجام داد. او یک توپ را از سقف آویزان کرد و آن را به نوسان در آورد و ادعا کرد تمام حرکات جانبی این آونگ نشان از حرکت زمین در زیر آونگ است و این آزمایش ثابت می کند زمین در حرکت است. امروزه در موزه ها و نمایشگاه های سراسر جهان از این آزمایش به عنوان دلیلی بر چرخش زمین یاد می کنند. حقیقت این است که بطور نادانسته بسیاری از مردم فریب خوردند. آونگ فوکو یک آزمایش شکست خورده بود که نمیتوانست چیزی را به اثبات برساند اما این برای طرفداران و مبلغان شبه علم بسیار راحت است که از این آزمایش شکست خورده به عنوان دلیلی بر حرکت و چرخش زمین یاد کنند و مردم را فریب دهند. آونگ فوکو فقط در یک جهت یکنواخت نوسان دارد بلکه گاهی در جهت عقربه ساعت و گاهی برخلاف آن نوسان دارد، گاهی حرکتی نمیکند و گاهی مدت زیادی در حرکت است. رفتار و حرکت آونگ در واقع بستگی به:

۱- نیروی اولیه برای حرکت و نوسان دارد! یعنی حرکت و سرعت آن بستگی به نیرویی که به آن وارد میشود دارد

۲- بستگی به دما و محیط که در آن آونگ به حرکت در می آید دارد، اگر محیط دارای دمای مختلف باشد سرعت حرکت آونگ تغییر میکند و این هیچ ربطی به چرخش زمین ندارد چرخش زمین کاملا بی ربط به آونگ است! نکته ای که اینجا مطرح میشود این است که اگر زمین در حقیقت چرخش دارد و آونگ را تحت تاثیر چرخش خود قرار میدهد، کسی نباید به آونگ نیرو وارد کند و آن را هل بدهد تا حرکت کند، بلکه باید صبر کنند تا حرکت زمین باعث حرکت آونگ شود و اگر چنین است که ادعا دارند پس هرچیزی در این جهان باید دچار تغییر بر اساس چرخش زمین شود و همه چیز باهم ۳۶۰ درجه بچرخد و تحت تاثیر قرار بگیرد و اینگونه است که نظم جهان برهم خواهد ریخت!

حال این ادعا بماند که جو هم با زمین درحال چرخش است و همه چیز همراه جو حرکت میکند و تنها خارج از جو میتوان حرکت زمین را حس کرد(اینجا هم مشکل دیگری برای آونگ فوکو ایجاد میشود) یک ماشین باید سرعتی متفاوت در قطب و استوا داشته باشد و همینطور هیچ آونگ ثابتی در جهان وجود نداشته باشد و همه رفتاری مانند فوکو از خود نشان دهند و خیلی ایرادات دیگر که دکتر سموئل برلی روبوتهام در کتاب زمین نه یک کره به آن پرداخته است و شما نیز میتوانید در گوگل برای اطلاعات بیشتر سرچ کنید.

و این آزمایش نه تنها یک آزمایش شکست خورده بود، بلکه نتوانست چیزی را به اثبات برساند

خب حال اگر زمین تخت و ثابت باشد، هواپیما ها باید با قوانین این زمین تخت و ثابت پرواز کنند و آموزش های پرواز بر این اساس داده شود اما آیا سندی وجود دارد که ثابت کند آموزش های پروازی هواپیما ها با توجه به قوانین زمین تخت و ثابت انجام میشوند؟ پاسخ مثبت است!

قوانین پروازی مطابق یک زمین تخت و بدون حرکت هستند.

کسی توان فرار از حقیقت را ندارد

مقاله ای از ناسا که مربوط به قوانین پروازی است و ثابت میکند هواپیما ها بر فراز یک زمین ثابت و تخت پرواز میکنند زیرا اگر زمین یک کره باشد ، هواپیما ها نیاز به محاسبه انحنا و تنظیم هواپیما بر طبق جو متحرک زمین دارند اما چون زمین کروی نیست قوانین پروازی مطابق زمین تخت و ثابت هستند.

بله در مقاله ناسا نوشته شده است که بر فراز یک زمین تخت و ثابت پرواز میکنیم

مقاله ناسا را میتوانید از لینک زیر دانلود کنید:

https://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88104main_H-1391.pdf

حال در ادامه در دو مقاله دیگر از NASA و FAA میخوانیم اتمسفر زمین ثابت بوده و زمین نیز تخت می باشد و حرکتی ندارد.

زمین در آموزش های پرواز و هوانوردی تخت و ثابت در نظر گرفته میشود..

در مقاله FAA نوشته شده زمین، تخت فرض میشود!!!  آن ها برای پرواز ها زمین را تخت در نظر میگیرند همینطور در مقاله ناسا نوشته شده زمین ثابت و تخت و بدون چرخش است!

یک خلبان باید برای آموزش بر روی یک کره میزان انحنا را مدام محاسبه کند و هواپیما را کنترل کند!  اگر زمین کرویست ،چرا در آموزش پرواز و هوانوردی آن را ثابت و تخت در نظر میگیرند ؟

مقاله FAA :

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.faa.gov/about/office_org/headquarters_offices/ang/offices/tc/about/campus/faa_host/labs/tgf/media/AircraftDynamicsModel.pdf&ved=0ahUKEwivw8iOoYPQAhUMEywKHWSfAwAQFggfMAA&usg=AFQjCNE1KAqi6IBMaoNeer0t3hbz_P0M_w&sig2=VLQ_B7v4ptGAjjkgLFYLgg

مقاله ناسا :

http://www.nasa.gov/centers/dryden/pdf/88104main_H-1391.pdf

در تصویر بالا اگر دقت کنید دو کلمه زمین ثابت و اتمسفر ثابت به کار رفته است که این تعاریف با زمینی که طبق گفته علم با سرعت ۱۰۰۰ مایل بر ساعت به دور خود، ۶۷ هزار مایل بر ساعت به دور خورشید، با بازوی کهکشان راه شیری با سرعت ۵۰۰ هزار مایل بر ساعت و درجهان درحال پرتاب با سرعت ۶۷۰۰۰۰۰۰۰ مایل بر ساعت است در تضاد است زیرا در فرض کرویت، زمین نمیتواند ثابت باشد اما حقیقت این است که زمین ثابت است.

من حقیقتا میخواهم بدانم که اگر زمین در حقیقت حرکتی دارد چرا هیچکس در طول تاریخ بشریت نتوانسته حرکت آن را به اثبات برساند یا حتی نشان دهد؟

احساس مشترک همگی ما این را به ما میگوید که زمین ثابت است و هیچ حرکتی ندارد.

اگر زمین همراه جو خود با سرعت ۱۰۰۰ مایل بر ساعت در حرکت است، سپس چرا خلبانان نیازی به جبران شتاب تا ۱۰۰۰ مایل بر ساعت ندارند؟ چرا هیچ مشکلی در پرواز ها ایجاد نمیشود؟ پرواز در یک اتسمفر دوار بسیار دشوار است و غیر ممکن به نظر میرسد. چرا در پرواز هایی که در خلاف جهت حرکت زمین (از غرب به شرق) انجام میشود مشکلی ایجاد نمیشود؟ قطعا این پرواز ها که گاه خلاف جهت چرخش زمین و گاه در جهت چرخش زمین هستند باید تفاوتی داشته باشند! تنها عاملی که بر پرواز ها تاثیر دارد جریان های آب و هوایی و باد ها هستند نه حرکت زمین.

تفاوت سرعت چرخش زمین(و البته جو زمین) در استوا و قطب ها نیز اشکالاتی در مدل کرویت زمین ایجاد میکند که متاسفانه نیروی جادویی گرانش نمیتواند در اینجا به کمک طرفداران کرویت زمین بیایید

زمین در استوا در حدود ۱۰۰۰ مایل بر ساعت درحال چرخش است(همچنین اتمسفر زمین نیز با این سرعت در چرخش است اما در قوانین پروازی که در بالا خواندید اتمسفر زمین را ثابت میدانستند)

“تئوری خورشید مرکزی، با قرار دادن خورشید در مرکز، تصور بشر را از آفرینش تغییر داد و این را به بشر آموخت که در یکی از سیارات سرگردان در یک فضای سرد و تاریک است و از نظر او این احتمال کمتر وجود دارد که برای زیستن هدف دار و با سربلندی خلق شده باشد که هدف او بعد از مرگ بهشت است”

-موریس کلاین-

زمین درحال چرخش فاقد حیات است!

در حقیقت اگر زمین درحال چرخش باشد در استوا سریعتر از قطب ها می چرخد و برخی نقاط در قطب ها هستند که اصلا نباید حرکتی داشته باشند.اما در حقیقت ما هرگز چنین چیزی را مشاهده نمیکنیم در حقیقت زمین کاملا ثابت است.

اگر زمین درحال چرخش باشد، شخصی که در کیتو (اکوادور) است باید در هرلحظه دوبرابر سریعتر از شخصی که در در نروژ است از غرب به شرق در حرکت باشد و اما کسی که در قطب شمال باشد بسیار آهسته تر نسبت به همه اینها در حرکت است اما آیا چنین چیزی حقیقت دارد؟

به ما گفته شده که زمین درحال حرکت است با این فرض پس هوا نیز درحال حرکت با همان سرعت زمین است بنابراین هوا در کیو(اکوادور) دو برابر سریعتر نسبت به نروژ درحرکت است

اما اگر چنین چیزی حقیقت داشته باشد یکسری مشکلاتی ایجاد میکند که ما در حقیقت شاهد آن نیستیم:

هنگامی که یک هواپیما از اسلو(پایتخت نروژ) خارج میشود و به سمت غرب در حرکت است، با بادی  با سرعت ۸۳۴.۹ کیلومتر بر ساعت مواجه میشود بنابراین این هواپیما باید با حداقل(کمترین) سرعت یک هواپیمای جت مسافر بری حرکت کند تا بتواند به راحتی حرکت کند

اما اگر به سمت شرق پرواز کند، باید به سختی از جت های خود استفاده کند تا با سرعت بیشتری در حرکت باشد

اگر شما برای پاسخ به این مثال های بالا بگویید این زمین است که حرکت میکند نه اتمسفر باز هم به اشکالات دیگری بر خواهیم خورد که متاسفانه کار را بدتر خواهد کرد.

در دو قطب زمین با سرعت بسیار آهسته در حرکت است.از آنجا که نصف قطر (= شعاع) زمین از مرکز به سطح است،آن فاصله حدود ۳۹۶۳ مایل است.

همه ما میدانیم که یک کوه نورد در ۲۰۰۰۰ فیت ارتفاع از سطح دریا در کوه ها،اکسیژن بطور قابل توجهی کمتر نسبت به سطح دریا ها برای تنفس دارد. با این حال، او در ارتفاعی کمتر از چهار مایل از سطح دریا است.

در برخی از نقاط ( کمتر از ده مایل از سطح دریا)، یک فرد از کمبود اکسیژن می میرد.همه اینها نشان می دهد که اکسیژن بیشتری در نزدیکی سطح دریا وجود دارد.(در سطح زمین)

یعنی با ارتفاع گرفتن هرچه بیشتر اکسیژن کمتر میشود چرا که هوا نازک تر است و مولکول های کمتری در هر متر مکعب وجود دارد. در نتیجه جو در سطح دریا فشار بیشتری نسبت به ارتفاعات بالاتر اعمال می کند.

با این تعریف،فشار اتمسفر(atm) در سطح دریا یک اتمسفر و ۷۶۰ میلی متر جیوه (۷۶۰mmHg)، که همان ۲۹.۹۲ اینچ جیوه در یک فشار سنج است که به طور متوسط ۱۴.۷ پوند بر اینچ مربع فشار رو به پایین به دلیل وزن هوای بالا است.

حال باید ببینیم برای ترکیب های گازی مانند اتمسفر زمانی که به دور از مرکز سیستم چرخش هستند چه اتفاقی می افتد؟ سرعت چرخش جو هوا (V) که فرمول آن V=2πr/T داده شده است که در آن r برابر است با  R + h، شعاع زمین R است و h میزان ارتفاع است(از سطح زمین) و T برابر ۲۴ ساعت است.

در هر سیستم چرخشی،بزرگتر شعاع r است،بزرگترین سرعت زاویه ای V است،بیشترین و بزرگترین حرکت زاویه ای (m V r) است و مقدار بیشتری از اینرسی و m نیز جرم است.

زمانی که چرخش زمین در نظر گرفته شود، ۲π/T ثابت است. بنابراین هر لایه جو باید یک سرعت زاویه ای متفاوت داشته باشد.سرعت زاویه ای  در ارتفاع بالاتر بیشتر می شود.

سرعت چرخشی در سطح زمین ۱۶۷۰ کیلومتر بر ساعت است اما اگر کسی به ارتفاع ۵۰۰ کیلومتر برود،سرعت چرخشی در این ارتفاع ۱۸۰۰ کیلومتر بر ساعت است (۵۰۰ m/s) که همان سرعت محیطی سانتریفیوژ گازی(مرکزگریز گازی) است.

به عبارت دیگر، برای حرکت همراه با زمین که به دور محور خود می چرخد،جو در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتر  در حال حرکت در ۵۰۰ متر در ثانیه است. نزدیک به سطح دریا اتمسفر باید ۱۶۷۰ کیلومتر بر ساعت و یا در حدود ۱۰۳۷ مایل در ساعت حرکت کند که در حدود  ۸۱ مایل در ساعت بیشتر است.

بنابراین در ۵۰۰ کیلومتر (حدود ۳۱۱ مایل از سطح دریا) فشار اتمسفر (گاز)  بیشتر از سطح دریا خواهد بود.

از آنجایی که ما می دانیم که فشار اتمسفر واقعی با افزایش ارتفاع کاهش می یابد، زمین نمیتواند چرخشی داشته باشد

و در آخر اگر زمین درحال چرخش باشد، اکسیژن باید بطور نسبی بیشتر از هیدروژن در ارتفاعات بالا باشد و همچنین هیدروژن بیشتر از اکسیژن در نزدیکی سطح دریا وجود داشته باشد و علت آن است که اکسیژن سنگین تر از هیدروژن است اما در حقیقت چنین چیزی را مشاهده نمیکنیم(که میگوید درصد اکسیژن با افزایش ارتفاع یکسان باقی می ماند و تنها مقدارش کاهش می یابد)

و اگر زمین در چرخش بود، مطابق گفته های بالا که توضیح میدهد گاز ها چگونه در یک سیستم چرخشی رفتار میکنند، حیات هرگز بر روی زمین به وجود نمی آمد.

پس نتیجه این است که زمین درحال چرخش نیست و کاملا ثابت است.

۲- تخت بودن زمین

سوره نوح ۱۹ «وَاللَّهُ جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ بِسَاطًا»

و خدا، زمین را چون فرشی برایتان بگسترد

سوره الرعد ۳ «وَهُوَ الذِی مَدَّ الأَرْضَ وَجَعَلَ فِیهَا رَوَاسِیَ».

اوست که زمین را امتداد داد، و در آن کوهها و رودها قرار داد

سوره الحِجر ۱۹ «وَالأَرْضَ مَدَدْنَاهَا وَأَلْقَیْنَا فِیهَا رَوَاسِیَ وَأَنْبَتْنَا فِیهَا مِنْ کُلِّ شَیْءٍ مَوْزُونٍ».

و زمین را امتداد دادیم و در آن کوههای عظیم افکندیم و از هر چیز به شیوه ای سنجیده در آن رویانیدیم

سوره بقره ۲۲ «الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الأَرْضَ فِرَاشاً وَالسَّمَاء بِنَاء وَأَنزَلَ مِنَ السَّمَاء مَاء فَأَخْرَجَ بِهِ مِنَ الثَّمَرَاتِ رِزْقاً لَّکُمْ فَلاَ تَجْعَلُواْ لِلّهِ أَندَاداً وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ»

آن خداوندی که زمین را چون فرشی بگسترد ، و آسمان را چون بنایی ، بیفراشت ، و از آسمان آبی فرستاد ، و بدان آب برای روزی شما از زمین هر گونه ثمره ای برویانید ، و خود می دانید که نباید برای خدا همتایانی قرار دهید

الْأَرْضَ بَعْدَ ذَلِکَ دَحَاهَا ﴿۳۰﴾

پس از آن زمین را با غلتانیدن گسترد

معمولا امتداد دادن و گسترش دادن و فرش کردن و همچون فرش بودن همگی مربوط به سطوح صاف است. تابحال دیده نشده است که شخصی فرشی را بصورت کروی ببافد. فرشها معمولاً همگی مسطح هستند. خداوند هرگز در قرآن از کلمه کره استفاده نکرده است،آشکار است که قرآن زمین را تخت و گسترده توصیف میکند.

علم در این باره چه می گوید؟

کوه Puntal del Tamborero
فاصله تا کوه: ۲۶۶ کیلومتر
ارتفاع ناظر از سطح زمین: ناظر در بالای قله کوه Puig de Galatzó قرار داشت که ارتفاع این کوه با توجه به ویکی پدیا: https://es.wikipedia.org/wiki/Puig_de_Galatz%C3%B3
در حدود ۱.۰۲۷ متر است که میشود ۳.۳۶۹ فوت بنابراین ارتفاع ناظر از سطح زمین ۳.۳۶۹ فوت است.
ارتفاع کوه: ۱۷۶۶ متر یا به عبارت دیگر ۵,۷۹۳ فوت است.
منبع ارتفاع ناظر و عکس در سایت عکاس:
https://beyondhorizons.eu/2016/09/01/puntal-del-tamborero-aragon-region-from-galatzo-peak-balearic-islands-260-kms/

نتیجه: کوه Puntal de Tamborero وقتی که از قله Puig de Galatzó به آن نگاه میکنیم، حدودا ۵۸۸۱ فوت زیر انحنا زمین باشد. بنابراین کوه Puntal de Tamborero باید به طور کامل در زیر انحنا زمین ناپدید شود اما ما میتوانیم این کوه را بطور کامل و شفاف در افق ببینیم.
محاسبات انجام شده در تصویر و سایت زیر:
https://dizzib.github.io/earth/curve-calc/

بالن های آماتور در ارتفاعات زمین را کاملا تخت نشان میدهند

اولین تصویر از زمین در ارتفاع ۶۰ مایلی (۹۶ کیلومتری) که توسط موشک وی ۲ در ۲۴ اکتبر ۱۹۴۶ تهیه شده را ببینید

در بلند ترین پرش جهان میبینیم که افق از دوربین داخل کپسول کاملا صاف دیده میشود اما وقتی خارج از کپسول را نشان میدهند افق کاملا کروی نشان داده شده است(به وسیله لنز فیش آی) که با فرض کرویت زمین اگر بخواهید چنین افقی را به این صورت منحنی مشاهده کنید باید از آی اس اس نیز ارتفاع بیشتری داشته باشید.

مهم نیست چقدر بالا بروید! هرچقدر که بالا بروید افق در سطح چشم شما و کاملا صاف است و این در یک کره با انحنا و شیب به سمت پایین کاملا غیر ممکن است.

خواهشا این را بیان نکنید که کره بزرگتر از آن است تا بتوانیم انحنا آن را مشاهده کنیم زیرا اگر به این موضوع معتقد هستید پس به این موضوع نیز معتقد هستید که کشتی ها به علت وجود انحنا ناپدید میشوند اما این دو باهم در تضاد هستند.

اگر زمین بزرگتر از آن است که حتی در ۲۰۰ کیلومتر ارتفاع از سطح زمین انحنایی مشاهده نمیشود پس چرا کشتی ها با ۳ تا ۵ مایل دور شدن از ناظر در ساحل، در افق ناپدید میشوند؟

همچنین در مقالات NASA و FAA که در بالا قرار دادیم به زمین تخت نیز اشاره شده بود. چطور میشود یک کره با چندین حرکت سرسام آور تخت و بدون حرکت در نظر گرفته شود؟ کمی با منطق فکر کنیم.

چرخشی که بر آونگ تاثیر میگذارد آن وقت در مسیر های پروازی و قوانین پرواز این چرخش به قدری ضعیف و بدون تاثیر است که زمین را ثابت در نظر میگیرند؟ خواهشا منطقی باشید.

احساس مشترک ما نیز تخت و ثابت بودن زمین را تایید میکند. نبود هیچ گونه حرکت و تخت بودن زمین کاملا با روش های علمی(مشاهده،آزمایش،اندازه گیری و تکرار) قابل اثبات است

تا اینجا دانستیم که دین،علم و احساس ما باهم بر سر تخت و ثابت بودن زمین توافق دارند. حال از یک کروی گرا بخواهید با استفاده از دین،علم و احساس حرکت زمین با تمامی حرکات ذکر شده برای زمین،انحنا زمین و بودن زمین در یک خلا بی کران را برای شما به اثبات برساند.

او نمیتواند و به خرافات و شبه علم متوسل میشود البته اکثر افراد متعصب اینگونه هستند و هرچقدر برای آن ها دلایل منطقی و عقلی آورده شود مانند برده ای می مانند که فقط گوش به حرف ارباب خود(شبه علم) میدهند.

اصلا مشارق و مغارب یعنی چه؟ خورشید از مشرق بالا می آید و در مغرب غروب میکند و این در به عنوان مثال یک شهر تنها یک مشرق و یک مغرب حساب میشود اما از آنجا که خورشید درحال چرخش به دور زمین است مکان های مختلف شاهد غروب و طلوع خورشید در ساعات مختلفی هستند بنابراین مشارق و مغارب برای آن به کار میرود و منظور قرآن نیز همین است مشارق و مغارب یعنی چندین مشرق و مغرب.

سوره الرحمن ۵۵ امین سوره قرآن است که این آیه در آن آمده است. اگر این سوره را مطالعه بفرمایید خواهید دید که علاوه بر دو مغرب و دو مشرق (آیه ۱۷) به دو دریا که پیش راند تا به هم رسیدند ! (آیه ۱۹)، به دو مروارید و مرجان که از آن بیرون می آید (آیه ۲۲) دو بهشت (آیه ۴۶) دو چشمه که در آن دو بهشت جاری است (آیه ۵۰) دو نوع میوه (آیه ۵۲) دو بهشت دیگر (آیه ۶۲) دو درخت و دو میوه (آیه ۶۸) صحبت میکند و مشخص و واضح است که خداوند در این سوره همه چیز را بصورت جفت نام برده است و همه چیز دریا، بهشت، میوه، درخت و باقی را دوتا دوتا نام میبرد و میتوان گفت مشرق و مغرب نیز به همین علت به دو مشرق و مغرب تبدیل شده اند.

آیه ۹ سوره مزمل (خدای مشرق و مغرب که خدایی جز او وجود ندارد، پس او را برای خود وکیل و نگهبان انتخاب کن) در اینجا خداوند از یک مشرق و مغرب صحبت میکند. آیه ۴۰ سوره معارج (پس قسم به خدای مشرق ها و مغرب ها که ما قادریم.) در این آیه خداوند به مشرق ها و مغرب ها اشاره میکند.

آیه ۵ سوره صافات (خدای آسمان و زمین و آنچه بین آنهاست و خدای مشرق ها) در اینجا نیز خداوند تنها به مشرق ها اشاره کرده است. هیچ اشاره ای به کره بودن زمین نشده مشارق و مغارب مشرق و مغرب و … هیچ ربطی به کرویت زمین ندارند و تنها مانند اشارات دیگر قرآن مثلا به دریا ها و یا کوه ها هستند.

خداوند در قرآن هیچگاه به حرکت زمین،کرویت زمین و وجود یک فضای خلا و بی نهایت اشاره نکرده است زیرا اصل آفرینش چنین نیست.

سوره طه آیه ۵۳

الَّذِی جَعَلَ لَکُمُ الْأَرْضَ مَهْدًا وَسَلَکَ لَکُمْ فِیهَا سُبُلًا وَأَنْزَلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَخْرَجْنَا بِهِ أَزْوَاجًا مِنْ نَبَاتٍ شَتَّى ﴿۵۳﴾

بار دیگر این آیه را که زمین را گهواره توصیف کرده توضیح میدهیم.

اگر مهدا را سرچ کنید متوجه این موضوع می شوید که به معنای محل آرامش کودک یا در کل به معنای محلی برای آرامش و آسایش است در حقیقت قرآن زمین را یک گهواره توصیف کرده(نه به علت حرکت زمین) بلکه به این علت که زمین مکانی برای زندگی و آرامش انسان است(حال کاری نداریم که انسان چه بلاهایی بر سر زمین آورده) اما زمین در کل برای انسان مانند یک گهواره برای یک کودک است.

در تصویر بالا شما شاهد هستید که کلمه مهدا که قرآن برای زمین به کار گرفته است به معنای محل آرامش است

۳- نمیتوان از زمین خارج شد

در سوره اعراف آیات ۲۴ و ۲۵ میخوانیم:

قَالَ اهْبِطُوا بَعْضُکُمْ لِبَعْضٍ عَدُوٌّ وَلَکُمْ فِی الْأَرْضِ مُسْتَقَرٌّ وَمَتَاعٌ إِلَى حِینٍ ﴿۲۴﴾

فرمود فرود آیید که بعضى از شما دشمن بعضى [دیگر]ید و براى شما در زمین تا هنگامى [معین] قرارگاه و برخوردارى است (۲۴)

قَالَ فِیهَا تَحْیَوْنَ وَفِیهَا تَمُوتُونَ وَمِنْهَا تُخْرَجُونَ ﴿۲۵﴾

فرمود در آن زندگى مى ‏کنید و در آن مى‏ میرید و از آن برانگیخته خواهید شد (۲۵)

آیات بالا اشاره بسیار جالبی به این موضوع دارند که هیچ بشری هرگز از زمین خارج نمیشود. شما در همین زمین به دنیا می آیید و در همین زمین روزی خواهید مرد.

همچنین در آیه ۳۳ سوره الرحمن میخوانیم:

یَا مَعْشَرَ الْجِنِّ وَالْإِنْسِ إِنِ اسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطَارِ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ فَانْفُذُوا لَا تَنْفُذُونَ إِلَّا بِسُلْطَانٍ ﴿۳۳﴾

اى گروه جنیان و انسیان اگر مى‏ توانید از کرانه ‏هاى آسمانها و زمین به بیرون رخنه کنید پس رخنه کنید [ولى] جز با [به دست آوردن] تسلطى رخنه نمى ‏کنید (۳۳)

آیا علم نیز این آیات را تایید میکند؟ بله قطعا!

به گفته دانشمند و مرد علم(لقب) بیل نای:

بله مسلما نمیتوانید خارج شوید

اما به داستان پردازی های تخیلی خودتان ادامه دهید

منبع این گفته:

www.aparat.com/v/IAX87

همانطور که دیدید یکی از معروفترین دانشمندان به این موضوع اعتراف کرده که انسان توان خروج از زمین را ندارد و زمین یک سیستم بسته است(گنبدی بر روی زمین قرار دارد که اجازه نمیدهد از آن خارج شویم) بله زمین یک سیستم بسته است و علم نیز این را تایید کرده است. همچنین دانشمندان خبر از کشف یک محافظ پلاسمایی در ارتفاع ۷۲۰۰ مایل از زمین داده اند http://www.ibtimes.com/invisible-plasma-shield-which-protects-earth-radiation-discovered-7200-miles-above-1730214

بله نمیتوان از زمین خارج شد این یک حقیقت است کلام خداوند حق است

همچنین میتوانید برای خواندن مقاله افسانه خروج انسان از زمین به سایت بنیان اندیشی مراجعه کنید و مقاله جناب آقای محمد نیسی را بخوانید

افسانه خروج انسان از زمین؟!

Share this post

27 comments

اضافه کنید
  1. علی ۱۶ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۹:۳۲ پاسخ دادن

    سلام ,ممنون از مطالب جالبتون
    یه سوال داشتم , در زمین تخت خورشید از زمین دور میشه و طبق این نظریه باید خورشد رو تو شب حداقل به صورت ستاره دید ,اگه میشه توضیح دهید

    • flatearther ۱۶ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۱۱:۲۸ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما دوست عزیز
      پاسخ آماده ای را که برای یک دوست دیگر توضیح داده بودم برای شما در اینجا قرار دادم:
      بنده توضیحات را بصورت خلاصه در اینجا مینویسم اما توضیحات اصلی را میتوانید از مقاله کامل زمین تخت دریافت کنید:
      http://yon.ir/zIWU4

      شب و روز در زمین تخت با حرکت خورشید بر فراز زمین در سه مدار استوا،راس السرطان و راس الجدی به وجود می آید.خورشید سفر خود را از مدار راس الجدی آغاز می کند. در انقلاب زمستانی سرعت خورشید سریعتر نسبت به زمان های دیگر است و در مدار بزرگتر در حرکت است و به دور زمین میچرخد. در سه ماه آینده، هر روز خورشید کمی مسیر و مدارش کوچکتر و از سرعتش کاسته میشود تا زمانی که در اعتدال بهاری خورشید مسیری مارپیچی از راس الجدی به استوا میگیرد. سپس برای سه ماه آینده، هر روز مدار خورشید کوچکتر و از سرعتش کاسته میشود تا زمان انقلاب تابستانی و زمانی که درحال حرکت در مدار راس السرطان است.
      هنگامی که خورشید به کوچکترین مدار خود میرسد سپس مسیری همانند قبل اما بطور برعکس در پی میگیرد و سفر خود را به مدار راس الجدی شروع میکند. برای سه ماه آینده، بار دیگر خورشید شروع به گسترده کردن مدار و افزایش سرعت خود تا زمان اعتدال پائیزی میکند و سپس خورشید به استوا بر میگردد.
      در سه ماه آینده خورشید مدارش را گسترده تر و سرعتش را تا زمان انقلاب زمستانی افزایش می دهد که آخرین و بزرگترین مدار و بیشترین سرعت را دارا است و همین چرخه دوباره تکرار و تکرار میشود.
      به دلیل کوچک بودن خورشید، وجود جو و موانع طبیعی و شکسته شدن نور خورشید، خورشید نمیتواند تمامی سطح زمین را روشن کند. اگر شما جو زمین را از مدل زمین تخت حذف کنید، خورشید در زاویه ۳۰ درجه از افق زمانی که مستقیما بالای ایران است در آمریکا قابل رویت خواهد بود.

      موفق و سربلند باشید

  2. جعفر عربگری ۱۶ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۲۰:۳۶ پاسخ دادن

    سلام علیکم
    میگن روزی یه چاقو ساز در زنجان، هفته ای یک چاقو می ساخت و اونو می فروخت
    بعدها که مشتری اون زیاد شد روزی هفت چاقو می ساخت ولی کیفیت کارش حتی به ۵۰% قبلی ها نمی رسید هر چند که قیمت جنس رو پایین آورده بود تا محصول در دستش نمونه.
    بعد از مدت ها تونست روزی ۱۰ چاقو درست کنه ولی قیمتش به ربع اون یک چاقوی یک هفته ای رسیده بود و کیفیتش به ۳۰%.
    دوست عزیز!
    اینکه تند تند اقدام به انتشار مطالبی کنید که هر گاه ایراد علمی یا منطقی یا عقلی اون گرفته بشه تازه بفرمائید که بله، خودم هم چندان برام هضم شده نیست، کار درستی نخواهد بود و این کارها جایی در علم نیز ندارند.
    شخص بنده یا امثال من نیز این مسائل براشون آنقدر بی اهمیت هستند که دغدغه ای براش نداریم تا مشغولیتهای کاری و زندگی مونو رها کرده و هماهنگ با ادعاهای جدید تختگرایان، بلافاصله جوابیه بدیم تا دوستان متوجه بشن که این مطالب صحیح نیست.
    در واقع ما توی یه باغ دیگه هستیم و اگه جسارتی نباشه این ادعاها مثل نیش پشه برای فیل می مونه، چون مطمئن هستیم که علم راه خودشو میره و اگه کسی راهی به جز علم بره هر ادعایی می تونه داشته باشه، و البته کسی مانع مسیر فکری کسی دیگه نخواهد شد.
    ولی شخصا احساس می کنم که ممکنه کسانی هم باشند که در اثر بی اطلاعی، به شبهه بیفتند لذا گاهی از سر ذوق، سیاهه ای می نویسم.
    علم راه و روش خودشو داره. ابزارهای علم بسیار ساده و در عین حال قدرتمند هستند. ابزارهای علم بصورت خوابنما یا صلاحدید حزبی، انتخاب نمیشن. درستی اونا امری قطعی است که احدی در دنیا نمی تونه درستی اون ابزار و روش ها رو رد بکنه.
    یکی از ابزارهای علم، اصل «مثال نقض» هست. مظمئنا به اون برخورد کرده اید ولی خب، چون در گرایش فکری و تحصیلی شما نبوده، چندان اهمیتی به اون نداده اید. مثال هایی خواهم زد و به کمک همین امر، ثابت خواهم کرد که تمام این زحماتی که شما می کشید و تمام زحماتی که خوانندگان شما تقبل کرده و مطالعه و نظر میدن، کاری بیهوده است زیرا تنها با یک مثال نقض ثابت میشه که زمین، اقلا تخت نیست.
    مثال نقض چیست توضیح دهید؟
    از نظر عقلی و منطقی، هرگز نمی توان با آوردن هزاران مثال برای درستی یک ادعایی، صحت اون ادعا رو در حالت کلی ثابت کرد
    مثلا از موجودی برای شما توصیف می کنند:
    دو دست و دو پا داره >>>> و شما میگید>>>> پس انسانه
    دو چشم و دو گوش داره>>>> و شما میگید>>>> پس انسانه
    دو لب و بینی داره>>>> و شما میگید>>>> پس انسانه
    روی سرش مو داره>>>> و شما میگید>>>> پس انسانه
    ۵انگشت در هر دست و هر پا داره>>>> و شما میگید>>>> پس انسانه
    میوه و هر نوع غذایی می خوره>>>> و شما میگید>>>> پس انسانه
    روی دو پا راه میره و میدوه>>>> و شما میگید>>>> پس انسانه
    و…
    چون دوست دارید با انسان تطبیق بدید پس همه علائم انسانو در اون می بینید و کاری به تضادش ندارید!
    اگر میلیاردها نمونه از این جملات هم گفته بشه، در روش علمی، هرگز نمیگن اون انسانه، بلکه میگن تا حالا شباهت به انسان داره ولی قطعا نمی تونیم بگیم انسانه.
    علم چی میگه؟
    میگه اگه بتونیم فقط و فقط یه مثال بیاریم که با انسان جور در نیاد تمام این ملیونها شباهت در یک آن به باد میره
    کافی است بفهمیم که ایشون دارای دمی یک متری و پشمالوستX
    دیگه نمیگیم خیلی خب، ما در مورد دم این جناب، فعلا کاری نداریم و تا حالا نتونستیم جوابی براش بیابیم ولی همه شواهد جز دمش، میگن که این موجود، انسانه!
    اینگونه استدلال کردن، هرگز در علم راه نداره. و اصولا بهش استدلال علمی نمیگن بلکه بهش میگن استقرای ناقص و آموزشش در علم، فقط جهت اینکه اشاره کنن که نباید وارد اینگونه مسیرهای اشتباه بیفتین به کار میره.

    اگه آشنایی با ریاضیات داشته باشین مثلا در مورد اعداد اصم یا گنگ، باز وضعیت به همینگونه هست
    اگه ادعایی بشه که «جمع هر دو عدد گنگ، باز عددی گنگ است»
    میتونیم بسیار فراتر از بینهایت(در ریاضیات به اون میگن به تعداد ناشمارا) مثال بیاریم که جمع هر دو عدد گنگ، بشه عددی گنگ.
    ولی هرگز به هیچ دانش آموزی یاد نمیدیم که تمام اعداد اصم رو مثال بزنه!!! که البته غیر ممکنه بتونه چنان کاری بکنه.
    بهش یاد میدیم که اگه تونست مثال نقض بیاره، اونوقت اون ادعا بالکل رد خواهد شد.
    میگه بله پیدا کردم جمع هر عدد اصم با قرینه اش، میشه صفر، که گویاست نه اصم.
    میگیم پس ادعا باطل شد پس جمع هر دو عدد اصم، اصم نیست.

    اشکال کار شما، اثبات به روش مثاله، البته جالبه که اغلب مثالهای شما هم اشتباهه!

    اصل مثال نقض:
    این اصل میگه، اگه برای هر ادعای کلی، بتوان فقط یک مثال نقض آورد، اون ادعا، بالکل از درجه اعتبار ساقطه.
    همچنین با آوردن مثال های فراوان بر درستی یک ادعا، نمی توان درستی اون ادعا رو در حالت کلی ثابت کرد.

    شما میگید آرم سازمان ملل، باورهای مردم پیشین، احساس خودمان، حرکت ظاهری خورشید و ماه و ستارگان، دوربین سوپر زوم، سوپر مون، خورشید سیاه، و… همه و همه میگن زمین تخته!
    توجه کنید که تمام اینا مثال هستند نه اثبات. و البته مثالهای اشتباه هستند.
    چون امروز حوصله دارم مثلا به عنوان نمونه، در مورد دلیل تخت بودن آرم سازمان ملل، براتون توضیح میدم.
    ابتدائا میشه بگید چه جوری میشه نقشه یه کره سه بعدی رو بر روی کاغذ مسطح ترسیم کرد؟
    جواب: غیر ممکنه
    ولی سازمان ملل به هر حال باید نقشه کلیه کشورهای زمینو بر آرمش قرار بده، پس مجبوره نقشه تخت انتخاب بکنه چون اگه کره می گرفت به دلیل سه بعدی بودن، نمی تونست مهر یا آرم اونو بر روی کاغذ بزنه چون اقلا نیمی از سطح زمین در یک کره ۳ بعدی قابل مشاهده نیست.
    پس عزیز دلم، آرم سازمان ملل، به بهترین وجه و زیبایی و رسایی طراحی شده که بصورت خیلی ساده تونسته کلیه قاره ها رو نشون بده.

    در همه ادعاهاتون، همینگونه، یکطرفه به قاضی رفتنه و در نتیجه راضی برگشتید.

    اما نوبتو بدم به ادعایی که در این صفحه دارید یعنی ادعای «از نظر علم و دین، زمین تخت است»!!!
    مطمئن باشید که:
    الف – علم هرگز چنین ادعایی نکرده
    ب – دین هم هرگز چنین ادعایی نکرده

    بنده فعلا کاری به کروی بودن یا نبودن زمین ندارم ولی می خوام با مثال نقض، فقط ادعای شمارو بررسی کنم

    مثال نقض ۱
    قطعا قبول دارید(همانطوری که قبلا تایید کردید) که در یک زمین تخت، هرگز ممکن نیست در نیمه بالاتر از خط استوا(نیمه شمالی زمین) و در نیمه پایین تر از خط استوا(نیمه جنوبی زمین)، جهت گردش خورشید و ماه و ستارگان، کاملا برعکس هم باشند.
    این یک مثال نقض برای ادعای زمین تخت هست.

    مثال نقض ۲
    طبق مدل زمین تخت، برای تشکیل تابستان و زمستان، خورشید باید در سه مدار شمالی و استوایی و جنوبی گردش بکنه که نحوه انتقال از مداری به مدار بعدی چندین ماه به درازا می کشه با تمام توصیفاتی که دارید.
    ای دل غافل!
    لابد قبول دارید که در زمین تخت، طول مدار استوایی خورشید(محیط دایره ای که خورشید در آسمان خط استوا اونو طی می کنه – هنگام همان بهار و تابستان)، باید قطعا از مدار شمالی خورشید بیشتر باشه.
    همچنین مدار گردش جنوبی خورشید باز از مدار استوایی اش درازتره و حتی بیش از ۲ برابر مدار شمالی است.
    میدونیم که تابستان ما زمستان جنوبی هاست و بهار و پاییزمون جابجاست، پس بذارید ساده تر بگم:
    خورشید در مدار شمالی در یه مسیری دایره ای به می گرده(در تابستان شمالی ها)
    خورشید در مدار استوایی در یه مسیری دایره ای به طول اقلا ۱.۵ برابر محیط دایره شمالی می گرده(در بهار و پاییز شمالی ها)
    خورشید در مدار جنوبی در یه مسیری دایره ای به طول اقلا ۲ برابر محیط دایره شمالی می گرده(در تابستان جنوبی ها)

    با این اوضاع، خورشید در تابستان ما، یک دورش ۲۴ ساعت طول می کشه
    وقتی زمستان بشه از آنجایی که مدار خورشید، طولش(محیطش) اقلا ۲ برابر شده، پس خورشید مجبوره یکی از این دو وضعیت رو داشته باشه:
    یا باید سرعتشو ۲ برابر کنه تا اون مسافت دوبرابری رو در مدت همون ۲۴ ساعت طی بکنه و یا باید بدون تغییر سرعت همه دایره هاشو بگرده!!!

    حالت اول: اگه سرعتشو ۲ برابر کنه
    در این حالت، روزهای تابستانی نیمه جنوبی (و همچنین زمستانی ما)، حداکثر ۶ ساعت به طول خواهد انجامید یعنی ساعت ۹ خورشید طلوع میکنه و به سرعت در سر ساعت ۳ غروب میکنه، چون سرعتش زیاد شده.
    این اتفاق هرگز در جهان نه دیده شده و نه ممکنه.

    حالت دوم: اگه خورشید هیچ تغییری در سرعتش نده
    در اینصورت، چون مسافت ۲ برابر هست پس یک بار دور زدن خورشید، ۴۸ ساعت طول خواهد کشید یعنی هم زمستان ما و هم تابستان جنوبی ها دارای روزهای ۱۲ ساعتی و شبهای ۳۶ ساعتی خواهد بود.
    این اتفاق هم نه هرگز رخ داده و نه ممکنه.
    پس خورشید هرگز در زمین تخت نمی تونه تغییر مدار بده تا فصلها رو تولید بکنه
    یعنی مدل زمین تخت باطل است.

    مثال نقض ۳
    در آیه ۱۷ سوره رحمان، داریم «رب المشرقین و رب المغربین» یعنی رب ۲ شرق و رب ۲ غرب است.
    ولی در مدل زمین تخت، هرگز این امر درست نیست که ۲ شرق و ۲ غرب داشته باشیم.
    جالبه که حتی ۱ شرق و ۱ غرب هم در مدل زمین تخت نداریم.
    در اصل، وقتی شما در زمین تخت، به شرق و یا غرب اشاره می کنید یعنی دارید به قطب جنوب زمین اشاره می کنید چون در زمین تخت وقتی امتداد خطی رو که مشرق شهرتونو به مغربش وصل می کنه طی کنید به قطب جنوب می رسید.
    قبلا نیز این حقیقتو خدمت شما عرض کرده بودم ولی در شگفتی تمام به جای جواب دادن، گفته بودید اینکه چیزی نیست در زمین کروی هم وقتی به شرق و غرب اشاره می کنید به فضا اشاره می کنید!
    (ما فعلا نمیگیم زمین کروی یا هر شکل دیگریه، چون اون اثبات می خواد نه مثال.)
    اشکال اول این جواب شما این بود که ما از مدل تخت ایراد گرفتیم ولی شما به جای جواب به ایراد، فرافکنی کرده و نسبت نادرستی رو به زمین کروی نسبت داده اید ولی ایراد تخت همچنان سر جا هست و رفع نشده.
    اشکال دوم اینه که، وقتی کسی آدرس می پرسه و شما به سمت شرق یا غرب اشاره می کنید طرف باید بر روی زمین حرکت بکنه و در امتداد شرق یا غرب بره نه اینکه سوار بر نور لیزر شده واز جو خارج بشه.
    مثلا وقتی شما با هواپیما می خواهید از شهر الف به شهر ب برید همیشه هواپیما در بین مسیر ارتفاع ثابتی نسبت به زمین میگیره و جلو میره هرگز بصورت مورب به سمت فضا نمیره تا از جو خارج بشه.
    محک وصل کردن نقطه مشرق شهر یا روستامون به نقطه مغرب، عاقلانه ترین کار برای نشون دادن شرق و غربه.
    آیا این محک مشکلی داره؟(مطمئنا نخیر)
    آیا این محک در زمین تخت کار می کنه؟(مطمئنا نخیر)

    حالا چرا خدا گفته رب ۲ مشرق و رب ۲ مغربه؟
    غرب شهر شما، شرق شهر بعدی است و غرب شهر بعدی، شرق شهر بعدی تره، و…
    حالا اگه شرق و غرب شهرتونو با یه خط در سطح زمین به هم وصل کنید و غرب شهرتونو با یه خط به غرب شهر بعدی متصل کنید و اینکارو تا هر کجا که ممکنه انجام بدید نهایتا میرسید به شرق شهرتون.
    بدون اینکه ذره ای به چپ و راست منحرف شده باشید با یه خط صافی که بر روی سطح زمین کشیده اید و فقط در جهت شرق به غرب حرکت کرده اید و هیچ ناحیه جغرافیائی دیگه ای به جز شرق و غرب رو لمس نکرده اید.
    اما در زمین تخت چه؟
    مشرق شهرتونو اگه به مغربش با یه خط صاف بر روی زمین وصل کنید و غرب شهرتونو با یه خط صاف دیگه به غرب شهر دیگه وصل کنید، در کمال تعجب، در همین ابتدا، این دو خط با هم زاویه خواهند ساخت که هر کدام از این خط ها رو دنبال کنید قطعا از قطب جنوب سر در میارید پس در اصل نه شرقی دارید و نه غرب.
    آیا خدا چرا از غرب و شرق نام برده ولی از قطبین نام نبرده؟
    البته شرق و غرب کل زمین هست ولی قطبها فقط دو نقطه کوچک هستند.
    در هر لحظه از زمان در نیمه روز زمین، یک شرق داریم و یک غرب
    در همان حال در نیمه تاریک هم، یک شرق داریم و یک غرب
    در واقع نقطه غرب تاریک همان شرق روشن و شرق تاریک هم غرب روشن هست و رنگه متفاوت هستندپس یک شرق و غرب در روز و یک شرق و غرب در شب داریم میشه ۲ شرق و ۲ غرب.
    نتیجه اینکه، طبق این آیه صریح از قرآن، با قاطعیت تمام می تونیم بگیم که زمین هرگز تخت نیست.
    و این یعنی دین هرگز نمیگه زمین تخته، یعنی ادعای شما باطل است.

    البته همانطوری که قبلا هم گفته شده تمام آیاتی که تعبیر تخت بودن رو در اونا جسته اید یا ناقص معنی شدند یا جهتدار معنی شده اند و یا بدون توجه به سیاق و به شیوه تقطیعی معنا شده اند و یا با افسانه و تخیل اندوده شده اند.
    البته این متنو نه برای دفاع از کرویت زمین، که برای رد تخت بودن نوشتم.
    همانطوری که عرض شد برای رد یه ادعای کلی، فقط یه مثال نقض کفایت می کنه ولی بنده ۳ مثال نقض آوردم.
    از مباحث زیبایی که در مطالب شماست همانا در اختیار نبودن هیچ تصویری از زمین که توسط ماهواره ها یا فضاپیماها گرفته شده باشند هست و صد البته این نه ثابت می کنه که زمین کروی نیست و نه ثابت می کنه که زمین تخت هست.
    بلکه ثابت می کنه با یه پنهان کاری بزرگی روبروییم که می تونه این باشه که بشر از جو زمین خارج نشده و دوربینی هم به اون طرف نفرستاده که هماهنگ با مقاله نبود تصاویر ماهواره ای بنده هست و نیز هماهنگ با عدم سفر به ماه هست که بسیاری از عاقلان جهان بر اون صحه گذاشته اند.

    • حسین ۱۷ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۲۰:۵۶ پاسخ دادن

      ممنون از نظرتون…. عالی بود…
      داخل خود متن تناقضات زیادی وجود داره، نمیدونم هدف از پخش این نظریات و مطالب چیه؟
      یه سوال دیگه که دارم ازشون اینه ک اختلاف ساعت، و تفاوت شب و روز رو چطور توجیه میکنند؟

    • flatearther ۲۰ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۸:۰۱ پاسخ دادن

      سلام بر شما
      ابتدا بابت تاخیر عذر خواهی میکنم چون یک مدت خارج از شهر بودم و پس از بازگشت هم سایت بنده بنابردلایلی برای حدود ۴۸ ساعت از دسترس خارج بود.
      به سراغ مثال های نقض شما میرم.
      مثال نقض ۱
      بله کاملا قبول دارم که خورشید،ماه و ستارگان در نیمه های شمالی و جنوبی چرخش هایی خلاف یکدیگر دارند و البته این چرخش ها میتواند ناشی از حرکت خود آن ها و تغییر زاویه دید ما باشد. حرفی که بنده میزنم کاملا قابل آزمایش است کافیست آزمایش کنید.
      به خاطر دارم یک کلیپ تایم لپس چرخش آسمان از یوتیوب برای شما فرستادم که به علت نداشتن قند شکن نتوانستید ببینید اما کلیپ را در آپارات آپلود کردم و فرستادم که احتمالا باید دیده باشید. در آن کلیپ با تغییر زاویه و جهت دوربین به سمت شرق،غرب،شمال و جنوب، جهت چرخش ستارگان تغییر میکرد. دوربین در استرالیا قرار داشت اما آسمان هم ساعت گرد میچرخید و هم پادساعتگرد.
      در رابطه با قطب جنوب و چرخش برعکس خورشید نیز باید بگویم که تایم لپس های فیک بسیاری ساخته شده که اثبات نیز شده که آن ها فیک هستند. شما که تجربه بسیاری در بررسی و تحلیل دارید به خوبی میتوانید این را در کلیپ های مرتبط ببینید.
      مثال نقض ۲
      بله در این مورد هم حق با شماست درست فرمودید اما یک نکته را در نظر نگرفتید. در مدل زمین تخت، وقتی خورشید در راس الجدی است، سرعت آن دو برابر نسبت به قبل است. حال شما میگویید که این باعث کوتاه شدن روز های تابستان جنوبی میشود اما این درست نمی باشد. چرا که نیمه جنوبی در محدوده بیشترین تابش خورشید قرار دارد(۹۰ درجه) و وقتی به عنوان مثال آمریکای جنوبی وارد محدوده نور خورشید که زمین را روشن کرده است میشود، زمان بسیاری طول خواهد کشید تا از آن خارج شود چرا که دقیقا از مرکز یا از وسط این محدوده تابشی عبور کرده و بیشترین نور و گرما را دریافت میکند و علت کوتاه بودن شب ها نیز همین می باشد. اما در نیمه شمالی! وقتی خورشید بصورت ۹۰ درجه به قسمت جنوبی میتابد، همانطور که گفتیم این به معنای بودن نیمه جنوبی در مرکز تابش خورشید است اما نیمه شمالی در مرکز آن قرار ندارد و خورشید مایل به نیمه شمالی میتابد و در نیمه شمالی زمستان است. روز ها کوتاه هستند چرا؟ چون نیمه شمالی در گوشه ای از محدوده تابشی خورشید قرار دارد به همین علت است که در زمستان خورشید را مستقیم و ۹۰ درجه بالای سر نمیبینیمو در نیمه شمالی روز ها کوتاه هستند و شب ها طولانی چرا که نیمه شمالی در گوشه و یا کناره ای از محدوده تابشی خورشید است اما نیمه جنوبی در مرکز تابش قرار دارد.
      بنده در آینده یک پست کامل از این موضوع در سایت قرار خواهم داد تا به بررسی اشکالات بپردازیم.

      مثال نقض ۳
      در این مثال نقض هم شما به نکته درستی اشاره کردید. اما مشرق ها و مغرب ها به معنای حقیقی، به معنای طلوع و غروب خورشید است. در زمین تخت هیچ مسیر هوایی ای وجود ندارد که مارا از شرق به غرب و سپس به قطب جنوب برساند.
      سوره الرحمن ۵۵ امین سوره قرآن است که این آیه در آن آمده است. اگر این سوره را مطالعه بفرمایید خواهید دید که علاوه بر دو مغرب و دو مشرق (آیه ۱۷) به دو دریا که پیش راند تا به هم رسیدند ! (آیه ۱۹)، به دو مروارید و مرجان که از آن بیرون می آید (آیه ۲۲) دو بهشت (آیه ۴۶) دو چشمه که در آن دو بهشت جاری است (آیه ۵۰) دو نوع میوه (آیه ۵۲) دو بهشت دیگر (آیه ۶۲) دو درخت و دو میوه (آیه ۶۸) صحبت میکند و مشخص و واضح است که خداوند در این سوره همه چیز را بصورت جفت نام برده است و همه چیز دریا، بهشت، میوه، درخت و باقی را دوتا دوتا نام میبرد و میتوان گفت مشرق و مغرب نیز به همین علت به دو مشرق و مغرب تبدیل شده اند.
      آیه ۹ سوره مزمل (خدای مشرق و مغرب که خدایی جز او وجود ندارد، پس او را برای خود وکیل و نگهبان انتخاب کن) در اینجا خداوند از یک مشرق و مغرب صحبت میکند.
      آیه ۴۰ سوره معارج (پس قسم به خدای مشرق ها و مغرب ها که ما قادریم.) در این آیه خداوند به مشرق ها و مغرب ها اشاره میکند.
      آیه ۵ سوره صافات (خدای آسمان و زمین و آنچه بین آنهاست و خدای مشرق ها) در اینجا نیز خداوند تنها به مشرق ها اشاره کرده است.
      هیچ اشاره ای به کره بودن زمین نشده مشارق و مغارب مشرق و مغرب و … هیچ ربطی به کرویت زمین ندارند و تنها مانند اشارات دیگر قرآن مثلا به دریا ها و یا کوه ها هستند. اگر دقت کنید نکته موجود در این آیات را می یابید. در حقیقت از قرآن نمیشود شکل اصلی زمین را استخراج کرد اما میشود از آن در نتیجه گیری ها کمک گرفت. مثلا در آیاتی خداوند فرمود که ستارگان از ورود شیاطین به آسمان ها جلوگیری میکنند. یا آسمان روزی از جای کنده شده،شکاف برداشته و فرو خواهد ریخت که این با توجه به کروی بودن زمین بی معنی است.
      موفق و سربلند باشید
      درپناه حق

      • جعفر عربگری ۲۰ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۲۲:۱۷ پاسخ دادن

        دوست عزیز
        از قرار معلوم، بنده باید جور اینو بکشم تا قوه تجسم و تخیل دوستانو تقویت کنم تا مثلا برای اینکه بفهمیم که یک دوچرخه وقتی روبه جلو حرکت می کنه اگه از سمت راست دوچرخه بهش نگاه کنی چرخاش ساعتگرد، و اگه از سمت چپ نگاه کنی چرخاش پاد ساعتگرد می گردند تا برای این امر بدیهی مجبور نشیم بلند شیم بریم توی حیاط خونه مون و یا احیانا توی خیابون و کنار دوچرخه قرار بگیریم و این اتفاق ساده رو از نزدیک تجربه کنیم. ولی اشکالی نداره اگه چنین جور کشیدنی منجر به حل مشکلی بشه و یه استعدادی رو در دوستی تقویت کنه که همیشه کمکش کنه، بنده ۱۰۰ بار با جان و دل اینکارو می کنم. و البته کسانی که رشته های مهندسی و علوم می خونن این جنبه از استعداد شون قطعا سالها قبلتر باید فعال شده باشه و گرنه منجر به ترک تحصیل یا شکست تحصیلی خواهد شد.
        دریافت شما از یادداشت و نظر بنده، اونی نیست که منظور بنده بوده و نوشته ام لذا اشکال هنوز پابرجاست چون توجه تون به چیزی است که من نگفتم مثلا بنده دارم به ماه اشاره می کنم و شما به انگشت من نگاه می کنید! البته این یه مثل هست ولی به اتفاقات مابین ما شبیه تر بود و امیدوارم اونو فقط مثل بگیرید چون مثل ها به سرعت منظور آدمو می رسونن و نیازی به توضیح زیاد نمیشه.

        دریافت شما از مثال نقض ۱ غلط بود:
        راجع به اون کلیپ تون من نگفتم که ندیدمش بلکه گفتم این لینکتون برام باز نمیشه محتواشو برام بگید تا بفهمم کدامیک از کلیپ هاییه که دیده ام. و میدونید که اکثریت قریب به اتفاق کلیپ هاتون از نظر بنده دارای اشکال در درک مساله ای هستند که دارند توضیح میدن، و بقیه کلیپ هاتونم فقط به کمک تصویر و انیمیشن میسر میشن و در عمل وجودش محاله.
        مثلا کلیپی که اقدام به اندازه گیری شیب دریا به کمک لیزر بر سطح دریاچه میکنه واقعا خیلی سرشار از خطاهای ابزاری و انسانی و عدم درک از اندازه گیری هست و عوامل اون اصولا هیچ از مهندسی نمیدونن.
        عکس هایی که مثلا انتهای افق دیدو به جای یه دایره در ۳۶۰ درجه دیدن، یه خط صاف نشون میده که امری محاله.
        یا انیمیشن هایی که نحوه گردش ماه یا خورشیدو در زمین تخت نشون میدن هم جزء محالات بوده و در عمل نمی تونن وجود داشته باشن
        یا کلیپی که نحوه گردش یه دیسک مغناطیسی رو بر روی میدان نشون میده هم فقط در شرایط وجود جاذبه زمین میسر هست نشون به اون نشون که کافی است اون میزی که تجهیزات روشه، از حالت افقی به حالت عمودی برگرده ، یا اون فرفره ای که بر روی میدان داره می چرخه کافیه کل اون سیستم رو بصورت زاویه دار مثلا عمودی استیبل کنید در اون صورت چنان چیزی دیگه قابل انجام نخواهد بود.
        همه کلیپ هایی که لینک میدید متاسفانه همین اشکالات درش موج میزنه و لذا علم اهمیتی به اینا نمیده چون اعتبار علمی ندارن و از حداقلهای شرایط آزمایشهای علمی هم فرسنگها فاصله دارند.
        در مورد تفاوت چرخش ستارگان و خورشید و ماه در نیمه بالا و پایین خط استوا، خودتون کمترین شکی ندارید پس به دنبال تضعیف باور خود نگردید. ما بازی با دوربین و زاویه نمی کنیم هر چند که اگه بازی هم بکنیم برا حفظ صداقت و اعتبار آزمایش، نباید زاویه دوربینو از شمال تا جنوب تغییر داد، بلکه صاف بر روی یه نصف النهار باید از بالای استوا به پایین استوا بلغزیم بدون اینکه دوربینو بچرخونیم.
        اصلا اینا به کنار، انیمیشن هایی که خودتون از چرخش خورشید و ماه در کانال تلگرام و آپارات تون گذاشتید هر نوع شبهه ای رو در مورد تفاوت چرخش در زمین تخت رد می کنه، ولی شما شک داشته و قبول می کنید که بله چرخش شمال و جنوب متفاوته!
        دقت کنید که شمال و جنوب حتما قطبها نیستند بلکه فقط یه مدار مثلا ۳۰ درجه بالاتر و پایین تر از استوا هم لذای تست جهت گردش اجرام سماوی خیلی کفایت می کنه.
        ما در اینجا بحثی از کروی بودن نداریم داریم میگیم این تفاوت در گردش اجرام سماوی، تخت بودن زمینو باطل می کنه.

        دریافت شما از مثال نقض ۲ هم غلط بود:
        متاسفانه ارتباط ما آنلاین نیست و مشکل دیگه اینکه مثل تلگرام چت نداریم که بنده بصورت تصویری و هندسی، اشکال تفکر شما از خورشید نیمه جنوبی رو در لحظه نشون بدم.
        بسیار بد به خطا میرید، ضمن اینکه هیچ دلیلی نداره خورشید در زمین تخت وقتی به نیمه جنوبی میره خود به خود هم سرعتش زیاد بشه و هم پروژکتورش قویتر و در عین حال بازتر بشه تا بدون تغییر نور بتونه گستره زیادی رو تحت پوشش بده!
        از این بگذریم. با این فرض که تمام اشکالات این تصور و فرض شما رو نادیده بگیریم. یعنی فرض کنیم بله همون چیزی که شما میگید برای خورشید اتفاق بیفته.
        چشم.
        ما موقع اندازه گیری زمان عبور خورشید، هرگز به گستردگی قاره های جنوبی کاری نداریم بلکه ما رفتیم و مثلا نشستیم در یه نقطه ای مثل سیدنی استرالیا(امیدوارم در اونجا شما هم مثل بنده دوستانی داشته باشید که باهاشون در تماس باشید).
        حالا تابستان سیدنی میشه و چون مدار خورشید اقلا دو برابر طولانیتر شده پس طبق ادعای شما، سرعت حرکت خورشید هم اقلا باید دو برابر بشه!!!
        خب، در سیدنی نشستیم و داریم آب یخ می خوریم. برخلاف چیزی که در تابستان در زادگاهمون در ایران میدیدیم یکهو می بینیم خورشید به سرعت از سمت شرق اومد بالای سرمون و به سرعت دو برابر ایران، از مون جدا شد و رفت!!!
        آیا فکر میکنید این اتفاق واقعیت داره؟؟؟
        چند گزارش از این پدیده عجیب تا به حال خونده یا شنیده اید؟
        قطعا هیچ.
        منظور من در مثال نقض ۲ همین بود نه اونی که شما گفتید و در عمل شدنی نیست.

        اما دریافت شما از مثال نقض ۳ هم کاملا غلط بود:
        بنده با اصرار و تاکید نوشتم و می تونید مجددا بهش مراجعه کنید که در این مجموعه نظراتی که در این صفحه گذاشتم قصدم اثبات کرویت زمین نیست زیرا که برای اثبات، متوسل به مثال نمیشیم، بلکه با مثال نقض دارم تخت بودن زمینو باطل می کنم
        و اون هم به این صورت که از نظر قرآن، در زمین تخت، ما هرگز چیزی به نام شرق یا غرب، حتی یک فقره هم نداریم. چیزی که در قرآن هم تکی به شرق یا غرب اشاره شده، هم دو شرق و دو غرب، و هم شرق ها و غربها.
        قطعا می دونم که خودتونم متوجه هستید که منظور از شرق، یک «نقطه» نیست بلکه «جهت» هست چون در قرآن برای آدرس دهی از جهت ها استفاده کرده مثل همونی که میگه روی خودتو به سمت مسجدالحرام بگیر. که چون آیاتش مکرر اومده آدرس نمیدم.
        شما وقتی به سمت قطب شمال میرید آیا تا یه نقطه ای مستقیم می رید شمال و بعدش جهت تونو تغییر میدید به سمت شمال جدید میرید؟
        آیا وقتی به هر طرفی به جز خود خود خود نقطه قطب شمال برید فقط از قطب جنوب در سر میارید آیا این عجیب و غیر واقعی نیست که خدا در قرآن، اینهمه به شرق و غرب اشاره کرده که نمیشه به هیچ کسی آدرس اونو داد چون به جای شرق و غرب به جنوب میرسه ولی از جنوبی که تا اپسیلون خطایی بکنی به اونجا میرسی حتی یه کلمه هم نگفته جنوب؟؟؟
        ما کاری به کره بودن یا نبودن زمین نداریم میگیم بیائید یه اتوبانی در شهرمون از جایی که خورشید در میاد مستقیم و لیزری تا جایی که غروب می کنه بکشیم(حد اقل کلنگ نقطه شروع و پایانشو بزنیم) و روز بعد همین کارو برای شهر سمت غرب خودمون انجام بدیم!!!
        آیا این اتوبان، شرقی-غربی خواهد بود؟
        نخیر. چون یه مثلثی خواهیم داشت که یه ضلعش شرق تا غرب شهر ماست و ضلع دومش شرق تا غرب شهر بعدی است ولی ضلع سومش قطعا شرق تا غرب نخواهد بود زیرا برای شهرمون یه شرق و دو غرب داریم و برای شهر بعدی دو شرق و یه غرب(اگه مثلثو بکشیو متوجه منظورم میشید) مگه میشه برای یه شهر دو سمت شرق داشته باشیم؟
        خط سوم مثلث، شرق شهر مارو به غرب شهر بغلی وصل می کنه که این سه ضلع بر یک راستا نیستند و این نشون میده در زمین تخت محاله شرق یا غرب داشته باشیم.

        البته بالاتر در نظر قبلی گفته بودم که ترجمه های شما از قرآن دارای چه اشکالاتی است پس به ترجمه ها نمیپردازم قرآن برای کسی که بدون عینک حزب و گروه و گرایش وارد بشه راهگشاست و گرنه اگه بخوای اول ایمان به تختگرایی داشته باشی و بعد به دنبال شاهد از قرآن‌بگردی مطمئنا هر ترجمه ای رو میشه دستاویز کرد ولی قرآن فقط ترجمه خودش و بدن عینک حزبی رو میپذیره.
        شکافت آسمان و … هم خودش نیاز به گفتگوی زنده داره نه جایی چنین نامه نگاریها که تازه بعدا بفهمیم برداشتمون از حرف طرف مقابل اشتباه بوده.
        پس فعلا که کانال رابطه به این تنگی است اجازه بدید بحث وسیعتر نشه که به حاشیه خواهد رفت.

        یک مثال نقض می تونه یه ادعای کلی رو باطل کنه ما ۳ مثل نقض زدیم و البته هزاران مثال نقض بر ابطال تخت بودن وجود داره.
        طولانی بودن نظر با اینکه خسته کننده هست ولی در این مورد اجباره.
        از شما و سایر دوستان به دلیل طولانی شدن متن، معذرت می خوام.

        • flatearther ۲۲ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۷:۲۳ پاسخ دادن

          سلام بر شما
          منظور بنده این کلیپ است:
          http://www.aparat.com/v/76ZOE
          که با تغییر زاویه و جهت دوربین در استرالیا، چرخش آسمان تغییر میکند.
          درباره آزمایش لیزر باید بگویم که این آزمایش تنها یکبار انجام نشده. بلکه توسط افراد زیادی انجام گرفته و بارها و بارها تکرار شده و هربار هم نتیجه تخت بودن زمین بوده است. در رابطه با افق نیز باید بگویم اینکه افق در ارتفاعات مانند یک خط صاف به نظر میرسد دروغ و جعلی نمی باشد. چرا؟ چون جدا از زمین تخت گرایان(اصلا زمین تخت گرایان را حساب نمیکنیم) تمامی تصاویری که توسط خلبان ها،مسافران هواپیما،چتر بازان، هواپیما های جاسوسی،پهپاد ها،هلیکوپتر ها، بالن های آماتوری که توسط مردم عادی لانچ شده اند، موشک های آماتور و… تهیه شده است، همگی خط افق را کاملا صاف نشان میدهند و صادقانه میگویم این هیچ ربطی به زمین تخت گرایان ندارد و جعلی نیز نمی باشد. تمامی تصاویر افق را به این شکل نشان میدهند چرا که افق همانطور که از نامش پیداست افقی است و یک خط راست نه یک خط خمیده یا دارای انحنا.
          در رابطه با معلق سازی مغناطیسی باید بگویم که اگر شما آن صفحه را که دو دیسک معلق در آن میچرخند برعکس کنید یا با هر زاویه ای نگه دارید، آن دو دیسک سقوط نخواهند کرد و به چرخش خود ادامه خواهند داد و این در کلیپ کامل آن مشخص است. در اینجا گرانش نقشی ندارد بلکه زیر سوال نیز میرود. بله چرخش متفاوت است و باید آزمایشی بدون تغییر زاویه دوربین از نیمه شمالی به استوا و نیمه جنوبی داشته باشیم.
          اما در ابتدای کار، شما باید این را به اثبات برسانید که این زمین است که حرکت میکند نه ستارگان! آزمایشات بسیاری انجام شده که نشان میدهد زمین حرکت نمیکند. از نظر من طبق همان چیزی که در آسمان مشاهده میکنیم این ستارگان هستند که حرکت میکنند نه زمین.
          بنده درباره خورشید در آینده قصد تهیه یک پست را دارم که به چنین شبهاتی پاسخ کامل بدهم. این چنین هم نیست که می فرمایید و مطمئنم برخی موارد را نادیده گرفته اید. به نظر من تصور شما از شرق و غرب نادرست است چرا که وقتی میگوییم یک هواپیما به سمت شرق در حال حرکت است، وقتی به شرق رسید در ادامه مسیر دیگر نمیگوییم به سمت شرق درحال حرکت است بلکه به سمت جنوب میرود اما اگر مسیری مثلا از ژاپن به آمریکا داشته باشد، میگوییم به سمت غرب درحال حرکت است و اینگونه است که همیشه پرواز ها غرب به شرق و شرق به غرب است. شرق و غرب با توجه به طلوع و غروب خورشید نیز معنا پیدا میکنند. وقتی شما از محدوده شرق و غرب خارج شوید، آنگاه است که میتوانید بگویید داریم به سمت جنوب حرکت میکنیم.
          آزمایشی که فرمودید چند بار انجام شده؟
          مثال های نقض هم برای مدل کروی وجود دارد هم مدل زمین تخت اما زمین تخت چیزی دارد که مدل کروی نمیتواند داشته باشد که در آینده به آن اشاره خواهیم کرد.
          موفق و سربلند باشید

  3. جعفر عربگری ۱۷ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۷:۲۷ پاسخ دادن

    با عرض معذرت
    در پاراگراف پایین “ای دل غافل” در داخل پرانتز، به جای کلمه “تابستان” در ” – هنگام همان بهار و تابستان”، باید کلمه “پاییز” قرار بگیره که اشتباه تایپ شده.

  4. بی نام ۲۰ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۲:۳۶ پاسخ دادن

    با سلام
    من راستش زیاد از فضا و نجوم و این بحثا سر در نمیارم اطلاعاتم پایین هست و ممکنه حتی به خاطر کم اطلاعاتی منم جزء گمراهان بشم و به نظریه زمین تخت ایمان بیارم ولی خب وقتی بیشتر بهش فکر میکنم نمیتونم همچین چیز مسخره ای رو قبول کنم ولی یه ایرادی که میخواستم از این متن بگیرم اینه که در همه جای متن از قرآ شاهد و دلیل آورده شده
    عرض من اینه عزیز که خدا تو همین قرآن گفته که این کتابیه که هم هدایت میکنه هم گمراه بستگی داره خود آدم ازش چی بخواد
    شما فقط و فقط ظاهر بعضی آیات رو در نظر گرفتید اونم نه به طور کامل. این که بیایم اینجوری از قرآن استفاده کنیم نتیجش معلومه که چی میشه
    در طول تاریخ هم کم ندیدیم نمونش همین داعش توی عصر خودمون که اونا هم از همین قرآن واسه کاراشون دلیل میارن
    خلاصه عرض بنده اینه ه ستفاده اینجوری از قرآن خیلی خطرناکه و ممکنه تبعات خیلی بدی هم برای شما و هم جامعه داشته باشه

  5. جعفر عربگری ۲۱ تیر, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۹:۱۲ پاسخ دادن

    راستش لینک زیر مدلی است که دقیقا نقاط روز و غروب و طلوع و شب تمام سطح زمینو در طی ۲۴ ساعت به شکل دقیق نشون میده
    اقلا بنده در کل ایران سراغ ندارم کسی گفته باشه که این مدل برای ناحیه زندگی ایشون اطلاعات زمین و خورشیدو غلط میده:

    http://www.fourmilab.ch/cgi-bin/Earth?imgsize=1024&opt=-l&lat=44.165&ns=North&lon=343.916&ew=West&alt=1000000&img=NASAm07-m.evif&date=0

    لابد می تونه همین وضعیت در مورد تمام نقاط زمین صدق بکنه یعنی کسی مدعی نشده که وضعیت محل زندگیشونو این مدل داره غلط نشون میده اقلا من خبر ندارم کسی معترض این سایت و اطلاعاتش باشه.
    آیا در مدل زمین تخت میشه که خورشید نیمی از سطح زمینو روشن کنه؟
    نخیر. اصلا محاله در داخل دایره یه دایره دیگه داشته باشیم که مساحتش نصف مساحت دایره بزرگه باشه اونم وقتی که باید تمام سطح اون دایره بزرگه رو بطول کامل پوشش بده یعنی همانطوری که الآن دو سه ماه کل قطب شمال مدام روز خواهد بود و قطب جنوب در تاریکی دو سه ماهه رفته دقیقا ۶ ماه دیگه وضعیت برای دو قطب کاملا برعکس الآن خواهد شد.
    آیا در زمین مسطح دایره ای میشه این احوال متقارن فصلی و متقارن روز و شب، رخ بده؟
    به هیچ وجه قابل تصور و عملی شدن نیست.
    نمیخوام بگم زمین کرویه ولی میگم اوضاع روزانه و شبانه و فصلی، هرگز امکان نداره در زمین تخت روی بده.
    کاری نداره، یه تکه کاغذ بردارید و روی اون نشون بدید که چگونه خورشید می تونه نصف زمین تختو همواره روشن بکنه بی کم و کاست؟

    • flatearther ۲۲ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۷:۲۶ پاسخ دادن

      سلام مجدد بر شما
      بله در مدل زمین تخت این امکان وجود دارد. چه کسی از دایره حرف زد؟ در پستی که قرار است در آینده قرار دهم و در پاسخ قبلی به آن اشاره کردم توضیحات کافی در این مورد هم وجود خواهد داشت.
      موفق و سربلند باشید

  6. جعفر عربگری ۲۳ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۹:۱۵ پاسخ دادن

    با سلام
    دیروز در ۱۰ بند اشکالات خیلی ساده پاسخهاتونو نوشتم حدود ۵ صفحه A4 میشد خواستم ارسالو بزنم دستم به خروج خورد و رفت تو صفحه اصلی به قدری خسته بودم که دیگه جواب ننوشتم
    امیدوارم یه فرصتی دست بده جوابو دوباره بنویسم. تا اون موقع تنها خواهش می کنم به چیزی که عقلا اطمینان دارید دستاویز بی اعتبار برای ردش جستجو نکنید
    فقط جهت گردش متفاوت ستارگان کافی است بر بطلان تخت بودن زمین.
    خودتونم نمیتونید توضیح بدید که در زمین تخت چرا ژاپن و امریکا هر دو در قطب شمال همدیگه هستند!!!
    ولی اونارو در شرق و غرب میگن؟
    مجددا انشاءالله همه رو باز نویسی خواهم کرد.

    • flatearther ۲۳ تیر, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۹:۳۴ پاسخ دادن

      سلام خدمت شما
      نیازی به نوشتن پاسخ نیست چون مطمئنا این بحث و گفتگو ها به جایی نخواهد رسید پس وقت خودتان را در نوشتن دوباره پاسخ هدر ندهید. چون برخی از این اشکالات در مدل زمین تخت وارد است اما برای برخی دیگر پاسخ هایی داده شده که برای شما قابل قبول نیست در نتیجه بحث و گفگتو ها به جایی نخواهد رسید
      متشکرم از وقتی که برای نوشتن گذاشتید
      موفق و سربلند باشید

  7. آرش ۱۷ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۲:۲۰ پاسخ دادن

    سلام مجدد و سوال دوم، اگه به گفته شما فضا وجود ندارد و فضانوردی نیست و سازمان ناسا درحال دروغگویی است اگر یک انسان ثروتمند با پرداخت تمام هزینه های سفر به فضا خواستار این سفر باشد ودرصورت ادعای شما که فضانوردی وجود ندارد وکسی نمیتواند به فضا برود خب بعد سفر همه چیز لو خواهد رفت و آن شخص واقعیت را اعلام خواهد کرد و در نهایت همه میفهمند که جریان چیه لطف کنید توضیح بیشتر بدید من واقعا تو فکر رفتم و بنظرم زمین تخت خیلی معقول تر باشد

  8. آرش ۱۸ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۵:۵۹ پاسخ دادن

    چرا شما ناسا را به یک چالش یا مناظره دعوت نمیکید، نظریه شما بسیار میتواند انسان را دگرگون کند زیرا من به شخصه وقتی میدیدم که در یک جهان بی انتها زندگی میکنم و ذره ای درجهان هستیم واقعا احساس پوچی و تنهایی میکردم چون هرچقدر هم که مومن باشی بازهم وقتی این تصاویر (که از سوی سازمان های فضایی پخش شده) را میبینی شک و تردید بوجود میاید که نکنه اتفاقی بوجود آمده ایم یا با یک نیرو یا چیزی شبیه این. واقعا انسان به پوچی میرسد اما نظریه شما به انسان این آرامش را میدهد که خداوند زمین را جدا کرده به بشر لطف دارد و نگاهبان اوست و نمیتواند خارج از آن برود زیرا قدرت آنرا ندارد و اینکه زمین را فراهم کرده و گسترده برای بشر، چراغ و منیر برای آن گذاشته برای نشانه و عبرت نه اینکه آنها (خورشید و دیگر سیارات) هزاران برابر بزرگتر از زمین باشند و انسان را در زمین کوچک و حقیر فرض کنیم
    لطفا بگيد که جمعیت زمین تخت گرایان چند نفر هستند و چه کسی این ادعا را در این دهه مطرح ساخته آیا فعالیت در کشورهای دیگه مثل ایران است یا بیشتر؟ ممنون از اطلاعات شما واقعا تاثیر گذار هست انشاالله بتوان این موضوع را ثابت کرد

    • flatearther ۱۸ شهریور, ۱۳۹۶ \ق٫ظ\۳۱ ۰۶:۱۵ پاسخ دادن

      سلام مجدد خدمت شما متشکرم
      ناسا هرگز قبول نخواهد کرد. ناسا از زمان تشکیل خود (۱۹۵۸) تا به امروز (۲۰۱۷) هرگز به زمین تخت ها توجهی نکرده است چرا که نمیخواهد خود را درگیر چنین موضوعاتی کند تا بعد ها گرفتار برخی مشکلات شود.
      توصیه میکنم تاریخچه زمین تخت را بخوانید تا به همه چیز در این مورد پی ببرید:

      http://yon.ir/kiIXb

      موفق باشید

  9. آرش ۱۸ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۱۳:۵۰ پاسخ دادن

    سلام عذرخواهی میکنم بابت سوالات زیاد
    توضیح بدید که اگه گنبد آسمان محافظ و غیر قابل نفوذ محسوب میشود پس با توجه به نظر قرآن درباره نازل شدن آهن و دیگر عناصر به سطح زمین و باتوجه به اینکه در سطح یافت میشوند لطفا توضیح دهید آیا از فراتر از گنبد هستند که در اینصورت دیگر غیر قابل نفوذ نیست و اگه داخل گنبد هستند بیان کنید چگونه وجود دارند

    ممنون واقعا نظریه تامل برانگيزه

  10. آرش ۱۹ شهریور, ۱۳۹۶ \ب٫ظ\۳۱ ۲۰:۰۹ پاسخ دادن

    سلام خسته نباشید، طبق قرآن جهان در شش دوران و زمین در دو دوران آفریده شده که نسبت به ۱۳.۵ میلیارد سال قدمت جهان و ۴.۵ میلیارد سال قدمت زمین (طبق نظریه دانشمندان امروزی) تقریبا قابل فهم میباشد آیا در زمین تخت با این نظریه موافق یا مخالف هستید؟ (از نظر عدد و ارقام)

ارسال نظر جدید